Marrekrite

algemene discussies

Marrekrite

Berichtdoor broekie » 09 Jun 2019, 19:57

We maken dit jaar opnieuw veel gebruik van de Marrekrite plekken. Vaantje gekocht en ik ben er erg positief over. Keurig verzorgde aanleg plaatsen. Ik denk zelf beter dan het Gemeente systeem met een euro per meter en een functionaris rond sturen.
Laat het aan de watersport zelf over om bij te dragen en bespaar de ambtenaar.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Marrekrite

Berichtdoor Marie Christina » 09 Jun 2019, 21:45

Werkt al decennia naar tevredenheid.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Marrekrite

Berichtdoor kajoe » 10 Jun 2019, 10:16

dat vind ik ook ,met een kleine opmerking dat er schepen zijn die geen vlaggetje aanschaffen maar soms weken lang op de zelfde plaats blijven liggen en dat er nog steeds onverlaten zijn die zo nodig op de moderne kunststof steigers moeten barbecueën en fikkie,s stoken op de steigers erg jammer ,dat is helaas om dat er te weinig toezicht is door de provincie , waren er maar overal in den lande zoveel vrije ligplaatsen .
kajoe
 
Berichten: 1370
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Marrekrite

Berichtdoor Marie Christina » 10 Jun 2019, 11:59

Het is 1 van de redenen dat ik zo graag naar Friesland ga: om een uurtje of 4 / 5 in de middag is er nog steeds wel ergens een vrije ligplaats te vinden.
Het is vaak even zoeken, maar er zijn zoveel walletjes en steigers dat er altijd nog een plekje te vinden is.
En dan 's avonds...
Die rust!
Zo stil dat het gepiep van de meerkoeten en het gekwaak van de eenden in de vroege ochtend haast irritant wordt. :lol:
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Marrekrite

Berichtdoor R.C.Grootveld » 10 Jun 2019, 12:30

kajoe schreef:dat vind ik ook ,met een kleine opmerking dat er schepen zijn die geen vlaggetje aanschaffen maar soms weken lang op de zelfde plaats blijven liggen en dat er nog steeds onverlaten zijn die zo nodig op de moderne kunststof steigers moeten barbecueën en fikkie,s stoken op de steigers erg jammer ,dat is helaas om dat er te weinig toezicht is door de provincie , waren er maar overal in den lande zoveel vrije ligplaatsen .

Waarmee maar weer eens duidelijk wordt gemaakt, dat
broekie schreef:Laat het aan de watersport zelf over om bij te dragen en bespaar de ambtenaar.

wishfull thinking is .... :(
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Marrekrite

Berichtdoor kajoe » 10 Jun 2019, 13:39

ok maar die heerlijke rust op de ligplaatsen op de vlakte in Groningen al zijn er daar helaas te weinig van zijn ook niet te versmaden ,even zo in stukken van Drenthe en Overijsel daarna word het al vrij snel zoeken of het worden jachthavens ,zelfs als je op plekken komt waarvan je denkt dat het vrije zijn ,blijkt dat van niet ,veel honden stront geen vuil afgifte)(hu ja tussen de bosjes')en bedragen die uiteenlopen van 1 euro tot 2.50 euro de meter terwijl je met de kop in het zand ligt (3meter breed).
nee we hebben hier in het noorden niets te klagen .
kajoe
 
Berichten: 1370
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Marrekrite

Berichtdoor broekie » 10 Jun 2019, 17:04

Handhaven is inderdaad belangrijk. Vorig jaar was er een groot probleem in Warmond aan de Kraag met een groep zwervers. Te lang hun gang kunnen gaan. Werd onmogelijk voor de BOA om op te treden. Uiteindelijk burgemeester, politie aan te pas gekomen. Ook lui met ernome boten die zomer plekken nemen op de 3x24 uur max. 15 meter.
Dit jaar zitten ze er bovenop.
Handhaven moet helaas, systeem Marrekrite is erg plezierig.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Marrekrite

Berichtdoor Hooveld960 » 10 Jun 2019, 22:15

Wij zijn vorig jaar mei begonnen met varen .... in Friesland. Tijdens de sleepbootdagen in Woudsend bij het stalletje van de Marrekrite hun vlaggetje gekocht, al wist ik eigenlijk niet precies wat de Marrekrite inhield. Maar dat hadden we al gauw door. Prachtige rustige plaatsen overal .... en gratis. Het verbaast me nu dat ik eigenlijk zo weinig Marrekrite vlaggetjes zie. Zelfs op de Marrekrite plaatsen zie ik vaak boten zonder vlag. Tja, vraag ik me dan af, onbekendheid, gemakzucht of te gierig?
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Marrekrite

Berichtdoor Marie Christina » 10 Jun 2019, 23:11

Vaak onbekendheid, Jan
Kom maar eens van uit het zuiden in Friesland terecht en besef dan maar eens dat het een goed gebruik is om zo'n vlaggetje aan te schaffen.
Of misschien moet het gewoon nog
Ik heb hem ook nog niet.
(Maar hij komt wel, hoor ;) )
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Marrekrite

Berichtdoor Popeye » 11 Jun 2019, 10:54

Hooveld960 schreef: Het verbaast me nu dat ik eigenlijk zo weinig Marrekrite vlaggetjes zie. Zelfs op de Marrekrite plaatsen zie ik vaak boten zonder vlag. Tja, vraag ik me dan af, onbekendheid, gemakzucht of te gierig?

Friesland is niet echt mijn favoriete vaargebied, maar ik kom er wel eens (ongepland?) door. En wanneer je dan aangemeerd ligt zie je soms ineens een (on)bekend bordje! Oh ja, Friesland! Verder is het bij mij nooit gekomen, maar ik geef toe, achteraf had ik wel eens een kunnen kopen! Moet ik er nu dan maar drie kopen als aflaat? ;)

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten