Swin Patio opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor gewoonmich » 28 Mei 2019, 06:27

Klaver vier schreef:Beetje of topic,maar ik vind het net als met zo,n winterzeiltje van de gamma zo,n ding waar in 1 winter niks van over is.
Dan koop ik liever een zwaar zeil,waar ik mij dan wel rot aan til,maar wat heel wat winters mee gaat.
Alle waar naar zijn geld,goedkoop is duurkoop
Gr René ( klaver vier)


Ook ff of topic, ook een duur zwaar zeil is niet goed om een boot mee af te deken. Zeil kan niet ademen. Alles eronder kan verstikken. Beter is een winterkap van katoen.
Gebruikers-avatar
gewoonmich
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 08:33
Woonplaats: Waspik
ligplaats: Achter het huis ;)
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Klaver vier » 28 Mei 2019, 08:58

Gewoonmich dat is een kwestie van hoe je het aanbrengt ( gewoon goed ventileren)
Ik doe het elke winter en heb nergens vocht binnen niet en buiten niet
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Marie Christina » 28 Mei 2019, 09:11

Tot nu toe heeft nog niemand me uit kunnen leggen waarom we dat doen: die zeiltjes over de boot trekken in de winter.
En ik zie het nut ook niet.
Als de boot tijdens het seizoen zonder zeiltje kan, kan dat buiten het seizoen toch ook?

Met of zonder zeil: in het voorjaar moet er sowieso een sopje overheen.
Want ook met zeil is de boot vies in het voorjaar.
Al met al wegen wat mij betreft de nadelen: geen gezicht, kapot waaien, losraken, slijtplekken in de verf (Kwestie van goed vastbinden, weet ik), gedoe als je 's winters de boot wil checken, niet op tegen de voordelen: .....
Eh, voordelen....
Voordelen?

Volgens mij trekken we die kleedjes er alleen maar over omdat onze vaders dat ook deden en de buurman van de boot verderop dat ook doet.
(Ik wel, in elk geval.)

In het voorjaar even een paar putsjes water en hier en daar een schrobbertje met groene zeep en het is weer klaar.
Uurtje werk.
Net zoveel als dat kleedje erover trekken en weer verwijderen, waarna je alsnog moet soppen.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Hooveld960 » 28 Mei 2019, 10:59

Ik denk dat het verfwerk wel degelijk in de wintermaanden (pak 'm beet vanaf november t/m maart) meer te lijden heeft onder de weersinvloeden dan in de maanden april t/m oktober.
Dus denk ik dat het wel enige zin heeft.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor bas » 28 Mei 2019, 11:49

Eerder andersom, in de zomer degradeerd je verfwerk harder onder invloed van UV dan in de winter.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Klaver vier » 28 Mei 2019, 13:34

Menno wat denk je van je cabriokap en bimini,die zijn bij mij nog als nieuw,laat ze maar een winter zitten dan zijn ze helemaal groen,en ik lig niet eens onder bomen
Plus mijn teak achterdek ik houd het liever netjes.
Ik heb er veel werk aan,voor de winter en na de winter,maar ik houd het wel netjes
Slijtplekken krijg je als je het verkeerd doet
Ik maak samen met mijn zoon een houtconstructie van 2 en 3en en daar over gaat het zeil,geen slijtplekken
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Marie Christina » 28 Mei 2019, 13:42

Hooveld960 schreef:Ik denk dat het verfwerk wel degelijk in de wintermaanden (pak 'm beet vanaf november t/m maart) meer te lijden heeft onder de weersinvloeden dan in de maanden april t/m oktober.
Dus denk ik dat het wel enige zin heeft.

Ik doe het sinds een jaar of vijf, zes niet meer Jan.
En ik zie helemaal niets aan mijn verf.
Hier en daar kleine roestplekjes, maar die waren er ook toen ik nog afdekte

René's argument snijdt wel hout
Een teak dek zal een stuk knapper uit de winter komen.
De kuiptent vervang ik na de zomer sowieso voor een winterexemplaar.
Dus: laat maar groen worden :)
Daar is hij voor.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 31 Mei 2019, 17:36

Idd kunnen zeiltjes in de wintermaanden soms een goede bijdrage zijn, ook al is het alleen maar om vervuiling te voorkomen. Ventilatie onder het zeil blijft altijd belangrijk.
Ik heb diverse foto's gezien van Swin Patio's met een dekzeil over het (open) achterdek in de de wintermaanden. Dit voorkomt veel vervuiling door afvallend blad ed. aan dek en in de afwateringsgoten.

Zo komen we toch weer via een omweg terug op mijn topic; Swin Patio opknapen. Het wordt inmiddels een gehele re-fit, misschien wel met een zeiltje over het achterdek in de wintermaanden :D :D :D

Vr. Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Swinfan » 07 Sep 2019, 14:08

Ik ben zeer benieuwd naar de voortgang van de Swin renovatie. Hopelijk is er tijd over voor een praatje en plaatje .

Vriendelijke groet Geert
Swinfan
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 07 Sep 2019, 14:04
ligplaats:
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Hooveld960 » 15 Sep 2019, 19:56

Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten