Nog een plaatje van de achterkant.
Verdere eerste onderhoud is bijna klaar. Schip is van 2014.
Er waren wat lakproblemen op de waterlijn, de DC hechting was slecht.
Gelukkig maar een beperkt stuk.
De waterlijn zat me te laag waardoor er altijd een vieze laag op de bies zat.
De waterlijn gaat nu direct omhoog zodat er een 10 cm AF boven het water is.
Borghout RVS strip is eraf en we vernieuwen de epoxy primer en DC laklagen daar.
RVS stip gaat terug voorzien van band welk waterdicht afwerkt.
De vrijboorden en gangboord inclusief voordek voorzien van 2 nieuwe lagen DC.
Opbouw is verder gepoetst.
Annodes waren denk ik zink en deden weinig. Vervangen voor aluminium. We liggen op zoet water.
Ook een nieuwe 1,5 inch waterinlaat/doorvoer gezet. De oude was een rooster en gefitte dikwandige buizen tot de RVS wierpot.
Deze buisconstructie gaf problemen als er aangroei in de standpijp ontstond. Wat te weinig water en de motor werd 85 graden i.p.v. 80.
Even varen op zout resulteerden in een teruggang van 85 naar 80 graden.
Extra doorvoer met kraan gemaakt onder het schip voor zwart water afvoer. De bestaande zat net boven de waterlijn en dat beviel me niet.
Ik heb twee uitgangen, direct van de WC naar buiten en een vanaf de tank naar buiten. Beiden boven de waterlijn.
Motor heeft deze winter normaal onderhoud gehad. De 6 cilinder heeft 750 uur in 4 vaarseizoenen. Dus motor- en keerkoppelingolie en filters was nu voldoende.
Impeller is vorig jaar vernieuwd.
Kortom, na 5 jaar het nodige onderhoud gedaan om weer 4 of 5 jaar zonder veel problemen door te gaan.