Witte waterdamp

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Witte waterdamp

Berichtdoor m-bosch » 02 Nov 2014, 21:53

vuuren1 schreef:Wel twee O-ringen, die dichten ook af en zou je als pakking kunnen benoemen.

@Mart,

Er is naar 1 motor gekeken en niet naar de andere?
De andere zal wellicht dezelfde zaken vertonen zoals te geringe klepspeling en oude koelvloeistof.


Bedankt voor de tip de andere laat of ga ik ook zeker controleren.

Mart
m-bosch
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 04 Jul 2014, 21:30
ligplaats:
info:

Re: Witte waterdamp

Berichtdoor m-bosch » 02 Nov 2014, 21:58

eagle schreef:Op de TMD 41D zit Turbo 860916.

Daar zitten geen "pakkingen" in...

Op de faktuur staan de part-numbers van de vervangen delen; Interessant om te weten..

Gr, Eagle


Dit vind ik altijd een nadeel wanneer ze een bepaald onderdeel meenemen en later weer monteren dan blijft het altijd afwachten wat ze eraan gedaan hebben.

Mart
m-bosch
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 04 Jul 2014, 21:30
ligplaats:
info:

Re: Witte waterdamp

Berichtdoor laserdevil » 03 Nov 2014, 00:26

Dit vind ik altijd een nadeel wanneer ze een bepaald onderdeel meenemen en later weer monteren dan blijft het altijd afwachten wat ze eraan gedaan hebben.

Dat mag geen nadeel zijn.
De vervangen onderdelen moeten ze er normaal bij doen als garantie dat het vervangen is.
Normaal doen ze het dan ook in de verpakking waar ze de nieuwe onderdelen uitgehaald hebben , als die aanwezig is.
Bovendien heb je ook een reparatie garantie termijn.
Dus mocht zich wat voordoen kun je daar nog altijd aanspraak op maken.
En bedrijven kunnen zich tegenwoordig niet zo'n onzin permitteren , daar ze zich zo uit de markt gooien.
Vooral omdat de consument mondiger is geworden , en bad news travels very fast , dankzij de huidige communicatiemiddelen.
chrit van den elzen.
Gebruikers-avatar
laserdevil
 
Berichten: 827
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 01:57
Woonplaats: venlo.
ligplaats: rijkel
info:

Re: Witte waterdamp

Berichtdoor vuuren1 » 03 Nov 2014, 22:10

Ik ben er voor om oude onderdelen mee terug te leveren en er een uitleg bij te geven maar dat gebeurt bij andere bedrijven gemiddeld erg weinig.

Een klant wil graag gespecificeerd zien waar hij zijn geld aan uitgeeft
Een een factuur met een omschrijving zoals "diverse werkzaamheden" en dan een bedrag komt nog vaak voor.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Witte waterdamp

Berichtdoor Yep » 12 Mei 2019, 17:55

Weliswaar een oud draadje maar hier hetzelfde.
Koelvloeistoftemperatuur in orde maar bij vol 'gas' waterdamp uit de uitlaat.
Adhv de tips in dit topic maar eens aan de slag gegaan.
Uiteindelijk heb ik ook de impellerdeksel eraf gehaald en bingo.
Een blad helemaal weg en de andere geheel of gedeeltelijk gescheurd.
Het verdwenen blad heb ik gelukkig aangetroffen vlak voor de warmtewisselaar.
Ik denk (hoop) dat hiermee de oorzaak van de witte rook gevonden is.

Maar, die impeller (Johnson F7B-9 pomp) is slechts 30 uur jong.
Ofwel, bestaan er goede en slechte impellers?
En zo ja, welk merk te kiezen? Alvast dank.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Witte waterdamp

Berichtdoor stefan » 12 Mei 2019, 18:27

Na wat slechte ervaringen met alternatieve merk Impellers (technautic, allpa) koop ik alleen nog originele van hetzelfde merk als de pomp is. Sindsdien nooit meer gedoe gehad.
Wellicht dat toch de rubber kwaliteit, soepelheid of de passing net wat anders is dan het origineel??
stefan
 
Berichten: 623
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Witte waterdamp

Berichtdoor Yep » 12 Mei 2019, 19:05

Eensch, ik ga over op origineel.
Maar wat is origineel Johnson?
Ik kom uit op https://www.watersportaanbieding.nl/imp ... 77B-9.html.
Kan dat kloppen?
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Witte waterdamp

Berichtdoor stefan » 12 Mei 2019, 23:03

Die site zegt origineel Johnson....

Ik vind in de allpa catalogus 3 mogelijkheden voor vetus/deutz DT(A) 64/66/67 motoren:
Vetus 00301
Jabsco 17937-0001
Johnson 66-09-1028BT-1

Die Johnson van jouw genoemde site lijkt er op maar qua nummer niet niet helemaal.... :-)
stefan
 
Berichten: 623
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Witte waterdamp

Berichtdoor eagle » 13 Mei 2019, 00:58

stefan schreef:Johnson 66-09-1028BT-1


Kleine correctie:

De 66 voorafgaand aan het nummer is een Allpa code die niet bij de rest, de Johnson code, hoort...

Gr, eagle
eagle
 
Berichten: 978
Geregistreerd: 30 Apr 2012, 18:04
ligplaats:
info:

Re: Witte waterdamp

Berichtdoor Yep » 13 Mei 2019, 10:59

Top, ik ga ze bestellen.
Wel een klapje duurder dan eerst.
Maar of goed of niet zei moeders altijd.
Ze heeft gelijk.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten