Marinisatie Nissan Motor,

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Marinisatie Nissan Motor,

Berichtdoor henkvd » 06 Dec 2013, 22:06

Bericht door henkvd » vr 07 dec 2012, 21:35

Buiten alle delen die je nodig hebt om de motor te mariniseren, loop je in eerste instantie aan tegen het feit hoe laat ik de motor lopen met zo min mogelijk elektronica zodat hij toch nog loopt.
Dit zal al hoofpijn genoeg geven, het motor management is gek op alle beschikbare sensoren, dit is al uitdaging genoeg.

vb laatst had ik een kapotte koelwater sensor, tijdens de rit ging deze behoorlijk heen en weer, zo erg dat deze ook niet serieus te nemen was, van kookende motor volgens de meter naar ijkoud en weer naar normale waarden.
De volgende dag verrekte het ding het zelfs om te starten, sloeg niet aan en is weg gesleept om de koelwater sensor te vervangen.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Marinisatie Nissan Motor,

Berichtdoor vuuren1 » 06 Dec 2013, 22:07

Bericht door vuuren1 » vr 07 dec 2012, 21:44

Henk,
Deze Nissan motor is 12 jaar oud, toen was het nog niet zo heel erg spannend als nu ;)
Neemt niet weg dat dit (eenvoudigere) motormanagement wel alle inputs nodig heeft die er in de auto ook aan hangen om goed te kunnen lopen.

vb.
Ik had ooit een druppel water in een multi-connector van een PSA diesel (1e generatie met electronica) en de motor ging wisselend in noodloop.
Dat gaf merkwaardige geluiden omdat zaken als vervroeging dan ineens vast staan.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten