broekie schreef:Ja, ik vind het eigenlijk erg komisch dat ze op elkaar los gaan buiten het onderwerp om te zeggen hoe goed ze het allemaal weten.
Hebben ze dat zelf niet door dan?
viewtopic.php?f=24&t=4554Ik vraag me zo langzamerhand af,of jij het wel door hebt.
Iets met pot,ketel en zwart?
Het gemak waarmee je anderen de maat neemt over hun veronderstelde onkunde,
doen mij de wenkbrauwen ook regelmatig fronsen.
Nochthans,om welke motor het ook gaat, als er kleppen moeten worden gesteld,dan kan,nee dan
moet elke opgeleide monteur dat kunnen doen.
Daar is geen specifieke vakkennis van een bepaald merk voor nodig.
Je moet enkel weten of je een OHC blok hebt,of een oudere waar de nokkenas onderin het blok ligt.
Benzine of diesel maakt niet uit. Een 4 takt blok heeft kleppen.
En of er 2takten zijn met kleppen weet ik niet,want ik zit niet in die 2takt branche.
En voor degene die hier reageert en het liefst er een professioneel iemand erbij te willen hebben ,om het later zelf te kunnen doen,heb ik maar 1 antwoord. Laat dat in het vervolg dan ook maar over aan een monteur,want van 1 keer zien ,leer je bar weinig. En de volgende keer als jij het zelf moet doen,ben je meer dan de helft vergeten.De tijdspanne die ertussen zit,is namelijk te groot om alles te kunnen onthouden. Om het te kunnen leren,zal je vanaf de eerste keer het toch enige malen vlot achter elkaar moeten doen. En enige motorkennis is een absolute vereiste.
Ik vond nog een site waar je veel kunt lezen over motoren.
Er staan leuke filmpjes bij.
www.autoweetjes.comVeel bootmotoren zijn in feite gewoon
gemariniseerde automotoren
Laatst gewijzigd door Noordvaarder op 09 Mei 2019, 11:22, in totaal 1 keer gewijzigd.