Bootje alleen nog voor elite

algemene discussies

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor ErikH » 08 Mei 2019, 19:23

quichot schreef:Dit is nou bij uitstek geschikt voor toepassing wind- en zonne-energie.

Waterstofgas is inderdaad een mooi buffervat voor de momenten waarop er overschot is van zonne- en windelectriciteit, maar de momenten dat er overschot is zijn er simpelweg niet en gaan er ook niet komen, zeker niet als er dadelijk een paar miljoen Tesla's rondrijden.

De Sahara volplanten met zonnepanelen zou een uitkomst zijn, maar dan zijn we afhankelijk van de Arabieren, dat willen we niet. De Atlantische Oceaan volplanten met zonnepanelen en windmolens schijnt een beetje kostbaar te zijn. Enige oplossing zie ik in kernfusie als we het milieu willen sparen, daar schijnt nog een studie van +/- 50 jaar voor nodig te zijn om dat op grote schaal voor elkaar te krijgen.

Gr.

Erik
ErikH
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 18 Aug 2014, 19:12
ligplaats: Omg. Leiden
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor quichot » 08 Mei 2019, 19:38

Goede reden om ons af te keren van toenemend nationalisme, om veel meer naar globale samenwerking toe te werken. De Sahara, en andere woestijngebieden rond de evenaar worden per dag met meer zonne-energie gebombardeerd dan de Aarde in een jaar nodig heeft. Het Victoriameer is het grootste zoetwaterreservoir ter wereld. Als we blijven denken in termen van hunnie en wij gaan we echt naar de verdoemenis. Nou ja, wij niet, wij zingen het wel uit, maar onze nakomelingen moeten hun knopen tellen, en het is onze plicht hen de weg te wijzen. Zo. Nu eerst belangrijker zaken. Ajax-Spurs. Tot later!
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor R.C.Grootveld » 08 Mei 2019, 23:18

ErikH schreef:Al dat waterstofgas moet ook weer geproduceerd worden, 3x raden wat daarvoor nodig is.

Electrische energie, alleen hoeft dat geen 'hoogwaardige' energie te zijn in de vorm van een stabiele 230V / 50Hz AC
Daar kun je bijvoorbeeld ook prima de energie voor gebruiken die vrijkomt bij het regeneratief remmen van treinen op het moment dat er geen andere trein is die het nodig heeft om op te trekken.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor ErikH » 09 Mei 2019, 12:11

En jij denkt dat remmende treinen de energiebehoefte van miljoenen auto's kunnen oplossen?

Gr.

Erik
ErikH
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 18 Aug 2014, 19:12
ligplaats: Omg. Leiden
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor Noordvaarder » 09 Mei 2019, 12:23

ErikH schreef:En jij denkt dat remmende treinen de energiebehoefte van miljoenen auto's kunnen oplossen?

Gr.

Erik

In dat geval zouden we beter weer kunnen beginnen met de "autoverladung" . :lol: :lol: :lol:
Op iedere station met de heilige koe op de trein,vele laadpaaltjes erop,en dan maar hopen dat de treinen veel remmen. :mrgreen: :mrgreen:
Noordvaarder
 

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor R.C.Grootveld » 09 Mei 2019, 13:50

ErikH schreef:En jij denkt dat remmende treinen de energiebehoefte van miljoenen auto's kunnen oplossen?

1: Ik denk dat jij de energie die vrijkomt bij het remmen van treinen een beetje overschat.....
2: Met een aangepast rijgedrag, kan het energieverbruik van met name het personenautoverkeer drastisch omlaag, maar ja, dan is 'sportief rijden' er niet meer bij.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor kajoe » 09 Mei 2019, 14:10

wat mij nog een beetje verbaast is dat er nog steeds auto,s gebouwd en aangeprezen worden die in record tijd de honderd moeten kunnen halen ook gaat het er om dat ze snelheden kunnen halen van 260 en meer kmpu in de meeste landen word de snelheid juist omlaag gebracht het is allemaal sneller meer pk,s enz dus energie verslinders voor de meeste landen geld niet meer dan 130 kmpu het zou dus logies zijn dat auto's begrenst worden op zeg 160 kmpu zonder vermogen verlies of zo iets en ja voor de diesel en benzine rijders gaat de belastingen sneller omhoog om de verloren inkomsten van de Electra auto's te compenseren wand ja de staat en provincie moeten toch ergens hun muntjes vandaan halen ,ik vraag mij af als iedereen straks in een electra ding rijd hoe veel men dan daar op aan belasting moet gaan betalen ,wand de miljarden die nu binnen stromen drogen dan op en dus gaat de staat der Nederlanden op de fles en wie neemt het land dan over ……………..goed geraden .
kajoe
 
Berichten: 1374
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor jkos » 09 Mei 2019, 19:45

Wie dan?
jkos
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 02 Jan 2016, 19:07
Woonplaats: Kapelle
ligplaats: Wolphaartsdijk
info: 2x240 pk Yanmar 4LHA-STP
Hydraulische Koppeling

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor bas » 09 Mei 2019, 19:52

Op zich een punt maar geld dat niet net zo voor de pleziervaart? De meeste bootjes zijn ook overpowered.
100 pk verkoopt nou eenmaal beter dan 50 pk.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor ErikH » 09 Mei 2019, 20:04

kajoe schreef:wat mij nog een beetje verbaast is dat er nog steeds auto,s gebouwd en aangeprezen worden die in record tijd de honderd moeten kunnen halen


Ook de bejubelde Tesla's 570kW/770pk :shock: kunnen er wat van. Tel daarbij op de verliezen in de complexe energie omzettigen keten waar ik het eerder over had. Hoezo groen? Je gaat mij niet wijsmaken dat dat schoner rijd dan een 50 jaar oude 2cv 20kW/30pk

Gr.

Erik
ErikH
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 18 Aug 2014, 19:12
ligplaats: Omg. Leiden
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten