Bootje alleen nog voor elite

algemene discussies

Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor Byl54 » 02 Mei 2019, 22:11

Ter informatie: Amsterdam - Alle boten die in Amsterdam varen moeten in 2025 uitstootvrij zijn. De rondvaartbranche is niet de enige die zich aan de nieuwe regels moet houden. Iedereen die met boot op het Amsterdams binnenwater wil varen, wordt op hoge kosten gejaagd. Net als de vele jachthavens.
Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/nieuws/3527498 ... voor-elite.
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor aadbloem » 03 Mei 2019, 08:51

Byl54 schreef:Ter informatie: Amsterdam - Alle boten die in Amsterdam varen moeten in 2025 uitstootvrij zijn. De rondvaartbranche is niet de enige die zich aan de nieuwe regels moet houden. Iedereen die met boot op het Amsterdams binnenwater wil varen, wordt op hoge kosten gejaagd. Net als de vele jachthavens.
Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/nieuws/3527498 ... voor-elite.

Gaat ook gelden voor auto's, alleen elektrische auto nog maar toegestaan per 2030. Amsterdam wordt een stad waar alleen de groen-linkse Elite een elektrische auto en en een elektrische sloep voor de deur heeft. Jan met de (schippers)pet moet maar gaan roeien, peddelen en met de metro. Dat krijg je met een GL burgemeester en een GL meerderheid in de raad. Groenlinks maakt meer kapot dan je lief is.
aadbloem
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor kajoe » 03 Mei 2019, 08:59

al sinds jaar en dag een ellende daar in Amsterdam maar nu helemaal met al die groene partijen ,nee Amsterdam word een stervende stad ,straks word het nog uitgebreid naar alle vaarwateren van de gemeente ,en ja de dijken bouwers hebben dan werk met al die dammen die ze moeten maken en ja de rijks snelwegen mag men dan ook niet meer over dus word noord zuid erg lastig .
kajoe
 
Berichten: 1368
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor aadbloem » 03 Mei 2019, 09:06

kajoe schreef:al sinds jaar en dag een ellende daar in Amsterdam maar nu helemaal met al die groene partijen ,nee Amsterdam word een stervende stad ,straks word het nog uitgebreid naar alle vaarwateren van de gemeente ,en ja de dijken bouwers hebben dan werk met al die dammen die ze moeten maken en ja de rijks snelwegen mag men dan ook niet meer over dus word noord zuid erg lastig .

Noord-Zuid en terug via de Kostverlorenvaart zal nog wel open blijven voor diesel, daar gaat dagelijks nog veel beroepsvaart door dus snel door Amsterdam en wegwezen. Dat is ook de "staande mastenroute" en alle Groenlinkse zeilers zullen daar toch met hun kleine dieseltjes door moeten want zeilen door de Kostverlorenvaart gaat echt niet lukken. :o :o
aadbloem
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor jaccomiranda » 03 Mei 2019, 09:16

Interessant, Dan zou dat ook voor het IJ moeten gelden. Want de pontjes moeten ook elektrisch. Wat zou er dan met de binnenvaart gebeuren? en de passagiersschepen?
Dat geld ook voor de 2 doorvaartroutes door Amsterdam. Valt officieel onder Centrum, dus elektrisch.
Dan ben ik nog even benieuwd wat ze doen met de vliegroutes van Schiphol en de industrie tussen Ijmuiden en Amsterdam. De kolencentrale daar gaat iig wel dicht, dat dan wel.
Ik hoop dat er dan voldoende stroom en stroompunten zijn om alles op te laden....
Ik heb trouwens nog bar weinig volledig elektrische motorboten gezien, Bij ons in de haven ligt er één, maar die moet na 2 uur varen zijn aggregaat starten om zijn accu's weer op te laden.
Jacco

Pikmeer 1050
Bouwjaar 1986 / gerenoveerd 2015
10.70m X 3.40m
jaccomiranda
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 13 Jun 2016, 11:35
ligplaats: krimpen aan den ijssel
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor Hooveld960 » 03 Mei 2019, 09:43

Toch wel een zorgelijke ontwikkeling. Amsterdam zet de toon en je kent het gezegde over dat schaap en de dam.

Ik ben net begonnen met de watersport. Ik ben 54. En ik hoopte dit tot, tja tot zolang de gezondheid en financiën het toelaten, te kunnen blijven doen. Hopelijk minimaal 30 jaar. Maar de vraag is of dat door deze ontwikkelingen gaat lukken.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor ErikH » 03 Mei 2019, 10:32

Inderdaad de grote vraag of deze maatregelen gaan gelden voor Kostverlorenvaart, Amstel, ARK en het IJ. Met het ARK en het IJ zou Amsterdam zich aardig in eigen voet schieten, die Groenlinksen zijn er gek genoeg voor.

Gr.

Erik
ErikH
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 18 Aug 2014, 19:12
ligplaats: Omg. Leiden
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor broekerhaven » 03 Mei 2019, 11:04

En het mooiste is : we nemen het ook allemaal.

We mopperen wel maar er is GEEN mens die actie onderneemt.

Wat denk je wat er in bijvoorbeeld frankrijk zou gebeuren als dit daar voor gesteld word...... ACTIE !!!
Hele land plat.

Maar nee hoor ... hier niet ... wij mopperen wel alleen ...
broekerhaven
 
Berichten: 792
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 10:11
Woonplaats: bovenkarspel
ligplaats: broekerhaven
info: Placom 410 "old school"

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor Noordvaarder » 03 Mei 2019, 11:16

broekerhaven schreef:
Wat denk je wat er in bijvoorbeeld frankrijk zou gebeuren als dit daar voor gesteld word...... ACTIE !!!
Hele land plat

Dacht je dat de Fransen geheel Frankrijk plat zouden krijgen voor zoiets? Ik geloof er geen bal van. Grosso modo vaart daar niet eens. Dat is enkel voor een paar stedelingen die aan een rivier of zee wonen. De rest maakt zich daar niet druk om. En wat mij betreft mogen ze Amsterdam wel dichtspijkeren,want ik heb er helemaal niks mee. Er zijn meer (water)wegen naar Rome dan alleen via Amsterdam toch? :mrgreen:
Noordvaarder
 

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor Marie Christina » 03 Mei 2019, 11:28

broekerhaven schreef:En het mooiste is : we nemen het ook allemaal.

We mopperen wel maar er is GEEN mens die actie onderneemt.

Wat denk je wat er in bijvoorbeeld frankrijk zou gebeuren als dit daar voor gesteld word...... ACTIE !!!
Hele land plat.

Maar nee hoor ... hier niet ... wij mopperen wel alleen ...

Werpe jij de eerste steen?

Ik bedoel, iedereen zal dit met je eens zijn.
Maar begin er maar eens aan.
Ik heb een heel belangrijke reden, en dan ben ik heel eerlijk: ik heb daar geen zin in...
Want als je zoiets gaat organiseren heb je sowieso er heel veel werk van.
En dan blijkt op een gegeven moment dat op het moment suprême iedereen denkt: dat fixt die Menno ook wel zonder mij.
(Jep, ervaringsdeskundige. Zij het op een ander vlak.)

En zo doet niemand iets.
Ook jij niet.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten