bas schreef:hoe dit mijn broodwinning gaat kosten en wat het ermee te maken heeft vat ik niet helemaal alleen de argumenten op basis van volume kloppen gewoon niet.
Bas, je bent werkzaam in die sector van de beroepsvaart,en dan is het je brood.
Logisch dat je dat verdedigd.Dat deed ik ook in de transportsector,toen ik daar nog werkzaam was.
Dat het een onderzoek op basis van schattingen is kan bijna niet anders,
Dat verwijs ik naar het land der fabelen,want je schrijft wel heel leuk dat de watersport altijd wars is geweest van registratie.
Dat is een kulverhaal,want de overheid heeft er tot dusverre nog nooit iets ingezien om het te doen.
Want geef me eens 1 reden waarom een watersporter zichzelf zou moeten opgeven voor registratie.
Die reden is er niet,want de overheid zou een reden moeten hebben.
En schijnbaar hebben ze die nu nog niet,want ze registreren nog steeds niets.
Zoals ze elke voertuig op de weg geregisteerd hebben zo zouden ze ook elke vaartuig kunnen registreren.
Ze doen het ook bij vaartuigen die sneller kunnen dan 20 km/h, dus dat zouden ze ook kunnen doen bij de anderen.
Als ze willen Bas, maken ze elke boot registratieplichtig,en geven dezen een kenteken of ander nummer.
En om te zeggen dat de watersporters er altijd tegen zijn geweest,is een kolder.
Wie er wel op tegen zijn geweest,zijn denk ik de boot verhuurders ,dus de leden van de HISWA,want die hebben er allerminst belang bij.
,dat er een registratieplicht zou zijn,want dan was een invoering van AquaTax heel gemakkelijk geweest.Ik denk dus eerder dat de HISWA dat tegenhoud.
Dat zijn net boeren,die hebben ook lang geprobeerd om kentekens tegen te houden op landbouwvoertuigen.
En een overheid die zich nu verschuild achter het feit dat er geen registratie van jachten is geweest , is een slappe overheid.Heel dom ook.