Poep straks eerst zuiveren

algemene discussies

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor henkvd » 30 Apr 2019, 20:15

Voor alleen weekendjes weg al jaren voor een droogtoilet gekozen, met die vaarstijl gaat dat uitstekend.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor R.C.Grootveld » 30 Apr 2019, 21:46

Noordvaarder schreef:Wat ik echter veel vervelender vind,is dat ik mijn fecalien hier in het Noorden slecht kwijt kan

Of zoals ik eens meegemaakt heb in Lemmer:
Kan ik hier tanken?
Ja zeker, hoeveel denkt u te tanken?
Een liter of 500
Ok er komt zo iemand naar u toe
Er wordt een slordige 450L getankt
Ik wil mijn vuilwatertank ook nog leegzuigen
Dat kan eigenlijk niet, dat is alleen bedoeld voor onze huurvloot en vaste ligplaats houders, maar omdat u zojuist getankt heeft ....
Enfin, zuigslang er in en .... er gebeurt niets
Gesis bij de pomp ...
Beetje morrelen en ja hoor daar gaat ie .....
Even later .... plof ... zuigslang schiet van de pomp en als gevolg van het iets aflopen van het terrein ..... details zal ik besparen
Aangezien ze er zelf geen hadden, heb ik met m'n eigen dekwaspomp de zaak maar een beetje schoongespoten, want in die drek wil je niet rondlopen
Maar goed ....
Ik naar binnen
Ik wil even de brandstof afrekenen
Dat is dan (ik weet het niet meer, maar jullie kunnen vast wel een inschatting maken) voor de diesel en € 3 voor het leegpompen van uw tank
Uh .... pardon, ik tank 450L diesel en u laat me betalen voor het leegzuigen van m'n tank, die niet eens leeg is, terwijl ik ook nog eens uw rommel heb opgeruimd omdat u zelf de spullen daarvoor niet heeft ?
Dacht het niet dus ....

Morrend ging de vakantiekracht, die duidelijk nog niet gewend was om zelfstandig beslissingen te nemen, akkoord.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Tontoos » 01 Mei 2019, 07:42

Allemaal mooi verteld maar poepen in de haven vind ik vies, van wie gaat er voor de grote boodschap naar de wc die toch wel altijd in de haven aanwezig is,
onderweg als je vaart is het geen probleem, ik zou mij (klein)kinderen niet in de haven laten zwemmen, het is ook een beetje de verantwoordelijkheid van je zelf als je in een haven ligt.
€ 2500 vind ik wel heel duur met wat zelf werkzaamheid kan het ook goedkoper.

Punt 2 is hoe wordt er gecontroleerd, en als je in een haven ligt die geen zuig systeem heeft.
De HISWA is er voor de duurdere mensen en de vrouw heeft geen affiniteit met de watersport.
Mvg. Tontoos
Tontoos
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 18 Nov 2018, 10:30
ligplaats: Oude Pekela
info: Ik heb een qua model Beenhakker vlet van de schroothoop gered.
Die heb ik opgeknapt, met een 6pk Mercury bb motor.

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Ivoisrood » 01 Mei 2019, 09:32

Ga sochtends voor vertrek in de haven altijd eerst 2 keer naar de pot voordat ik uberhaupt vertrek, zodoende kan ik het de restbvan de dag volhouden tot we weer ergens anders in een haven zijn. Nooit een probleem, en anders in geval van nood heb ik ook nog zo'n PortaPotti aan boord.
"Always sink in shallow water"
Ivoisrood
 
Berichten: 115
Geregistreerd: 15 Nov 2017, 05:10
ligplaats: Plasmolen
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Byl54 » 01 Mei 2019, 10:13

Zou er toch een verband zijn: Geen meezwemmers bij Marten van de Weijden, zwemstrandje zomers soms dicht bij jachthaven Grou. Ik kan het me niet voorstellen allemaal nette mensen in de jachthavens en de regelgeving is er al 10 jaar die hebben hun zaken al lang op orde. :|
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Popeye » 01 Mei 2019, 12:21

Ivoisrood schreef:Ga sochtends voor vertrek in de haven altijd eerst 2 keer naar de pot voordat ik uberhaupt vertrek, zodoende kan ik het de restbvan de dag volhouden tot we weer ergens anders in een haven zijn. Nooit een probleem, en anders in geval van nood heb ik ook nog zo'n PortaPotti aan boord.

Nu wordt het wel heel intiem! :mrgreen:

Groet, Jack
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Noordvaarder » 01 Mei 2019, 17:52

Byl54 schreef:Zou er toch een verband zijn: Geen meezwemmers bij Marten van de Weijden, zwemstrandje zomers soms dicht bij jachthaven Grou. Ik kan het me niet voorstellen allemaal nette mensen in de jachthavens en de regelgeving is er al 10 jaar die hebben hun zaken al lang op orde. :|

Ik kan met dat wel voorstellen.
Wat dacht je van de "Bruine Vloot" die via de Ee naar Leeuwarden gaat,en verder?
Als er van die route gebruik wordt gemaakt,is dat de staande mast route namelijk.
Zou de Bruine vloot allemaal een stronttank aan boord hebben,denk je?
Ik laat dat denken maar over een paard, want die heeft het hoofd iets groter. :roll: :roll:
Strandje Grou.
Ook hier weer,deze ligt bijkans aan het PMK waar de beroepsscheepvaart langs komt,en niet bij regelmaat,maar gewoon elke dag, 24 uren op 7 dagen,week in week uit.Jaar in jaar uit.
Ook ligt het aan de staande mast route,waar dus ook de bruine vloot langs kan.
Logisch dat je daar "in the shit" rond zwemt.

Het verbaast me dus helemaal niets,dat daar bij regelmaat niet gezwommen kan worden,om dat daar het drekgehalte van het water te hoog is.
Noordvaarder
 

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor bas » 01 Mei 2019, 20:32

Helaas voor de watersportsector beweren de cijfers juist het tegendeel.

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... nhE9LQWQW5
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Noordvaarder » 01 Mei 2019, 22:53

bas schreef:Helaas voor de watersportsector beweren de cijfers juist het tegendeel.
Je moet niet doen alsof je neus bloed.
Want ik heb niks aan rapporten die praten over "schattingen".
Ze weten hoeveel beroepsvaart schepen er zijn,maar ze gaan voor de pleziervaartsector uit van schattingen.
Ze kunnen er net zo goed de helft naast zitten,want geteld hebben ze de vaartuigen niet.
Dus een geflateerd rapport.
Daar kun je niks mee.

Een flut rapport vind ik het,maar begrijpelijk voor jou dat je het zo steld.
Want het is je brood als kapitein,en dan praat je anders,nietwaar?
Wiens brood men eet,diens woord men spreekt. is een bekend spreekwoord.
En dat geld voor alle sectoren,ook al ben je integer.
Maar als het je broodwinning gaat kosten,dan draai je als een blad om een boom om.
Dat geld voor iedereen.
Noordvaarder
 

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor bas » 01 Mei 2019, 23:25

hoe dit mijn broodwinning gaat kosten en wat het ermee te maken heeft vat ik niet helemaal alleen de argumenten op basis van volume kloppen gewoon niet.
De watersport in zijn geheel heeft door zijn totale volume meer impact dan meesten denken omdat veel mensen zich als individu met slechts een klein bootje zien.

Dat het een onderzoek op basis van schattingen is kan bijna niet anders, het is immers de watersportsector zelf die altijd wars is van enige vorm van registratie. Vind ik prima, hoeft van mij ook allemaal niet zo nodig alleen wees dan wel zo reëel dat een dergelijke houding wel eens tegen je kan werken zoals in dit geval. Dan gaan anderen het rekenwerk voor je doen en dat pakt meestal niet in je voordeel uit en je hebt als sector nul komma nul materiaal voorhanden om de cijfers te ontkrachtigen.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten