spiegel verhogen.

Re: spiegel verhogen.

Berichtdoor henkvd » 26 Apr 2019, 12:00

Dan heeft ophogen geen zin, dat gaat hem niet worden.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: spiegel verhogen.

Berichtdoor Popeye » 26 Apr 2019, 16:42

Kor schreef:Ik kom evenwels niet in plane denk ik........ik heb geen stuur en dergelijke erin dus zit achterin...........

Gashendel wordt nog wel eens verlengd met een pvc-buis. Rond 50 geloof ik.
Maar als je snel wilt kun je ook met de trein! :mrgreen:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: spiegel verhogen.

Berichtdoor Gruttepier » 26 Apr 2019, 19:55

Tja, en als je langzaam wil kan je gaan wandelen of zelfs kruipen.
Gruttepier
 

Re: spiegel verhogen.

Berichtdoor Gruttepier » 26 Apr 2019, 19:59

broekie schreef:Ik ben er te lang uit om te weten dat er een serie twee cilinders is geweest. Dus beter dat je deze hebt.


Bijzonder, dit omdat Yamaha pas vanaf 2010 de 6 pk 1 cilinder in de range heeft. De eerste 6 4t was 2 cilinder.
Gruttepier
 

Re: spiegel verhogen.

Berichtdoor Kor » 28 Apr 2019, 12:04

Zou een andere schroef nog wat verschil kunnen uitmaken? Geen idee wat er nu onder zit maar ik verwacht de originele.
Het gaat me niet om de snelheid, een speedboot word et niet, maar iets minder gebrom van ik wil wel meer toeren draaien maar ik kan het niet.
Kor
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 24 Apr 2019, 16:59
ligplaats:
info:

Re: spiegel verhogen.

Berichtdoor henkvd » 28 Apr 2019, 12:12

Zou een ietsje pietsje kunnen helpen, echter om meer toeren te halen moet er een kleinere spoed gemonteerd worden, dan zou je toerental iets kunnen stijgen, maar je snelheid zal er niet beter op worden, dat is nml een vast gegeven, je zit al op de rompsnelheid.
Bij Yamaha staat de schroef gegevens in het schroefblad, veel keuze is er niet in die schroeven, hooguit 3 verschillend types.
Persoonlijk zou ik de snelheid meten met bv telefoon, een stuk gas terug waar de motor zo aangenaam mogelijk draait is meestal nauwelijks snelheid verlies, wel veel minder hekgolf en een stuk rustiger draaiende motor met een behoorlijke verbruik
besparing.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: spiegel verhogen.

Berichtdoor Gruttepier » 28 Apr 2019, 16:59

Je zou een werkschroef kunnen proberen, geeft meer voortstuwing. Snelheid pak je niet maar volgas heeft dan geen meerwaarde. Je hebt dan je kruissnelheid maar minder last van je motor en zuiniger
Gruttepier
 

Re: spiegel verhogen.

Berichtdoor broekie » 29 Apr 2019, 11:19

Bijzonder, dit omdat Yamaha pas vanaf 2010 de 6 pk 1 cilinder in de range heeft. De eerste 6 4t was 2 cilinder.


Tja, je vergeet weleens wat details in 10 - 20 jaar. Zo bijzonder is dat niet.
Zeker als je de informatie niet nodig hebt of gebruikt.
Sleutel al jaren niet meer aan die dingen.
Wel vorig jaar nog een 2 pk 2 cilinder Honda voor mezelf opgeknapt.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: spiegel verhogen.

Berichtdoor Gruttepier » 29 Apr 2019, 13:29

Bijzonder in de trant dat je wel met zekerheid stelt dat Yamaha 6 pk 4t een 1 cilinder betreft, maar je je daarna beroept op het feit dat je al 20 jaar niet meet sleutelt.
De 1 cilinder is pas in 2010 op de markt gekomen.

Strookt niet met elkaar :lol:
Gruttepier
 

Re: spiegel verhogen.

Berichtdoor broekie » 29 Apr 2019, 16:51

Gaan we nou overal over zeuren.
Yamaha 6 pk was en is naar mijn weten een 1 cilinder.
Dat er weleens een 2 cilinder is geweest zal zo. Bedankt voor de info.

Belangrijker is dat de TS een goed antwoord krijgt en geen onzin antwoorden als blokjes ertussen en traanplaten monteren.
Je wil hem ook al de motor in laten ruilen.
En een 6 pk vast bouten is ook onzin als je doet om hem niet te verliezen.
De man gaat voor niets aan het werk en gaat in zijn spiegel boren.
Als je dat niet vakkundig doet en goed afdicht, kan hij over een paar jaar zijn boot weggooien.
Die kennis heb ik nog wel op basis van jaren ervaring.
En die mis jij weer.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

VorigeVolgende

Terug naar Techniek algemeen niet stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten