bas schreef:Dat kun je alleen opvangen door een cilinder met langere slag en dan zul je pas met dezelfde pomp ook meer moeten draaien aan je stuurwiel. Zolang je dingen gaat verzetten met de huidige cilinder en pomp gaat het ten koste van de maximale roeruitslag.
Ik was ervan uitgegaan dat de huidige cilinder lang genoeg was.
Zo te zien op de foto,is het dat ook wel,al zal dat in de praktijk nog moeten blijken.
Dat had ik er beter even bij kunnen zetten.
Wat me verder nog opviel is dat, normaal zit de aansluiting op het roer toch ook d.m.v. een kogelkoppeling en niet met een bout?
Of zit deze verwerkt in het uiteinde dat op de zuigerstang zit?
Ik vind het namelijk vreemd dat het uiteinde van de zuigerstang verbogen is.
Je zou gaan denken dat deze moervast heeft gezeten,en doordat de roerlever meedraaid,dat het toen verbogen is.
Zo te zien zit deze te vast,want er is een slijtplek zichtbaar op de lever.
De gaffel is daar blijven hangen,en toen is de zuigerstang krom gegaan.
De zuigerstang moet aan de onderzijde vast gemaakt worden,desnoods op een kogelkoppeling ,zodat deze meer horizontaal komt te liggen.
Nu lijkt het alsof de cilinder in een hoek staat t.o.v. het vaste punt en de roerlever.
Dat is niet goed.