broekie schreef:yamaha 6 pk 4 takt is een 1 cilinder. Of je hebt een 2-takt.
Het motortje kan door gebrek aan vermogen in combinatie met teveel weerstand, niet op toeren komen.
Dat ervaar je met: "Hij wil wel maar kan niet"
Bij grotere combinaties zou je een kleinere schroef kunnen nemen, maar dat zal bij een 6 pk ook niet veel brengen.
Als hij al te koop is.
Een 4 meter bootje met 4 personen zal überhaupt moeilijk in half glijden of plane komen.
Voordat je de nodige weestand hebt overwonnen staat hij een poosje op zijn kont. 15 pk komt eerst.
Misschien 9,9 pk
Het is niet anders vrees ik.
6 pk 4 takt 2 cilinder........voor 110 %. Hiervoor had ik een Mercury 6 pk 1 cilinder 4 takt, wat een lawaaibakken zijn dat.
Dat het geen speedboot gaat worden dat begrijp ik ook wel. Maar de combi zware boot met 4 personen en de schroef tenlaag in het water heeft mijn doen besluiten om te kijken of ik mijn spiegel dusdanig naar boven kan brengen dat ik in iedet geval die cavitiatieplaat op gelijke hoogte kan krijgen zodat de motor toch wat minder zwaar moet werken volgas.
Iets is beter dan niets.............toch