verbod rode diesel 2013

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

verbod rode diesel 2013

Berichtdoor fomargo » 06 Dec 2013, 19:47

Bericht door fomargo » wo 21 nov 2012, 22:20
Pleziervaartuigen mogen na 1 Januari 2013 voor verwarming en koken
geen rode diesel meer gebruiken, als zij hiervoor een aparte tank hebben .
Ook woonboten mogen vanaf 1 Januari 2013 alleen nog blanke diesel gebruiken.

Dus watersporters, U bent gewaarschuwd.
Voor meer informatie zie nieuwsbrief http://www.douane.nl
fomargo
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 16:28
ligplaats:
info:

Re: verbod rode diesel 2013

Berichtdoor henkvd » 06 Dec 2013, 19:48

Bericht door henkvd » wo 21 nov 2012, 22:50

Was al een hele tijd een te verwachten maatregel, de nieuwe regeling heeft dan 1 voordeel, veel misverstanden zijn niet meer nodig, pleziervaart is altijd blanke diesel.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: verbod rode diesel 2013

Berichtdoor vuuren1 » 06 Dec 2013, 19:48

Bericht door vuuren1 » wo 21 nov 2012, 23:29

Maak er een bedrijfsvaartuig van..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: verbod rode diesel 2013

Berichtdoor henkvd » 06 Dec 2013, 19:49

Bericht door henkvd » do 22 nov 2012, 00:44

vuuren1 schreef:
Maak er een bedrijfsvaartuig van..




Denk dat de kosten niet op wegen tegen het gebruiken van blanke diesel.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: verbod rode diesel 2013

Berichtdoor vuuren1 » 06 Dec 2013, 19:51

Bericht door vuuren1 » do 22 nov 2012, 02:11

Denk het ook niet als je er apart een bedrijf voor moet oprichten.
Wel als je de boot aan een bestaand bedrijf (wat is uit te leggen als watersport gerelateerd) kan toevoegen.

Is mij ook te ingewikkeld en draai zelf ook met blanke olie (mijn verbruik is te verwaarlozen).
Als je heel veel gebruikt zou het de overweging waard kunnen zijn.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: verbod rode diesel 2013

Berichtdoor quichot » 06 Dec 2013, 19:52

Bericht door quichot » do 22 nov 2012, 09:44

Eventjes een varend klussenbedrijf inschrijven bij de kamer van koophandel is niet genoeg. Je moet een grootboek bijhouden en je schip komt, net als bijv. voorraad, op de balans als vermogen waarover je belasting betaalt. Verkoop je het ooit, of beëindig je je bedrijf, dan moet je met de fiscus éérst de btw afrekenen, en de rest wordt belast als inkomen.
Bovendien moet je boekhouding geloofwaardig zijn, en moet je aantonen dat je meerdere opdrachtgevers hebt. Dus als de enige boekposten onderhoud en brandstof zijn, heb je een probleem met de inspecteur.
Kortom: geloof niet alle verhalen van slimme jongens!
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: verbod rode diesel 2013

Berichtdoor ..... » 06 Dec 2013, 19:53

Bericht door VRM marine » do 22 nov 2012, 19:18

nu ben ik eigenaar van een watersport reparatie bedrijf / bergings bedrijf (voor plezier boten), met ingebracht in het bedrijf een klein bergings vaartuig/sleepbootje.(in gebracht uit prive , dus hoef ik bij stoppen zaak geen extra kosten over te betalen!)

kan ik nog steeds geen rood tanken , scheepje moet dan een bunker vergunning hebben.

zou ik in principe kunnen aanvragen , dan moet wel dat kleine scheepje worden ingeschreven bij de si , en dus ook voldoen aan de keurings eis.
voor die ene keer dat ik hier op het brielse meer een bootje sleep(korter als 20 meter) zou dat onzin zijn , ik gebruik het scheepje eigenlijk alleen als vervoer middel van en naar een storings klus op het meer hier.

volgens de si hoef ik niets in te schrijven!(?) :mrgreen:

al dat gezever over rood of blank , ik tank (ook met de bugsier 5 gewoon al 10 jaar blank ), weg diesel , loopt de motor nog beter en schoner op ook, scheelt een paar cent, alle olie (of het nu rood of blank is) is zoiezo veel te duur. :roll: .
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: verbod rode diesel 2013

Berichtdoor henkvd » 06 Dec 2013, 19:54

Bericht door henkvd » do 22 nov 2012, 20:30

Diesel is duur, maar laten we in west europa nauw net nog tot de goedkoopste horen ( ssst niet te ver door vertellen) , in de meeste landen is diesel op het zelfde prijs niveau als de benzine of nog iets duurder en dan ligt die boven de hier gehanteerde diesel prijs.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: verbod rode diesel 2013

Berichtdoor vuuren1 » 06 Dec 2013, 19:54

Bericht door vuuren1 » do 22 nov 2012, 22:42

@quichot,

Voor een demoboot heb je geen opdrachtgevers nodig, je probeert ze er mee binnen te halen..
Dat dat nu niet lukt is gerelateerd aan de huidige economische omstandigheden.
Een dergelijke boot daarom dan ruim onder de kostprijs verkopen is ook geen geweldige optie, dan komt het als mogelijk forse verliespost op de balans te staan (vind de belasting ook niet leuk).

Onze cabrio blijft dus zakelijk en onderhoud hoort er ook bij.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: verbod rode diesel 2013

Berichtdoor quichot » 06 Dec 2013, 19:55

Bericht door quichot » vr 23 nov 2012, 10:13

@Hans, jij hebt al een nautisch bedrijf, dus jou demoboot is een ander verhaal.
Ik doelde meer op recreanten die denken wel eventjes een bunkerverklaring te kunnen ritselen met een bezoekje aan de kamer van koophandel en het aanvragen van een btw-nummer. Aan de bar van het clubhuis hoor je dan zo'n verhaal dat ze de fiscus hebben wijsgemaakt dat ze met hun jacht zakenrelaties rondvaren. Zelfs als dat zo zou zijn, en ze langs die weg een verklaring hebben weten los te peuteren, kost het per saldo meer dan het oplevert.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Volgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten