Afsluiters met actuator

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Afsluiters met actuator

Berichtdoor Marie Christina » 07 Apr 2019, 11:40

Sterker: dit heb ik bij het buurten eens gezien bij iemand.
De knop zat achter een luikje in de stuurconsole.
Werkte perfect.
Alleen geen indicatie, anders dan " ingedrukt is open, omhoog is dicht" waarmee hij zich toch wel een paar keer vergist had, zo vertelde hij.
En hij had de buitenmantel moeten aanpassen omdat de slag anders niet groot genoeg was.

Hoe precies weet ik niet meer.
Het is eerder 15 dan 10 jaar geleden dat ik het gezien heb.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Afsluiters met actuator

Berichtdoor Noordvaarder » 07 Apr 2019, 13:31

Marie Christina schreef:(En hoe vaak checken we de sensortjes van dat snelle vervoersmiddel? Een keer per maand de peilstok uit het carter trekken en de ruitensproeier bijvullen houdt het bij de meeste mensen wel mee op, toch?)

Off topic.
Elke 2de zaterdagmorgen even de bandenspanning meten,oliepeil checken,RSVloeistof zo nodig bijvullen.
Remvloeistof peil checken.
En heel belangrijk,even van je reservewiel de bandenspanning controleren.
Zal je net overkomen,ben je hem nodig,is de band leeg.
Elk najaar( bij regulier minder dan 7graden boven nul) gaan de zomerbanden op velg eraf,worden deze schoon gemaakt,de steentjes verwijderd,en komen deze in het rek te staan,en gaan de winterbanden op velg eronder,en worden de remmen gecontroleerd op dikte,en worden deze schoongemaakt.Ik heb het gereedschap en heb een luchtketel.Onderhoud is behoud.Deurrubbers worden ingevet met vaseline(vriezen ze niet vast).
Zo ben ik opgevoed thuis.Als je thuis het land op ging,eerst alle smeerpunten van de machines van nieuw vet voorzien,en dan pas ermee aan het werk.
Ik vraag me wel eens af,zouden al de mensen die vertrouwen op sensoren,zich ook in hun laten verbranden als hun woning in de brand staat,en de sensor van de sprinklerinstallatie dienst weigert?
Zouden al die mensen vertrouwen hebben in een sensor van hun opblaasreddingsmiddel als ze in nood zijn op het water,en je zwemmen kunt,zouden deze mensen zich laten verzuipen omdat de sensor dienst weigert?
Ik geloof er niks van.
Waarom dan wel andere zaken uit luiheid automatiseren die goekoop zijn op te lossen?
pascall schreef:Natuurlijk moet je visueel controleren maar ik ben er van overtuigd dat de techniek dat in vele gevallen beter kan dan de mens.
Pascal

Ja Pascal,en van jou soort zijn er een paar teveel,die alles overlaten aan automatisering.
En inderdaad,ik heb ook een gasdetector,en een koolmonoxide detector?
Waarom? Omdat ik zoiets ook niet ruik.
Maar als jij die dingen als reden tegen mij wil voeren als sensor wel of niet,denk ik dat je je geen andere redenen kon bedenken die er wel toe doet.
En het is een drogreden,dat sensoren betrouwbaarder zijn dan de mens.
Degene die dat durft te beweren,gelooft in sprookjes.
We hebben het onlangs weer kunnen lezen in de media,met vele doden tot gevolg.
Lang leve de sensor,maar als het fout gaat,gaat het ook echt fout.
Een doodgewone sensor, trok 2 vliegtuigen ongecontroleerd naar de grond.
Automatisch de dood in met alles aan boord.
Noordvaarder
 

Re: Afsluiters met actuator

Berichtdoor eagle » 07 Apr 2019, 14:28

Alles wat je niet snapt is daarom nog niet slecht...

Gr Eagle
eagle
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 30 Apr 2012, 18:04
ligplaats:
info:

Re: Afsluiters met actuator

Berichtdoor Noordvaarder » 07 Apr 2019, 14:33

eagle schreef:Alles wat je niet snapt is daarom nog niet slecht...
Gr Eagle

Dus bij jou moet alles te maken hebben met "snappen".
En de conclusie van jou,dat ik zou beweren dat ik het niet snap,en daarom alles slecht zou vinden,is een redenering die nergens op gestoeld is,en een redenatie die je zelf distilleert uit iets,dat ik niet geschreven heb. :o :o

varg schreef:Deze werken prima, zijn er tot 2,5 meter en je hebt nog wel 'gevoel' met je afsluiter.Groet, Arnold

Goed en degelijk,en zo heb je ook alles onder handbereik.
Geen sensoren noodzakelijk.
Noordvaarder
 

Re: Afsluiters met actuator

Berichtdoor eagle » 07 Apr 2019, 14:51

Snappen is een probate remedie om tot gefundeerde en genuanceerde meningen te komen..

Gr, Eag
eagle
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 30 Apr 2012, 18:04
ligplaats:
info:

Re: Afsluiters met actuator

Berichtdoor Klaver vier » 07 Apr 2019, 16:10

Het is niet zo erg dat hij het niet snapt maar hij heeft meteen een ongezouten mening,en dan elke keer weer.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Afsluiters met actuator

Berichtdoor Roelof » 07 Apr 2019, 16:28

Bedankt voor de tip Arnold (Varg).

Ik zat ook te broeden op afstand bediening voor een overboord afsluiter. Deze afsluiter is wel visueel maar slecht toegankelijk. Simpeler en doeltreffender kan het haast niet :D :D :D

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Afsluiters met actuator

Berichtdoor Hooveld960 » 07 Apr 2019, 19:32

Bovenstaande oplossing lijkt mij in de praktijk niet werkbaar. Aan de kabel trekken om de hendel omhoog te halen zal nog wel lukken misschien, maar andersom?

Toevallig loopt er op de facebook groep boot techniek ook een dradje over elektrische afsluiters. Ik weet dat Vetus eer eentje leverd, maar die is nogal prijzig (595 euro):
https://www.bol.com/nl/p/vetus-elektrische-kogelkraan-1-24-volt/9200000087535868/?Referrer=ADVNLGOO002036-G-61785507527-S-489023280189-9200000087535868&gclid=EAIaIQobChMIqN7mo7q94QIVh813Ch12sA-aEAYYASABEgJrifD_BwE&fbclid=IwAR3AyqCnwR0ZWQxDLf6GSKuS0sEWDxRNeQ6_cGj9AxpZxCVxX2Wpod-q3TI

Natuurlijk kwamen toen ook allerlei goedkopere alternatieven:

https://magneetventielshop.nl/elektrische-kogelklep/2-weg/ek-2w-messing/bw2-100-aw1-r012dc-elektrische-kogelkraan-1inch-2-weg-12vdc-relais.html

https://www.dugoshop.nl/kogelkraan-12v

en natuurlijk de nodige op ali express, en andere sites.

Wat is jullie mening over dergelijke "goedkope" kranen i.p.v. de dure Vetus?
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 794
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Afsluiters met actuator

Berichtdoor Roelof » 07 Apr 2019, 19:54

Hooveld960 schreef:Bovenstaande oplossing lijkt mij in de praktijk niet werkbaar. Aan de kabel trekken om de hendel omhoog te halen zal nog wel lukken misschien, maar andersom?


De eenvoudige oplossing welke Varg aangeeft betreft "trek / duw kabels", deze worden ook toegepast voor de toeren regeling van de motor, een stopkabel naar de brandstofpomp of een kabel voor de (mechanische) bediening van een roer. Goede werking is afhankelijk van correcte montage.
Ik denk dat een dergelijke kabel zeker een afsluiter kan bedienen.

Groet.
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Afsluiters met actuator

Berichtdoor Klaver vier » 07 Apr 2019, 20:25

Anders een soort morse kabel dan gaat het zeker
Gr René
Klaver vier
 

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten