Marie Christina schreef:(En hoe vaak checken we de sensortjes van dat snelle vervoersmiddel? Een keer per maand de peilstok uit het carter trekken en de ruitensproeier bijvullen houdt het bij de meeste mensen wel mee op, toch?)
Off topic.
Elke 2de zaterdagmorgen even de bandenspanning meten,oliepeil checken,RSVloeistof zo nodig bijvullen.
Remvloeistof peil checken.
En heel belangrijk,even van je reservewiel de bandenspanning controleren.
Zal je net overkomen,ben je hem nodig,is de band leeg.
Elk najaar( bij regulier minder dan 7graden boven nul) gaan de zomerbanden op velg eraf,worden deze schoon gemaakt,de steentjes verwijderd,en komen deze in het rek te staan,en gaan de winterbanden op velg eronder,en worden de remmen gecontroleerd op dikte,en worden deze schoongemaakt.Ik heb het gereedschap en heb een luchtketel.Onderhoud is behoud.Deurrubbers worden ingevet met vaseline(vriezen ze niet vast).
Zo ben ik opgevoed thuis.Als je thuis het land op ging,eerst alle smeerpunten van de machines van nieuw vet voorzien,en dan pas ermee aan het werk.
Ik vraag me wel eens af,zouden al de mensen die vertrouwen op sensoren,zich ook in hun laten verbranden als hun woning in de brand staat,en de sensor van de sprinklerinstallatie dienst weigert?
Zouden al die mensen vertrouwen hebben in een sensor van hun opblaasreddingsmiddel als ze in nood zijn op het water,en je zwemmen kunt,zouden deze mensen zich laten verzuipen omdat de sensor dienst weigert?
Ik geloof er niks van.
Waarom dan wel andere zaken uit luiheid automatiseren die goekoop zijn op te lossen?
pascall schreef:Natuurlijk moet je visueel controleren maar ik ben er van overtuigd dat de techniek dat in vele gevallen beter kan dan de mens.
Pascal
Ja Pascal,en van jou soort zijn er een paar teveel,die alles overlaten aan automatisering.
En inderdaad,ik heb ook een gasdetector,en een koolmonoxide detector?
Waarom? Omdat ik zoiets ook niet ruik.
Maar als jij die dingen als reden tegen mij wil voeren als sensor wel of niet,denk ik dat je je geen andere redenen kon bedenken die er wel toe doet.
En het is een drogreden,dat sensoren betrouwbaarder zijn dan de mens.
Degene die dat durft te beweren,gelooft in sprookjes.
We hebben het onlangs weer kunnen lezen in de media,met vele doden tot gevolg.
Lang leve de sensor,maar als het fout gaat,gaat het ook echt fout.
Een doodgewone sensor, trok 2 vliegtuigen ongecontroleerd naar de grond.
Automatisch de dood in met alles aan boord.