aquanaut schreef:Yep wat je ziet is wat we "overshoot" noemen.
Je gebruikt 16A, dus is er behoefte aan PowerAssist, dit resulteert in een verminderde opname vanuit het net omdat de PowerAssist een deel pakt.
Hierin zit een hysterese anders zou je een flipperkast krijgen.
Zodra je in de buurt komt van het PowerControl punt (waar je de DMC of BPP op instelt) injecteert de Quattro een stroom volgens een vaste factor, de "Assist Current Boost Factor"
Deze instelling is een speciale instelling voor PowerAssist.
Wanneer de Quattro aan het laden is en er een plotselinge belasting is die groter is dan de grenswaarde van de AC-ingangsstroom, schakelt de Quattro over naar PowerAssist (indien ingeschakeld).
Op dat moment is de benodigde stroom onbekend.
De Quattro maakt een aanname van de grootte van deze stroom.
Deze aanname is gelijk aan de grenswaarde van de AC-ingangsstroom vermenigvuldigd met deze Assist Current Boost Factor".
De standaardfactor is 2.0.
Dit voorkomt dat de walstroom zekering wordt uitgeschakeld, omdat de stroom geleverd door de omvormer minus de stroom getrokken door de belasting altijd lager is dan de waarde van de walstroom zekering (mits goed ingesteld).
Hierna stabiliseert de levering en zal de walstroom weer toenemen tot de "breedte" van de hysterese onder de ingestelde waarde.
Dit om direct uitschakelen van de PowerAssist te voorkomen, immers de belasting is nog altijd 16A wat onmiddellijk de PowerAssist weer in zou schakelen enz. enz. (een flipperkast dus.)
Begrijp je bovenstaand?
Aquanaut
Edit: 2x "Multi" gewijzigd in "Quattro" anders voldoet dit antwoord aan mijn onderschrift
Thanks!!
Wel, ik kom een eind.
Ik merk dat het verschijnsel m.n. optreedt bij flinke doch schommelende belastingen.
En dan neemt hij dus een reserve via PA in acht zo ik begrijp.
Vraagje (check of ik het begrijp): Stel dat er een constante afname van zeg 15A. is, dan zou uiteindelijk de PA uitschakelen en de Quattro 15A. walstroom innemen?