waterkaart

Stelling van de maand

waterkaart

Berichtdoor pietoos » 10 Mrt 2019, 16:59

Dit jaar willen wij via Duinkerken Frankrijk in. Fluviacarte 14 is slecht te verkrijgen.Kan iemand mij daaraan helpen?
pietoos
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 10 Mrt 2019, 16:46
ligplaats: purmerend
info: Gillissenvlet,molenmaker en mantel 10.80.

Re: waterkaart

Berichtdoor R.C.Grootveld » 11 Mrt 2019, 00:09

Klopt, ik had vorig jaar het zelfde probleem.

Alternatief:
de Rouck Geocart "Nautische Atlas en Gids voor de pleziervaart van Rijms tot Rotterdam", ISBN 9789052087252
Dekt ook Belgie
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: waterkaart

Berichtdoor aadbloem » 12 Mrt 2019, 12:03

Fluviacarte 14 is vast wel te downloaden bij Fluviacarte: Ga op de Fluviacarte website naar Fluviacap en geef je route op. Vervolgens wordt een routeplan opgemaakt en aangegeven hoeveel pagina's dit betreft. Je kan dan betaalbaar alle pagina's (één pdf met de kaarten per pagina) downloaden. Let op, dit zijn alleen de kaarten dus niet de (linker) pagina's met toeristiche informatie. Vervolgens kan je dan de kaarten uit (laten) printen of gewoon op een laptop of tablet raadplegen. Ik heb dat al gedaan voor een paar routes en zet de kaarten dan per pagina om in jpeg waarna ik ze vervolgens in Oziexplorer opvoer en calibreer met behulp van Google Earth. De laptop staat dan onderweg aan met een GPS muis en je ziet dan meteen waar je vaart en waar de volgende sluis/brug of afslag komt. De km aanduiding op Fluviacarte vind ik geweldig je kan meteen inschatten hoeveel vaaruren nog te gaan tot.....
Tevens worden desgewenst keurig de schepen met AIS geplot op de kaart (vanuit een aangesloten AIS ontvanger of transponder).
aadbloem
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: waterkaart

Berichtdoor Popeye » 12 Mrt 2019, 14:45

Dit dan?

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: waterkaart

Berichtdoor aadbloem » 12 Mrt 2019, 15:24

Popeye schreef:Dit dan?
Groet, Jack.

Dat is qua locatie meer het midden van noord-Frankrijk (Picardie en Ardennen) en daaronder (Champagne) lijkt mij dus vraag me af, geen Duinkerken denk ik
aadbloem
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: waterkaart

Berichtdoor Noordvaarder » 12 Mrt 2019, 16:18

aadbloem schreef:Dat is qua locatie meer het midden van noord-Frankrijk (Picardie en Ardennen) en daaronder (Champagne)

Dat klopt niet.
Picardie ligt naast Ardennen en Champagne,Champagne en Ardennen liggen boven elkaar.
En inderdaad, Duinkerken heb je niet,dat ligt in Nord-Pas de Calais,maar Picardie is o.a. Amiens , Beauvais ,Abbeville etc.
Picardie is de Aisne,de Somme en de Oise.
Zie hier de kaart: http://frankrijk-kaart-vakentie.blogspo ... antie.html
Noordvaarder
 


Terug naar Stelling

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten