online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor Daxiepaks » 09 Mrt 2019, 10:08

Marie Christina schreef:Klopt.
Volgens mij heb ik ooit op zo'n Radar achtig programma gezien dat je ongeacht de reden 7 dagen de tijd hebt om zonder opgave van reden de boel te retourneren.

Retourneren houdt in dat ik zelf voor de kosten opdraai van de zending.
Of deze verkoopovereenkomst ontbonden wordt al dan niet , speelt hier ook niet. Het is altijd fout om een bepaald merk te verkopen (staat ook op de factuur) en een ander te leveren, hier kan ook een clausule niets aan veranderen. Men kan clausules inbouwen in verkoopovereenkomsten zoveel je wil, maar als ze wettelijk geen steek houden, zal je voor elke rechtbank in het ongelijk gesteld worden.
Enigste manier om dit voor deze online store recht te zetten (voor mij persoonlijk) is deze kosteloos terugnemen, en ofwel mijn geld terugstorten , ofwel het juiste leveren aan de geafficheerde prijs.

Ik ben ook benieuwd wat johnsons pumps hierover te zeggen heeft.

groetjes
Daxiepaks
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 19 Jul 2016, 11:40
ligplaats: Dintelmonde
info: Stevenvlet uit 1968 - OK/AK
In restauratie = 80% DHZ
Gekocht in 2016.

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor Daxiepaks » 09 Mrt 2019, 10:17

Artikel 4 - Het aanbod

Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
de prijs inclusief belastingen;
de eventuele kosten van verzending;
de eventuele order- of administratiekosten;
de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
Daxiepaks
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 19 Jul 2016, 11:40
ligplaats: Dintelmonde
info: Stevenvlet uit 1968 - OK/AK
In restauratie = 80% DHZ
Gekocht in 2016.

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor Gruttepier » 09 Mrt 2019, 10:31

Leveringsvoorwaarden kunnen aangeven dat indien niet meer leverbaar een soortgelijk product of duurder zal worden geleverd.

Je kan dan hoog of laag springen maar als je akkoord hebt geklikt bij de voorwaarden, wat 99% van de consumenten doet, dan is het gewoon rechtsgeldig.

Maar waarom je er druk om maken, je mag volgens dezelfde en wettelijke kaders retourneren. Of jezelf verantwoordelijk bent voor de retourkosten, dat staat hoogstwaarschijnlijk ook weer in de voorwaarden. Kan je niet mee eens zijn, maar dan gaat de eerdere voorwaarde weer in die ik reeds beschreef.

Maar wacht eerst de reactie van het bedrijf af, wellicht lossen ze het op. En anders 6,95 voor retour slikken en daar nooit weer bestellen.

Het bedrijf heeft voor die verloren 6.95 van jouw dan slechte reclame aangekocht en een klant verloren.
Gruttepier
 

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor R.C.Grootveld » 09 Mrt 2019, 10:47

Gruttepier schreef:Leveringsvoorwaarden kunnen aangeven dat indien niet meer leverbaar een soortgelijk product of duurder zal worden geleverd.

Klopt, maar dan moeten ze wel dàt artikel op de factuur vermelden.
Als je Artikel A levert en B factureert pleeg je fraude/valsheid in geschrifte en ben je strafbaar ook al is het een 'vergelijkbaar product'.
In dat geval de hele zaak op kosten van de leverancier terugsturen en creditering eisen.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor Marie Christina » 09 Mrt 2019, 10:54

Kijk even op consuwijzer.nl, daxiepax.
Daar staat heel veel informatie over dit onderwerp.
Retour sturen blijkt jou ook niets te mogen kosten.
Zit wel een proceduretje aan vast, zo ik het begrijp.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor PatrickD » 09 Mrt 2019, 11:01

Nou nou. We zitten al bijna bij de rijdende rechter of niet.
Je moet als consument de leverancier de kans geven om dit verhaal te herstellen/ op te lossen. De leverancier heeft daarvoor nog niet de kans gehad en tot die tijd moet je als consument gewoon even wachten.
Al die verhalen en links die hier zijn gepost zijn echt nog niet relevant in deze situatie. Wie weet wordt het komende weeek gewoon netjes opgelost door de leverancier.
PatrickD
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 12 Feb 2019, 16:44
ligplaats: Harderwijk
info:

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor stefan » 09 Mrt 2019, 12:06

Precies ! Zoals ik al eerder aangaf, maandag gewoon even bellen met die winkel en om uitleg vragen ipv direct allerlei ingewikkelde dingen erbij te halen.
Wellicht gewoon een vergissing oid en wordt het gewoon opgelost naar tevredenheid.
stefan
 
Berichten: 623
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor R.C.Grootveld » 09 Mrt 2019, 13:19

stefan schreef:Precies ! Zoals ik al eerder aangaf, maandag gewoon even bellen met die winkel en om uitleg vragen ipv direct allerlei ingewikkelde dingen erbij te halen.
Wellicht gewoon een vergissing oid en wordt het gewoon opgelost naar tevredenheid.


Je 'beroepstermijn' is vaak maar beperkt en dus kan het geen kwaad om je alvast te informeren over 'what if' scenario's . . . . .
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor Gruttepier » 09 Mrt 2019, 13:22

Ohohoh waar gaat dit nu weer heen seg.
Strafbaar en valsheid in geschrifte, manman doe eens rustig zeg. :lol:

Ik zou het doordrukken naar de hoogste raad, het gaat hier wel om 6,95 natuurlijk.

Gewoon de reactie afwachten en genieten van het weekend.
Gruttepier
 

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor henkvd » 09 Mrt 2019, 15:59

Eigenlijk is het heel simpel, ze mogen niet zomaar een goedkoper product leveren, ten zij vooraf gemeld en ook voor de juiste prijs.
Ze mogen wel een duurder product leveren, tegen de prijs van het bestelde product.

Verder eerst maar eens maandag afwachten hoe dit netjes opgelost kan worden, of niet.


Pak even de voorwaarden van een vergelijkbare leverancier dan zijn die helder en duidelijk:

Kok Watersport

Levering gebeurt op de plaats die bij de overeenkomst is bepaald. De kosten van het transport en de verpakking komen steeds voor rekening van KOK watersport.

De opdrachtgever dient de bij aflevering aanwezige tekorten en/of beschadigingen binnen 8 dagen na de levering rechtstreeks schriftelijk aan KOK watersport te melden, bij gebreke waarvan KOK watersport gerechtigd is om reclames dienaangaande niet in behandeling te nemen.

Herroeping

Wanneer je een aankoop hebt gedaan in onze webshop, is er sprake van een koop op afstand. Volgens de Europese wetgeving mag je deze overeenkomst binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden herroepen. Bij ons is dat zelfs 30 dagen.

De termijn gaat in op de dag dat je de bestelling hebt ontvangen en bij gespreide levering op de dag dat je het laatste artikel hebt ontvangen.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

VorigeVolgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten