Laatste aanschaf...

algemene discussies

Re: Laatste aanschaf...

Berichtdoor PatrickD » 07 Mrt 2019, 17:10

stefan schreef:Het was een behoorlijke klus winter, met de boot op de kant dit jaar.
geluidsisolatie en anti dreun platen, nieuwe Kuip afvoer slangen etc.
En natuurlijk nog antifouling en dat soort handel.


Vooral dingen die je moet kopen om ergens vanaf te komen doen altijd pijn. Kost geld en vervolgens heb je iets niet meer :? Ik ben meer van het kost geld en nu heb ik iets extra/nieuws.
PatrickD
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 12 Feb 2019, 16:44
ligplaats: Harderwijk
info:

Re: Laatste aanschaf...

Berichtdoor Thiemen » 07 Mrt 2019, 20:51

Laatste aanschaf was een Compressor Koelkast, eerst volgende aanschaf is een Victron Scheidingstrafo
Gebruikers-avatar
Thiemen
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 28 Mei 2015, 19:22
ligplaats: Utrecht
info:

Re: Laatste aanschaf...

Berichtdoor Roelof » 08 Mrt 2019, 20:03

Ben gisteren weer thuis gekomen en heb rustig de tijd gehad om div topics terug te lezen.

Off topic maar omdat mijn uitlating schijnbaar hard aan kwam bij TS (helaas niet meer zichtbaar in dit topic) volgende;

Sinds TS zich aandiende op dit forum, beriep hij zich steeds op zijn (alwetende) ervaring en kennis van scheepvaart, natte aannemerij, off-shore enz. op een manier alsof hij de wijsheid in pacht heeft en houdt / hield totaal geen rekening met mensen welke dezelfde of meer ervaring hebben. Zijn mening was heilig en overtroefde iedereen.
Zo ga je niet met elkaar om.....

De manier van uiting door TS; "even cash het havengeld betaald" schoot mij in het verkeerde keelgat, versterkt door de vermelding dat hij aansluitend zomaar 30 meter touw had gevonden.

Indien ik 30 meter touw vind in de jachthaven / werf, schiet ik het op en lever het in bij de havenmeester als gevonden voorwerpen. Onderhoudt van een boot is niet goedkoop en je weet niet of de eigenaar van het touw het breed heeft of moet "sappelen" om zijn hobby te kunnen betalen.

Pochen door even cash te betalen (waar anderen voor moeten sparen) maar kosten besparen door mee te nemen wat iemand anders verloren heeft!!!

Vandaar mijn reactie.

Klaver vier schreef:Niet dreigen maar doen zou ik zeggen
Gr René ( klaver vier)


Stoppen met dit forum is voor iedereen op ieder moment een keuze die je zelf maakt. Het is zeker geen dreiging, alleen een mededeling dat indien de toon van discussie (zonder wederzijds respect) mij tegen gaat staan, ik niet doorga.


On topic / laatste aanschaf:
Laatste aankoop; een paar paneeltjes geperst licht eiken fineer op beuken multiplex 6 mm.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Laatste aanschaf...

Berichtdoor Yep » 08 Mrt 2019, 20:11

Thiemen schreef:Laatste aanschaf was een Compressor Koelkast, eerst volgende aanschaf is een Victron Scheidingstrafo


Goed idee.
Je eigen elektranetwerk aan boord.
Check na installatie wel even of de scheepshuid (indien staal) toch niet per ongeluk verbonden is met aarde van de walstroomdoos (ohmse weestand meten).
Mocht dit wel het geval zijn, dan is de werking van de trafo nihil (bij mij bleek dat de walstroomaarde in de wandcontactdoos contact maakte met de scheepshuid via de bevestigingsschroeven. En dan is er dus een verbinding aarde schip met aarde walstroom, juist hetgeen je met de trafo wil voorkomen).
Succes!
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3161
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Laatste aanschaf...

Berichtdoor RuudM » 08 Mrt 2019, 20:21

@ roelof,

Netjes verwoord zo. Ik deel je mening.

Gr
Ruud
Ancora Imparo
Gebruikers-avatar
RuudM
 
Berichten: 310
Geregistreerd: 27 Mei 2016, 19:24
ligplaats: wisselend
info:

Re: Laatste aanschaf...

Berichtdoor Marie Christina » 08 Mrt 2019, 21:09

Ik deel het ook.
Jan was nou niet bepaald een aanwinst voor het forum.
Maar even een nuancerende kanttekening mijnerzijds: bedoelde Jan met "even touw meepikken" niet in de zin van een aanbieding die je niet kan laten liggen?
Dat hij er dus gewoon voor betaald had?
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Laatste aanschaf...

Berichtdoor Klaver vier » 08 Mrt 2019, 22:28

Ik denk Roelof dat je het ook een beetje overdrijft wat betreft dat touw meenemen,want dat heeft hij volgens mij ook gewoon beaalt,maar om daarna meteen te zeggen dan zeg ik het forum op,slaat in mijn ogen nergens op
Vandaar dat ik zei niet dreigen maar doen en dat meende ik ook,want ik kan er bijv.niet tegen als mensen iets zeggen of dreigen en het dan vervolgens niet doen,dan hoef je het ook niet te zeggen,voegt immers niets toe
Ik heb ook wel eens mijn ergernis op het forum,met bijv, mensen die altijd moeten praten en vervolgens niets zeggen
Maar die kan ik heel makkelijk links laten liggen en er niet op reageren,ik houd ook niet van bluffende mensen maar praat er wel gewoon mee.
Ik denk ook wel eens wat een gezeik op het forum om niks,ik kom ook op andere forums maar het is overal wel wat of het nou over boten gaat of over motorfietsen,ik sta er gewoon boven ik hoop dat ik dit goed uitdruk anders wordt het weer wat
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Laatste aanschaf...

Berichtdoor stefan » 08 Mrt 2019, 22:42

Tsja Roelof, herkenbaar idd. Op veel fora etc is er af en toe een ‘wie heeft de langste’ discussie.
Zo, hebben we dat weer gehad.

Vandaag een schroefdraad vijl aangeschaft !
stefan
 
Berichten: 620
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Laatste aanschaf...

Berichtdoor Noordvaarder » 08 Mrt 2019, 22:43

Klaver vier schreef: of over motorfietsen.

Ik denk dat jij wel op zoiets als op de foto rijd.
http://www.laseur.nl/pages/Flamed_Twin_Cam_Fat_Boy.html
:lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:


Marie Christina schreef:Maar even een nuancerende kanttekening mijnerzijds: bedoelde Jan met "even touw meepikken" niet in de zin van een aanbieding die je niet kan laten liggen?Dat hij er dus gewoon voor betaald had?

Ik las het ook als "meepikken en NIET betalen".
Het kwam in ieder geval heel poenerig en patserig over.

Het kwam bij mij over als iemand die aan de balie staat,en daar moet afrekenen,en dan in al zijn jaszakken zoekt waar hij zijn geld heeft zitten,en uiteindlijk zegt, ben zo terug ,ligt nog in de auto,en er vervolgens met zijn aftandse oude afgetrapte Lada 1200 van tussen gaat.



En ik wou ook nog even wat investeren in de boot,maar Den Haag was me een slag voor met een blauwe envelop. :o
Het is net alsof ze het ruiken,vandaar dat ze ook zeggen , "leuker kunnen we het niet maken".
Dus gaan we eerst weer sparen.
Noordvaarder
 

Re: Laatste aanschaf...

Berichtdoor Klaver vier » 08 Mrt 2019, 23:06

Ik rijd een heel ander soort motorfiets,ik heb mijn laatste Harley eind vorig jaar voor heel weinig verkocht ( verscheten) hij moest weg omdat ik de huidige motor in mijn kop had een ktm 990 smr.
Ik ben een beetje een motor idioot, ik heb ook jaren aan motorspeedway gedaan,maar daar ben ik te oud voor,eigenlijk voor de motorfiets die ik nu heb ook,hoe ouder hoe gekker zou ik maar zeggen,ik geef graag flink gas dat geeft mij een enorme kick,vooral die acceleratie in drie nog het voorwiel van de grond.
Ik had wel eerder een ktm gehad 640 lc4 maar ook oude harley davidsons liberators 750 cc 2 maal,de laatste een jaar of 9 terug verkocht voor veel geld aan de handel,maar die was ook wel heel appart gespoten met dubbele biezen en zo.
Ook nog een tijdje een kawasaki 900 eliminator gehad maar dat stuurde voor geen meter.
Nu nog mooi weer dan kan alles weer los
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten