teer in de uitlaatpoort

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: teer in de uitlaatpoort

Berichtdoor kajoe » 05 Mrt 2019, 13:02

verbruik is en leuk verhaal zolang je op andermans schepen vaart of dus rederij .bij ons werd niet gekeken hoeveel de motoren gebruikten ze moesten gewoon hun werk doen op de reis en ja had je hoog water liep er meer stroom en laagwater trok je hem zo maar aan de grond ,nee aan besparing deden we niet ,wel letten we op dat er niet teveel blauwe rook kwam tja dan lekten de verstuivers te veel ,en ook niet langdurig zwart ,pech met de zuigerveren of spoelzuigers ,,maar jan de particulier met waarschijnlijk een pensioentje wil altijd zo zuinig mogelijk en velen hebben niet al te veel verstand van motoren zoals ze in een bootje draaien daar om zijn er mensen die in jip en janeke taal proberen uit te leggen over het hoe en waarom ,de mensen uit de grote boten wereld zouden daar even aan moeten denken ,zelf denk ik ook soms van tja????
en sommige discussie,s kan je haast niet winnen omdat praktijk ervaring en theorie nog wel eens erg kunnen verschillen ,,en hopelijk blijft het ook zo anders word alles hopeloos saai .
e
kajoe
 
Berichten: 1368
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: teer in de uitlaatpoort

Berichtdoor Wolf1 » 07 Mrt 2019, 08:14

He, he, als ik het goed begrijp is onze blaaskaak jup met de staart tussen de benen vertrokken !
Kunnen wij weer verder met Arthur zijn problemen.
Arthur is er iets wat ik voor je kan doen ? ? ?
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: teer in de uitlaatpoort

Berichtdoor Marie Christina » 07 Mrt 2019, 09:40

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Wie had ooit durven dromen dat ik ooit met jou op één lijn zou zitten Wolf. :D
Helemaal eensch.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten