Waterkaart Nederland van Surfcheck

communicatie en navigatie apparatuur

Waterkaart Nederland van Surfcheck

Berichtdoor Noordvaarder » 06 Mrt 2019, 13:20

Vanwege het feit dat ik Het weer in Nederland gebruik als weer app,ik vind het opersoonlijk eentje van de beteren, kwam ik een nieuwe vaar app tegen,namelijk Waterkaart Nederland.
https://play.google.com/store/apps/deta ... waterkaart
Bij Google Play staat dat deze 4,99 - 8,99 euro gaat kosten,dit schijnt niet te kloppen,na correspondentie met de maker van de app.
Het is volgens hem 4euro99.

Na downloading van de app blijkt,dat je maar 4 dagen proefgebruik van deze app kan maken,en dan MOET je het kopen,of je hebt er weinig aan.
Nu het seizoen nog niet is aangebroken,is het m.i. geen optie om een proeftijd te hebben,want eer dat je gaat varen,is je proeftijd om.
Tweede nadeel is,dat je maar 600Mb kaart kan downloaden als je het hebt aangeschaft,en die 600Mb gaat in het cache geheugen,dus niet in je opslag,ook al heb 64Gb aan geheugen.Het wordt opgeslagen in het "vluchtig" geheugen.
Het gaat ook nog eens ten koste van de werkbaarheid van het toestel zelf.

Die max 600Mb is ingesteld,omdat de maker van de app bang is dat zijn server wordt leeggetrokken,blijkt uit correspondentie.
Hij wil dat opheffen,maar m.i. zit er een hoop verschil tussen willen en doen.Afwachten dus.
Of het een betere app is dan de Vaarkaart app ,betwijfel ik,want met de laatste kun je als betalende klant WEL de gehele kaart downloaden,en die gaat dan in het cache geheugen,maar komt in de opslag te staan.
Je kunt dan geheel NL ook offline gebruiken,zodat je het geen overbodige Mb's kost.
En ik heb gemerkt dat die begrenste 600Mb van Waterkaart Nederland geen grote oppervlakte is,tenzij je op het IJsselmeer zit.

Voordeel van de Vaarkart app is ook,dat je deze online kunt gebruiken zonder abo daarop,en dan krijg je ook alle info.Dat gaat NIET bij de Waterkaart Nederland,want nals je abo is afgelopen,en je klikt ergens op,krijg je een venster met de mededeling dat je eerst betalen moet.
Enigste voordeel van de Waterkaart Nederland is,het is 3 euro goedkoper dan de Vaarkaart app.
Maar als je met 3 euro de oorlog moet winnen,vraag ik me af waar je mee bezig bezig.
Voorlopig vind ik het geen aanwinst,en heb al weer mijn abo op Vaarkaart app van http://www.vaarkaartnederland.nl/ met een jaar verlengd.
Het is die 3 euro meer,mij dubbel en dwars waard.
Noordvaarder
 

Re: Waterkaart Nederland van Surfcheck

Berichtdoor Blacktoppie » 06 Mrt 2019, 13:35

Aan de andere kant word de vaarkaart nederland ieder jaar een iets duurder. Neemt niet weg dat ik ook een zeer tevreden gebruiker ben.

Voor het plannen van een route vind ik een app eigenlijk niks, zelfs op de tablet is het beeld gewoon te klein. Maar tijdens het varen voor erbij is het een leuke handige tool. Plannen doe ik vaak gewoon met de ouderwetse kaarten.
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1175
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Waterkaart Nederland van Surfcheck

Berichtdoor Noordvaarder » 06 Mrt 2019, 17:25

Blacktoppie schreef:Aan de andere kant word de vaarkaart nederland ieder jaar een iets duurder.

Dat heb niet zo ervaren. De mijne liep tot 22 februari j.l. ,en ik kon hem voor dezelfde prijs verlengen als vorig jaar. Of er een verschil tussen verlengen of een nieuwe,dat weet ik niet.
Noordvaarder
 

Re: Waterkaart Nederland van Surfcheck

Berichtdoor Blacktoppie » 06 Mrt 2019, 17:29

Noordvaarder schreef:Dat heb niet zo ervaren. De mijne liep tot 22 februari j.l. ,en ik kon hem voor dezelfde prijs verlengen als vorig jaar. Of er een verschil tussen verlengen of een nieuwe,dat weet ik niet.


oh misschien dit jaar niet dan, bij mij loopt hij ergens in augustus af geloof ik. gebruik hem nu denk ik een jaar of 4.

ARco
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1175
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Waterkaart Nederland van Surfcheck

Berichtdoor PatrickD » 06 Mrt 2019, 19:54

Ook beschikbaar voor iOS. Kost 5 euro per jaar en is 200 mb groot. Ben benieuwd hoe de app omgaat met geheugen gebruik en het downloaden van kaarten.
Ik ben zelf al een paar jaar tevreden gebruiker van de anwb app die nu niet meer van de anwb is. Maar het prijsverschil begint nu toch wel erg groot te worden (30 euro!)
PatrickD
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 12 Feb 2019, 16:44
ligplaats: Harderwijk
info:


Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten