draadsoort koelwatersensor dat 475

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

draadsoort koelwatersensor dat 475

Berichtdoor Mea Vota » 05 Mrt 2019, 22:33

Hallo,

Gisteren heb ik de koelwatersensor uit de motor gedraaid om de draadsoort vast te stellen. (Kon in het werkplaatshandboek niks vinden).
Ik wil een dubbelpolige monteren.
Er bleek op de sensor een home made adapter te zitten dus met een schroefdraad-voelermaat in de weer. En toen begon de puzzel.
Diameter van het niet- conische draad was 19mm, dus dacht aan gasdraad zoals ook bij de oliedruksensor het geval was.
Maar ik kon geen passend aantal gangen per inch vaststellen. echter bleek een spoed van 1.5 (dus metrisch), exact te passen. :o
Vandaag de hele handel laten zien aan een paar "vakidioten" en die waren ook zeer verbaasd en wisten het ook niet.
Wat denken jullie? En wat zou het voor draadsoort moeten zijn?

Erik
Gebruikers-avatar
Mea Vota
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 17 Dec 2013, 23:53
ligplaats:
info:

Re: draadsoort koelwatersensor dat 475

Berichtdoor Wolf1 » 06 Mrt 2019, 08:00

Erik, wat bedoel je met een koelwatersensor ?
De 475 is orgineel alleen met een koelwater temperatuur sensor uitgevoerd geweest, als het zoals ik denk dat je bedoeld een flow sensor is, is deze er later opgezet !
Een veel voorkomende VDO sensor maat is M18 x 1.5mm .
Je bedoeld met dubbelpolig massa vrij of een combi zender Temp G/ Warning kontact ?
Maak eens een foto van de sensor.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: draadsoort koelwatersensor dat 475

Berichtdoor Mea Vota » 06 Mrt 2019, 10:29

Hallo Wolf,

Dank voor de reactie!
Het was inderdaad te onduidelijk omschreven, ik zat nog helemaal in de verwondering van het schroefdraad.
Ik bedoelde de standaard temperatuursensor die ik wil vervangen voor eentje met aansluitingen voor een buzzersignaal en een meter op de stuurstand.
Later vandaag zal ik een foto toevoegen, kun je zien hoe slecht en scheef ze die homemade adapter hebben gemaakt.
Zou me niet verbazen als ze die ook met geweld in de motor hebben gedraaid en dat daarom alles wat lastig is te herleiden qua schroefdraad.

Groet,

Erik
Gebruikers-avatar
Mea Vota
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 17 Dec 2013, 23:53
ligplaats:
info:


Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Beemer en 9 gasten