Als je niet slim bent moet je wat langer over de dingen nadenken, en dan kom je tot dit verhaal:
Dieselolie is niet samen drukbaar !
De drukcurve van de brandstof pomp is afhankelijk van de stijlheid van de nok, de kwaliteit van de plunjers in combinatie met het plunjerhuis, en de lekkage van de verstuivers !
de leidingen geven nog een minuscule afwijking doordat het volume onder druk iets toeneemt
Maar hier hebben we allemaal niets mee te maken omdat het inspuit moment statisch wordt opgegeven (druk loos).
Bij dynamische metingen wordt er door de meter fabrikant daarom ook een correctie toegepast.
De verstuiverdruk is bepaald door de constructeur en wordt bepaald, voor de beneden waarde door de nok curve, plunjer diameter in combinatie met de verstuiver doorlaat, de boven waarde is doorgaans een mechanisch levensduur kwestie, en wordt begrenst door de verstuiverveer. (het inspuit moment)
Een lagere verstuiver veerdruk, meestal veroorzaakt door het inslaan van verstuivernaald en zitting resulteert in een minder fijne inbreng in de cilinder van de brandstof, waardoor een slechtere menging met de lucht moleculen ontstaat.
Comprende, Gr. Wolf1