Nergens meer stroom

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Re: Nergens meer stroom

Berichtdoor stefan » 04 Feb 2019, 11:49

Als de verbruikers accu’s in deze kou langere tijd zo ontladen zijn geweest dat niets het meer doet, ook geen lampje, vrees ik het ergste voor die dingen...
Zou ze zsm aan de lader zien te krijgen!
stefan
 
Berichten: 623
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Nergens meer stroom

Berichtdoor Klaver vier » 04 Feb 2019, 12:43

Als ik maar ff kans zie om erheen te gaan doe ik dat ook ,maar voor de accu,s ben ik ook heel bang er staat voor €1000 aan accu,s in 2 jaar oud
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Nergens meer stroom

Berichtdoor Marie Christina » 04 Feb 2019, 15:57

Ik kan me niet voorstellen dat alle accu's van de ene op de andere week opeens stuk zijn.
Zelfs niet met de kou van afgelopen tijd.
Er móet gewoon iets stoms aan de hand zijn.
Zoiets waarvan je achteraf zegt: "Sjessis, was dat alles? Dat ik dat niet gezien heb."

Maar wát?
Kom daar maar eens achter.

Ik kan je niet in je portemonnee kijken, René, maar kan je je het veroorloven er een elektricien bij te halen?
Dat deed ik ook altijd als ik elektrische problemen had/heb.
Na max een uurtje (lees een euro of 75) was het probleem meestal wel gelokaliseerd.
Het repareren kon ik dan meestal wel zelf.

Scheelt een hoop kopzorgen en frustratie.

Maar ja, Bruintje moet het wel kunnen trekken, natuurlijk.
Dat is zo .
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Nergens meer stroom

Berichtdoor kajoe » 04 Feb 2019, 17:22

ook al eens even geprobeerd met gewoon een lampje 12 volt op de accu,s of er uberhoud stroom in zit ,en zijn het wel de accu,s die er voor de winter in stonden ,heb al eens meegemaakt dat iemand zijn spul verwisseld had voor kapotte accu,s ,dit op een charterschip 4x 145 amp altijd waren dat varta,s en er bleken ineens heel erg van naam veranderd te zijn ,sinds dien er maar een slot op gezet ,
kajoe
 
Berichten: 1368
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Nergens meer stroom

Berichtdoor Klaver vier » 04 Feb 2019, 19:12

Menno ik kan er wel een monteur bij halen,maar ik ga eerst zelf meten en lokaliseren waar het probleem zit.
Meestal vindt ik het wel,het is meten waar de stroom ophoudt en dan kijken waarom het ophoud.
Daar kom ik nog wel achter al ben ik niet goed in elektra.
En Kajoe ik kom niet uit een ei dat ik de accu,s wissel.
Je zou het altijd zien,meestal kijk ik elke week bij de boot,maar nu een poosje niet geweest vanwegen het weer en dan gebeurd dit,maar het komt wel weer goed,ik hoop alleen dat de accu,s het overleven.
Als ik morgen ff tijd heb,ik ben namelijk nogal druk,hang ik er eerst een acculader aan,vrijdags werk ik niet meer dus dan hoop ik te vinden wat het is.
De elektra bij ons in de haven valt nog wel eens uit,dat was nu ook het geval en als dan je ijskast in de boot aan staat dan trekt die de stroom wel weg,normaal pakken de zonnepanelen dit gewoon op,maar die zitten nu onder een zeil
Misschien is het wel gewoon een zware zekering ,ik weet het nog niet,maar er is in elk geval wat kapot want het werkte perfect
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Nergens meer stroom

Berichtdoor Marie Christina » 04 Feb 2019, 19:17

Succes ermee.
Als ik kon zou ik je helpen, maar ik heb ook geen idee.
Dat van die stroomuitval vind ik op dit moment een hele plausibele verklaring.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Nergens meer stroom

Berichtdoor pascall » 04 Feb 2019, 20:39

Stond de acculader bij?

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Nergens meer stroom

Berichtdoor Klaver vier » 04 Feb 2019, 21:48

Pascall de acculader stond stand bij alleen die komt niet in als er geen walstroom aangeboden wordt
Gr René
Klaver vier
 

Re: Nergens meer stroom

Berichtdoor pascall » 04 Feb 2019, 22:34

Wat zou kunnen: omvormer defect, geeft geen stroom naar de acculader, accu's lopen leeg, stond er nog iets aan ?

Hoe komt de voeding in de wal kast, 3 fase? een fase slecht contact, scheidingstravo, omvormer stuk, krijgen 380 volt, accu's worden niet meer geladen en lopen leeg.
Dit heb ik zelf een paar jaar geleden gehad!

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Nergens meer stroom

Berichtdoor pascall » 04 Feb 2019, 22:37

Klaver vier schreef:Pascall de acculader stond stand bij alleen die komt niet in als er geen walstroom aangeboden wordt
Gr René


Daardoor zouden ze dus ook volledig ontladen kunnen zijn, mits er nog een verbruiker aan stond?
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten