Swin Patio opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Popeye » 27 Jan 2019, 13:04

Roelof schreef:Omdat er bijna geen recht stuk is om vanuit te meten, een dummy frame gemaakt voor de koelkast zodat het visueel wordt.

Eerst zorgen voor een goede vlakke vloer en dan een grote winkelhaak! Je kunt natuurlijk ook zelf een maken of een stuk plaatmateriaal gebruiken!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Noordvaarder » 27 Jan 2019, 23:02

Popeye schreef:………. en dan een grote winkelhaak! Je kunt natuurlijk ook zelf een maken.
Op de bouw moesten we die vroeger zelf maken. Was een verhouding voor, 3-4-5 steek.
Als de korte zijde 60 cm lang is, en de lange zijde 80 cm lang is, dan moet de schuine 100 cm lang zijn.
Noordvaarder
 

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 28 Jan 2019, 07:44

@ Hooveld960
De panelen voor de betimmering haal ik bij "plaat & plakservice" in Groningen http://plaatenplakservice.nl/. Ze kunnen alle soorten fineer en HPL persen.

Ik gebruik eiken fineer op 6 mm berken(?) multiplex voor de zichtbare gedeeltes, in de kastjes wit HPL. Lakken doe ik zelf met AVIS PU lak, 1 laag voor het zagen van de onderdelen en voor montage nog 2 lagen.

Binnen wordt alles kaal gemaakt met een tercoo en in een stevige laag 2K primer gezet. Daarna wordt alles bekleed met 10 mm Armaflex (het zwarte)
Rond de ramen wordt de betimmering tegen de armaflex geplaatst.
Achter het meubilair en het plafond wordt de betimmering op de spanten gemonteerd. Hierdoor blijft ca 2,5 cm ruimte tussen de Armaflex en de betimmering over, dit wordt opgevuld met schapenwol.

Onze boot ligt in Wildervank.
Als je een keer langs wilt komen hoor ik het graag, stuur maar een PB met jouw contact gegevens. (De komende weken ben ik op reis maar daarna van harte welkom).

@ Popeye
Idd, zou kunnen maar ook in de vloer zat her en der een minimale afwijken, dus ik wilde het risico niet nemen.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Popeye » 28 Jan 2019, 10:44

Roelof schreef:@ Popeye
Idd, zou kunnen maar ook in de vloer zat her en der een minimale afwijken, dus ik wilde het risico niet nemen.

Van huis uit metaalbewerker zeker. In de bouw kijken we vaak niet op een millimeter. :mrgreen:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 07 Apr 2019, 18:09

Popeye schreef:Van huis uit metaalbewerker zeker. In de bouw kijken we vaak niet op een millimeter. :mrgreen:

Groet, Jack.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Idd !
Het maakt niet zoveel uit, een boot ligt nooit recht maar het moet er toch een beetje uitzien, in elk geval moet het optisch recht zijn 8-) .

Ben vrij lang op reis geweest :o maar inmiddels al weer een maand thuis. Wzh gaan door afhankelijk van de vrije tijd en soms ook de zin, bv vandaag grote voornemens maar vond het leuker om te ouwehoeren bij m'n buurman naast onze boot; progressie: NUL, 000000000... :mrgreen:

Afgelopen maand wel een aantal wandpanelen in 3 lagen lak gezet (achterkant 2 lagen) en gemonteerd, de bank geschuurd en in de 1e laag gezet en weer verder gegaan met het kastje waar de koelkast en magnetron in komen te staan. Verder oude bruikbare sierlijsten van oud hout losgemaakt zodat deze geschuurd, gelakt en hergebruikt kunnen worden.
Lakken van onderdelen doe ik zoveel mogelijk op zolder, door de ketel is het daar altijd warm en zeer droog.

Afbeelding
Weinig visuele vooruitgang voorlopig.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor aatv » 08 Apr 2019, 10:00

langzaam maar zeker komen we er wel Roelof!
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 19 Apr 2019, 21:59

Afgelopen tijd nog bezig geweest met de kast voor oa de koelkast en magnetron
Afbeelding
Hier in onderdelen samengesteld maar alles moet nog afgewerkt, gelakt en afgemonteerd worden.

Het was mijn bedoeling om dit gereed te hebben vóór ik buiten verder ga maar het mooie weer nodigt uit om zo snel mogelijk buiten verder te gaan waar het sinds vorig jaar is blijven liggen.
Vandaag is de boot naast ons verplaatst, dit gaf ruimte om de boot weer eens van afstand te bekijken :shock: Het ziet er niet uit :( :( :(.
Afbeelding

Voorlopig eerst de prioriteiten veranderen. Er is veel las, slijp, tercoo en schilderwerk dus zolang het weer het toelaat eerst buiten verder. Er zullen beslist nog wel regenachtige dagen komen, dan gaan we binnen weer verder.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Leverg » 18 Mei 2019, 00:40

Pfff moet nog aan het interieur beginnen, je bent goed bezig!!!
IN de Ikea kan je trouwens indien je je maten bij je hebt ook een keuken laten inmeten voor een boot. Kwam bij ons neer op een euro of 700 + bouwtekeningen :)
Wil niet zeggen dat ik hem bij de Ikea bestel, maar heb nu dus wel de tekeningen gratis :)
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 26 Mei 2019, 20:43

Goede tip Leverg, zou een nieuw topic in "Hints en tips" kunnen zijn !!!

Vr. Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 26 Mei 2019, 22:43

Zoals gezegd, afgelopen maand buiten verder gegaan waar het het werk vorig najaar stopte.

Dak van de stuurhut verder afgemaakt : div lasnaden weg geslepen, de (iele) dak relingen weggehaald, dak bewerkt met een Tercoo, ca 10 oude gaatjes dicht gelast (zaten dicht dmv plamuur en verf) en in een aantal lagen primer gezet.
Afbeelding

De kromme steunen van de achterste dak relingen verwijdert,
Afbeelding

kit (en verrot hout :o ) uit de uiteinden van de dakspanten verwijdert en de openingen dicht gelast.
Afbeelding

De dakrand rondom dicht gelast. Het dak zat vast met hechten en de rest was afgesmeerd met plamuur. Vanzelfsprekend is dit gaan roesten.
Afbeelding

Afbeelding

Alles geslepen en de Tercoo weer los gelaten :mrgreen: en nieuwe steunen onder de dak relingen geplaatst.
Afbeelding

Afbeelding

De nissen SB en BB achter de stuurhut zijn vuil verzamel bakken, deze afgesloten zodat schoonmaken en onderhoud makkelijker wordt. (aan BB zit een opening voor de ventilator van de afzuigkap).
Afbeelding

(Dit was de aanleiding voor mijn vraag mbt roest verwijderen op slecht toegankelijke plaatsen. Uiteindelijk is alle roest weg (waar de verf onbeschadigd is heb ik het laten zitten :? ) maar ik had mijn grote blaren in m'n handen :cry: )

Afbeelding

Afbeelding
De sluitplaten nog niet geplaatst zodat ik zoveel mogelijk lasnaden kan schilderen.

Uiteindelijk mijzelf weer uitgeleefd met de Tercoo en alles weer stevig in de primer gezet

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover de belevissen van afgelopen maand.

Vr. Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten