opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees
door broekie » 21 Jan 2019, 10:29
Over isoleren is al veel geschreven. Waarmee en hoe.
Ons schip is geisoleerd met 5 cm. steenwol achter mahonie multiplex tot op de waterlijn.
Isoleren onder de waterlijn heeft niet zoveel zin heb ik begrepen, wat is jullie mening hierover?
In de bilge waar water kan staan begrijp ik het uit praktische overwegingen.
De wand onder de waterlijn kan beter vrij zijn i.v.m. condens en controle op roest denk ik.
Zijn er nog andere redenen?
Onderhoud is behoud
-
broekie
-
- Berichten: 2540
- Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
- Woonplaats: Zevenhoven
- ligplaats: Roelofarendsveen
- info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.
door kajoe » 21 Jan 2019, 11:37
het water zelf is al isolerend .zomers koelt het water de ruimte een klein beetje en in de winter bevriest het onderwater maar slecht ,volgens mij ik heb vroeger nog nooit het water op het vlak zien bevriezen in gesloten ruimtes ,tja in het open ruim natuurlijk wel .
-
kajoe
-
- Berichten: 1376
- Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
- Woonplaats: terherne
- ligplaats: terherne
- info:
door Yep » 21 Jan 2019, 11:59
Onder de waterlijn heeft weinig zin.
Als je niet op het schip verblijft, is deze winterklaar gemaakt als het goed is.
Als je erop woont in de winter zoals hier, dan zie je dat de apparatuur in het ruim ruim boven nul blijft.
Ik zit nu op 13 graden waarbij ik aanteken dat ik wel de motor luchtinlaten heb afgedopt.
Samengevat: Isoleren onder de waterlijn oninteressant en schip wel goed winterklaar maken als je er in de winter niet op verblijft.
-
Yep
-
- Berichten: 3167
- Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
- ligplaats: Europa
- info:
Terug naar Techniek algemeen stalen schepen
Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Amersfow en 28 gasten