Ik volg je niet helemaal, geloof ik.
In de verstevigde hoeken van een container zitten gewoon gaten die je met een lock kan verbinden, hoor.
Of bedoel je dat niet?
R.C.Grootveld schreef:Zucht ... ben je nu opgelucht dat je me hebt kunnen afbranden?
Maar nu we het toch over 'gevoel' hebben:
Ik heb het gevoel dat begrijpelijk lezen (dwz: Lezen wat er staat en in de context, niet wat je wilt lezen) niet je sterkste punt is.
Maar, zoals gezegd, is slechts een gevoel.
bas schreef:
Zojuist op het nieuws gehoord dat het onderzocht gaat worden door Raad voor de Scheepvaart.
(Of hoe dat tegenwoordig ook nog maar heet)
Ik vermoed dat een stuwadoorsbedrijf maar ook de officieren van het schip het een beetje warm gaan krijgen nu.
uote]
Dat valt nog te bezien.
Raad voor de scheepvaart is opgesplitst in de onderzoeksraad voor de veiligheid en het tuchtcollege voor de zeevaart. De ene onderzoekt de toedracht e.d. en doet aanbevelingen maar houd zich verder niet bezig met de schuldvraag. De tweede doet dat wel Maar enkel voor Nederlandse officieren en/Of Nederlandse vlag schepen.
Ik weet zo snel even niet onder welke vlag de Zoë vaart maar dat land is in eerste instantie degene die eventueel wat uit kan richten qua strafmaat.
bas schreef:…….. maar qua laad/los methode en inrichting van containerschepen onmogelijk
Ik volg je niet helemaal, geloof ik.
In de verstevigde hoeken van een container zitten gewoon gaten die je met een lock kan verbinden, hoor.
Of bedoel je dat niet?
henkvd schreef:Onder de kranen heb je nu op de terminals zeg maar een 8 baans snelweg, de vrachtwagens of lorries rijden hier af en aan zonder elkaar in de weg te zitten de diverse kranen in gebruik , kunnen alle banen gebruiken voor aan of afvoer van containers, dat wordt wat lastig als ze dwars van het schip afkomen, of alles draaien in de lucht of de aanvoer draaien, maar dan werkt het snelweg principe niet meer, alles in de container overslag draait om snel, snel en nog eens snel.
bas schreef: Alleen niet in combinatie met stapelen in de hoogte. Dan zou je alle gaten en twistlocks tegelijktijdig voor elkaar hebben moeten zitten, dat is natuurkundig onmogelijk.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten