Vuilwater over boord

algemene discussies

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor jkos » 22 Dec 2018, 18:28

Shit :mrgreen: :mrgreen:
jkos
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 02 Jan 2016, 19:07
Woonplaats: Kapelle
ligplaats: Wolphaartsdijk
info: 2x240 pk Yanmar 4LHA-STP
Hydraulische Koppeling

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor bas » 22 Dec 2018, 18:38

Soortgelijke wetgeving is ook in Europa en eigenlijk ook in nl. Maar hoe handhaven ze daar dat het wel werkt, das eigenlijk meer de hamvraag volgens mij?

www.rya.org.uk/knowledge-advice/boating ... tanks.aspx
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Yep » 22 Dec 2018, 23:32

En een aanvulling op het vorige bericht (USA): http://www.epa.gov/vessels-marinas-and- ... discharges.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Roelof » 23 Dec 2018, 11:29

In de link van Yep kom ik volgende tegen wat dus eventueel voor onze boten van toepassing zou kunnen zijn indien het Amerikaanse model zou worden overgenomen.

Regelgeving:
Can I discharge graywater from my vessel?

Graywater is regulated differently depending on the type of vessel and whether it is mixed with sewage effluent. Commercial and military vessels have graywater requirements under the National Pollutant Discharge Elimination Systems (NPDES) permitting regime and the Uniform National Discharge Standards, respectively. For recreational vessels, there are currently no federal rules in place regulating graywater except in the Great Lakes, where graywater discharges must meet all applicable sewage effluent requirements.

For all vessels, when graywater and sewage are mixed, the resulting discharge must meet sewage effluent requirements.

Wat zou neerkomen op:
- Zwart water (alle toilet water) mag nergens over boord
- Recreatie vaartuigen mogen grijs water overboord pompen / laten stromen mits het niet vermengt is met zwart water. Uitzondering zijn "the great lakes", hier mag niks overboord (dit zouden in EU bepaalde aangewezen gebieden kunnen zijn zoals natuurgebieden, water met zeer weinig stroming, Scandinavische meren, enz.)


Verzegeling:
How do I comply with a no-discharge zone?

While operating in a no-discharge zone, overboard discharge from marine sanitation devices is generally prohibited. To secure a flow-through device (i.e.,. Type I or Type II marine sanitation device), vessel operators must do one of the following:

- Close the seacock and remove the handle;
- Padlock the seacock in the closed position;
- Use a non-releasable wire-tie to hold the seacock in the closed position; or
- Lock the door to the space enclosing the toilet(s) with a padlock or door handle key lock.


Hieruit lees ik dat de eigenaar / bestuurder zelf verantwoordelijk is voor het verzegelen van de sewage overboord afsluiter en er worden 4 mogelijkheden geadviseerd.
Ik neem aan dat de overheid dit (steekproefgewijs) controleert
In ons geval zou het betekenen dat de zuigafsluiter van de holding tank (grijs en zwart water samen) verzegelt zou moeten worden omdat de sewage pomp ook als bilgepomp fungeert

Sewage tank legen:
Where can I pump out my holding tank (Type III marine sanitation device)? Pumpout sign

Holding tanks must be pumped out at an appropriate onshore or mobile (i.e., truck or boat) facility. Contact your local marina or marina organization to find out which facilities have the required equipment. Many state agencies also maintain information on pumpout facility locations.[/i][/b]

Who is my local EPA contact for vessel sewage questions?

For questions related to vessel sewage discharges and no-discharge zones in your area, you may contact the following EPA staff.
---- kaart van Amerika met contact gegevens voor vragen mbt overboord pompen en afgifte-----

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Op zich duidelijk echter niet te vergelijken met het EU waternetwerk.
Verzegeling, controle en afgifte zou hier op dezelfde manier kunnen, in mijn beleving zou dat dan ook geregeld dmv EU wetgeving en een goed EU netwerk van afgifte punten.
Ik heb niet alles doorgelezen :oops: maar ik zie nog wel hiaten waardoor het illegaal lozen mogelijk blijft. Naar mate de frequentie van de inspecties toe zouden nemen (pak kans vergroten) zal de meerderheid zich steeds vaker aan de lozingswet houden, vooropgesteld dus dat er voldoende (werkende :!: ) afgifte faciliteiten zijn.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Roelof » 23 Dec 2018, 11:57

Een paar linken naar oudere artikelen mbt vuilwatertanks

https://www.motorboot.com/techniek/vuil ... stalleren/

http://www.vaartips.nl/tipv.htm
(even scrawlen naar vuilwatertank)

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Marie Christina » 09 Jan 2019, 13:32

http://www.watersportalmanak.nl/nieuws/ ... JjpFnGfKfM
Bericht is welliswaar 10 jaar oud, maar toch...
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Roelof » 09 Jan 2019, 21:01

In tussentijd heb ik geprobeerd contact te zoeken met Dhr De Groot en D66 als politieke partij, ook met div. jachthavens in Noord Amerika.
Na 3 berichten aan D66, tav Dhr. De Groot, met vragen over de intentie van het amendement, de verwachte handhavingsmogelijkheden en vragen over de Europese situatie (buiten NL zijn geen of zeer weinig afgifte mogelijkheden), ed.
Tot dus verre geen antwoord. Ik verwacht ook geen antwoord meer...... Het is mijns inziens een poging zijn om in de 2e kamer "punten te scoren" zonder er gevolg aan te geven.

Vanaf Amerikaanse bodem heb ik ook nog geen antwoord ontvangen mbt de werkbaarheid en het controlesysteem.
Mogelijk omdat ook daar het winterseizoen een slappe tijd is, misschien dat mijn vragen niet serieus worden genomen (?)

Ik blijf doorgaan met vragen stellen aan bovengenoemde partijen, zodra er een antwoord komt plaats ik het 1 op 1.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Yep » 09 Jan 2019, 21:03

Top initiatief Roelof!!!
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Davidos » 10 Jan 2019, 10:39

Roelof schreef:Naar mate de frequentie van de inspecties toe zouden nemen (pak kans vergroten) zal de meerderheid zich steeds vaker aan de lozingswet houden, vooropgesteld dus dat er voldoende (werkende :!: ) afgifte faciliteiten zijn.

Groet,
Roelof


Je draait het vind ik wel een beetje om. Het gaat niet om de pak kans het gaan om de afgifte/afpomp kans. Als die hoger is zal de meerderheid zich steeds vaker aan de lozingswet houden.

Wel inspecties houden terwijl je weet dat niemand op de bedoelde manier zijn tank leeg kan laten zuigen riekt naar uitlokking (en daar helpt je koolstoffilter niet tegen).
Off-topic koning - vergeef me.
Davidos
 
Berichten: 343
Geregistreerd: 24 Mrt 2015, 23:49
Woonplaats: Utereg
ligplaats: Loosdrecht
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor quichot » 10 Jan 2019, 15:16

Yep schreef:Top initiatief Roelof!!!

Maar maak niet teveel slapende honden wakker! :lol:
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten