Vuilwater over boord

algemene discussies

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor kajoe » 06 Dec 2018, 16:44

al weer een regelneef dit soort figuren weet niet eens wat er rondgaat ,dus weer een handhavende dienst er bij .en wie moet het dan doen ??
deze man moet eerst maar eens wat gaan rond neuzen op het water., heel vaak kom je bij een afzuig inrichting en werkt het niet ,ergste is dat je thuis al voor de rioolbelasting betaald moet worden en dan nog weer eens extra voor je boot weer moet betalen ,maakte ze dit nu gratis dan zijn er beslist velen die het afgeven ,maar nu dat je soms langs een paar van die dingen moet is de animo klein .
ergste is nog dat bv charterschepen met veel mensen aan boord vaak nog wel zomaar mogen lozen .
nee ik doe het vrijwillig maar na een stuk of drie gepasseerd te zijn die niet werken gaat het wel overboord op als het even kan daar waar het kan zonder veel schade .
kajoe
 
Berichten: 1369
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Popeye » 06 Dec 2018, 16:58

En wanneer je de grens overgaat mag de verzegeling er af?

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor bas » 06 Dec 2018, 17:51

En wanneer je de grens overgaat mag de verzegeling er af?


Das een goeie......hoe zijn dit soort zaken eigenlijk geregeld bij bijvoorbeeld onze Oosterburen? Over het algemeen zijn die een stuk strenger qua milieuwetgeving
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Noordvaarder » 06 Dec 2018, 19:20

Ik was toch al van plan mijn inglaste pijpen voor het toilet te gaan vervangen voor bronzen doorvoeren.
Gaan we dus niet meer doen,maar maken de gaten dicht.
De PleePot eruit,en mijn nieuwe Porta Potti erin.
Kom ik bij een jachthaven annex camping,leeg ik de tank daar,is het ding eerder vol,kieper ik het overboord.
Men laat ons geen keuze,dus dan maar zo.

En by the way, D66 de volgende keer even vergeten een stem te geven mensen.
Want dergelijke partijen kunnen beter in de oppositie zitten,want dan vreten ze dergelijke onzin niet uit.
Bij regeringsdeelname(kun je nu weer zien) ,worden het heersers,en daar hebben we niks aan.
Noordvaarder
 

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Yep » 06 Dec 2018, 20:28

Ach, als ik zie hoe blij de vissen zijn als de boel overboord gaat.
En hoe zit dat met stront en zeik van dieren die in de wei staan en waarvan een deel toch echt richting het oppervlaktewater wordt afgevoerd?
Laatst gewijzigd door Yep op 06 Dec 2018, 21:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor bas » 06 Dec 2018, 20:58

En hoe zit dat met stront en zeik van dieren die in de wei staan en waarvan een deel toch echt richting het oppervlaktewater wordt adgevoerd?


Vraag een boer maar naar zijn mestadministratie.....of hij begint te gillen of je hebt een gesprek voor de komende maand. Staan niet voor niets steeds meer beesten 24/7 op stal.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor jade » 06 Dec 2018, 21:10

Gewoon een vuilwatertank plaatsen als je die niet hebt, Het was toch te verwachten dat dit er van komt.
Ik vindt het eigenlijk helemaal niet zo slecht, als je een schip kan onderhouden is het plaatsen van een tank toch een eitje.
jade
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 30 Aug 2014, 19:18
ligplaats: Giethoorn
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Yep » 06 Dec 2018, 21:56

Ik begrijp nog steeds niet wat ze nou dan denken te verzegelen.
Wordt daarmee de huiddoorvoer van een direct lozende plee bedoelt?
Of de (huid)doorvoer van de vuilwaterpomp (vanaf de vuilwatertank)?
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Noordvaarder » 06 Dec 2018, 23:15

bas schreef:Staan niet voor niets steeds meer beesten 24/7 op stal.

Jij laat wel heel duidelijk merken dat je totaal geen verstand van het boerenleven hebt.

Het feit dat de koeien steeds meer op stal staan,heeft niets,maar dan ook helemaal niets te maken met de uitwerpselen van de koe.
Want in dat geval zouden de boeren,en zeker landbouw boeren totaal geen mest meer mogen uitrijden of laten uitrijden over hun land.
En dat gebeurd namelijk gewoon.Want de varkensboeren in Brabant moeten hun stront ook gewoon kwijt.
Het heeft alles te maken met het feit dat veeboeren investeren in een automatische melkstal thuis,en dat ze niet meer de koeien op hoeven te halen uit het land.Dus in feite is het een soort luiïgheid van de boer om er achteraan te gaan.
Vroeger was het nog wel te doen,maar met de huidige veestapels van een paar honderd koeien is dat niet meer te doen.
Daar komt bij dat je dan de koeien niet meer in het land kan melken,want anders kom je er niet door qua tijd.
Maar voor de beesten zelf is weidegang in mijn optiek nog altijd het beste.
Niet voor niets hebben ze een leren huidje,wat wij niet hebben.
Als het destijds lonend was geweest,was ik vroger doorgegaan met de "Hollandse melkstal" die mijn ouders hadden,en was ik nu boer geweest,want er is niets mooier dan het werken met dieren,en voornamelijk koeien en paarden.
Noordvaarder
 

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Noordvaarder » 06 Dec 2018, 23:28

jade schreef:………. als je een schip kan onderhouden is het plaatsen van een tank toch een eitje.

Dan moet je daar de ruimte wel voor hebben,en die zit er in de oudere schepen van voor 1985 niet.
Althans ik zou niet weten waar ik die tank dan moet plaatsen.In mijn zitbank in de voorkajuit soms?
Want naar achteren gaat niet,want daar zit de brandstof tank.
Motor , dieseltank ,watertank en accu's en een boiler en standkachel,en de ruimte is gevuld.

Maar ik weet niet of je het weet,er is ook nog zoiets als een APV die je toestaat dat je buiten de bebouwde kom gewoon mag poepen en plassen.Binnen de de bebouwde kom is dat verboden,maar dan lig je toch in een jachthaven,en als je er buiten bent,lig je voor anker of aan een aanlegsteiger.
Dus even met je reet overboord,en je bruine worst zo de plomp in laten verzuipen.
Niemand die je iets kan maken namelijk.
Er zit namelijk verschil ,letterlijk volgens de regels van de wet, "in het legen van je tank met fecaliën" en "je behoefte" doen.
Enkel een Plaatselijke Verordering kan roet in het eten gooien.Is die er niet,of staan daar geen bepalingen in t.a.v. je behoefte doen,dan heeft de "diender" het nakijken.
Dus dan zullen ze die wet ook moeten aanpassen.
En trouwens urine valt niet onder fecaliën.
Noordvaarder
 

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten