Vakantie 2018 Zweden.

Re: Vakantie 2018 Zweden.

Berichtdoor pascall » 24 Nov 2018, 09:58

Yep schreef:Thanks Pascall!
Top reportage.
Deze staat ook op de 'lijst'.


Fijn om te horen Yep, het is best leuk om je ervaring te delen maar kost ook een berg tijd, als je dan zulke reacties krijg, weet je weer waar voor je het doet. :lol:

Mvg,

Pascal
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Vakantie 2018 Zweden.

Berichtdoor pascall » 24 Nov 2018, 09:59

jade schreef:Bedankt, mooi om mee te lezen!


Wederom, ook bedankt voor deze reactie!

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Vakantie 2018 Zweden.

Berichtdoor Arthur » 24 Nov 2018, 16:38

We hebben Pascal nu wel genoeg veren in zijn kont gestoken :) Ik wil ook nog even Popeye (Jack) wat veren geven, hij heeft ook sinds 2006 een mooie foto en route reportage gemaakt, vooral over Franrijk, wat hier te zien is.
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
groeten van nog steeds warm Kreta.
Afbeelding

Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Vakantie 2018 Zweden.

Berichtdoor pascall » 24 Nov 2018, 19:51

Begint steeds lastiger te lopen, :lol: heb de site al eens bekeken, maar mis nu een berg foto's?
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Vakantie 2018 Zweden.

Berichtdoor Popeye » 25 Nov 2018, 09:02

Arthur schreef:We hebben Pascal nu wel genoeg veren in zijn kont gestoken :) Ik wil ook nog even Popeye (Jack) wat veren geven, hij heeft ook sinds 2006 een mooie foto en route reportage gemaakt, vooral over Franrijk, wat hier te zien is.
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
groeten van nog steeds warm Kreta.
Afbeelding



Bedankt!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Vakantie 2018 Zweden.

Berichtdoor Popeye » 25 Nov 2018, 09:47

pascall schreef:Begint steeds lastiger te lopen, :lol: heb de site al eens bekeken, maar mis nu een berg foto's?


Ja fotoverslagen zijn verdwenen door veranderingen op het internet, helaas!
Ben te lui om dat weer recht te breien!
Ben trouwens ook een beetje "uitgefotografeerd" en uitgepraat over gemaakte tochten. Alles is ook zowat al eens langsgekomen. Wanneer er nog een keer een tocht naar Frankrijk in zit zal ik daar denk ik nog wel weer een (foto)verslag van maken.
Ik ben daar indertijd ook mee begonnen omdat ik voor mijn eerste tocht naar Frankrijk op het internet op zoek ging naar informatie over varen in Frankrijk en daar nauwelijks iets over kon vinden. Had op mijn eerste tocht , Maas, Moezel, Rijn, wel een verslag van Abim, die die tocht een aantal keren hadden gevaren, aan boord, en heb daar veel aan gehad. Ik ontmoete later in Frankrijk mensen die een uitgeprint verslag van een van mijn tochten bij zich hadden als handleiding. Daar doe ik het voornamelijk voor, maar ik vind (vond) het ook heel leuk om te doen!

Heb jou hele verslag ook gevolgd Pascal. Mooi, alleen het varen daar spreekt me minder aan. Heb wel plannen gehad om eens naar de Oostzee te gaan, in de veronderstelling dat je daar lekker kunt zeilen, en heb dan ook diverse vaarverslagen gelezen van mensen die daarheen zijn geweest, onder andere van (wijlen) Henk Bos, maar ik lees dan vaak van volle havens, routes die niet bezeild zijn, en verwaaid liggen, allemaal zaken die mij niet zo aanspreken, vandaar dat ik besloten heb om daar niet heen te gaan.
Voor mij is Frankrijk vrijheid. Nagenoeg nooit in een haven hoeven liggen, "aanmeren waar en wanneer je wilt", en de cultuur spreekt me ook wat meer aan! (Alleen voor in de vakantie!)
Zo is ook Duitsland niet mijn vaargebied. Elk jaar ben ik wel weer van plan om even de grens over te steken, voor een tochtje van een week of zo, bij de Oosterburen, maar steeds komt het er niet van.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Vakantie 2018 Zweden.

Berichtdoor pascall » 01 Dec 2018, 10:24

Ja fotoverslagen zijn verdwenen door veranderingen op het internet, helaas!
Ben te lui om dat weer recht te breien!
Ben trouwens ook een beetje "uitgefotografeerd" en uitgepraat over gemaakte tochten. Alles is ook zowat al eens langsgekomen. Wanneer er nog een keer een tocht naar Frankrijk in zit zal ik daar denk ik nog wel weer een (foto)verslag van maken.
Ik ben daar indertijd ook mee begonnen omdat ik voor mijn eerste tocht naar Frankrijk op het internet op zoek ging naar informatie over varen in Frankrijk en daar nauwelijks iets over kon vinden. Had op mijn eerste tocht , Maas, Moezel, Rijn, wel een verslag van Abim, die die tocht een aantal keren hadden gevaren, aan boord, en heb daar veel aan gehad. Ik ontmoete later in Frankrijk mensen die een uitgeprint verslag van een van mijn tochten bij zich hadden als handleiding. Daar doe ik het voornamelijk voor, maar ik vind (vond) het ook heel leuk om te doen!

Heb jou hele verslag ook gevolgd Pascal. Mooi, alleen het varen daar spreekt me minder aan. Heb wel plannen gehad om eens naar de Oostzee te gaan, in de veronderstelling dat je daar lekker kunt zeilen, en heb dan ook diverse vaarverslagen gelezen van mensen die daarheen zijn geweest, onder andere van (wijlen) Henk Bos, maar ik lees dan vaak van volle havens, routes die niet bezeild zijn, en verwaaid liggen, allemaal zaken die mij niet zo aanspreken, vandaar dat ik besloten heb om daar niet heen te gaan.
Voor mij is Frankrijk vrijheid. Nagenoeg nooit in een haven hoeven liggen, "aanmeren waar en wanneer je wilt", en de cultuur spreekt me ook wat meer aan! (Alleen voor in de vakantie!)
Zo is ook Duitsland niet mijn vaargebied. Elk jaar ben ik wel weer van plan om even de grens over te steken, voor een tochtje van een week of zo, bij de Oosterburen, maar steeds komt het er niet van.

Groet, Jack.[/quote]

Hoi Jack,

Wat het plaatsen en de doelstelling betreft, van een vakantieverslag, zitten we precies op een lijn.
Wat het varen in Frankrijk of Denemarken betreft, en met de daaruit komende conclusie/ervaring, is erg persoonlijk.
Wij hebben beide gedaan, maar ervaar het toch weer anders, ik mis de vrijheid in Frankrijk, je zit op een kanaal en die bepaalt je route.
In Scandinavië is elke dag de mogelijkheid aanwezig om de route te verlegen, ook het zelden kunnen ankeren vindt ik een groot gemis in Frankrijk.
Overvolle havens komen inderdaad voor, maar is alleen in het hoogseizoen en in het zuidwestelijk deel van Denemarken, daarbuiten is er alle ruimte.
Natuurlijk is het niet altijd bezeilt en lig je wel eens verwaait, maar dat is overal ter wereld, behalve op de Franse kanalen dan ;)
Heel simpel, dan heb je de verkeerde boot gekozen! :D

Mvg,

Pascal
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Vakantie 2018 Zweden.

Berichtdoor Mopolcamper » 01 Dec 2018, 13:05

Nou, verkeerde boot? Ik heb verschillende tochten gemaakt in de Deense wateren en wel met een...…...Staverse Jol!
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Vakantie 2018 Zweden.

Berichtdoor pascall » 01 Dec 2018, 14:52

Mopolcamper schreef:Nou, verkeerde boot? Ik heb verschillende tochten gemaakt in de Deense wateren en wel met een...…...Staverse Jol!


Begrijp me goed, als het niet bezeild is, en je hebt daar telkens problemen mee, heb je de verkeerde boot gekozen. :D
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Vakantie 2018 Zweden.

Berichtdoor Mopolcamper » 01 Dec 2018, 15:15

Je zult het met me eens zijn dat er in dat gebied in relatie tot de Nederlandse vaarwateren naar verhouding veel meer zeiljachten dan motorboten rondvaren. Het is dus wel degelijk een goed vaarwater voor zeilers. Wel klopt het wat Jack heeft genoteerd dat er meestal iets meer wind staat dan hier. En gelukkig is het zo ruim dat je de mogelijkheid hebt tot het maken van keuzes: als een bepaalde bestemming niet bezeild is, dan kies je toch een andere! Als je daarvoor de tijd hebt tenminste.
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten