SleperADR project!

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: SleperADR project!

Berichtdoor stefan » 25 Nov 2018, 18:38

Wat wordt het een mooi ding! Veel te mooi voor scouting .... :shock:
stefan
 
Berichten: 623
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor Roelof » 25 Nov 2018, 20:41

bas schreef:Week 42:

--/--
Voor de rest de dag begonnen met het herstellen van een communicatiefoutje. Iemand was zo vrij om alvast wat af te lassen daar waar er nog een deukje uitgetrokken moest worden :mrgreen: Was ons nog niet opgevallen maar de werfdirectie heeft afgelopen een rondje over het project gemaakt en we kregen billenkoek.....dat MOEST eruit. :lol:
--/--


Welke werf is dat ??? : Ik wil hier ok graag bouwen.................

Mooi project, leuk om te volgen, zeker met de vele foto's van de vorderingen en ook de problemen. Zonder kennis denk ik dat het een degelijke boot wordt war de scouting trots op kan zijn.
Hier zijn vele uren van vrijwilligers maar ook van de werf in gegaan.

Succes,
Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor bas » 25 Nov 2018, 21:51

Welke werf is dat ??? : Ik wil hier ok graag bouwen.................


Zwijnenburg.....dus ik hoop dat je een oliebronnetje aan boord in je tuin als je er ook wilt laten bouwen :lol:
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor Noordvaarder » 25 Nov 2018, 23:35

bas schreef:.....dus ik hoop dat je een oliebronnetje aan boord in je tuin als je er ook wilt laten bouwen :lol:

Olie zal voor Roelof moeilijk worden,maarrrrrrrrrrrrr aardgas zit er nog genoeg. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Noordvaarder
 

Re: SleperADR project!

Berichtdoor bas » 26 Nov 2018, 09:50

Week 45:

Even wat updates er uit gooien hier om weer bij te geraken met de werkelijkheid :D
Deze update klusdag 45.
Vandaag is er verder gegaan met het petje zetten rond het stuurhutdak. Best nog een klusje met alle rondingen die erin zitten.
Verder zijn alle luiken en deuren voorzien van streklatten zodat ze straks niet krom trekken tijdens het aflassen en langzaam aan zijn er al wat stukken van de bouwmal verwijderd. Laswerk in het achterschip is in middels dusdanig ver gevorderd dat we deze daar niet meer nodig gaan hebben en nu kunnen we langzaam alles weg gaan halen om een beetje klusruimte voor onszelf en de te plaatsen onderdelen te creëren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor Arthur » 26 Nov 2018, 10:02

Ik heb geen probleem om een bakje waterdicht af te lassen, maar een schip in elkaar zetten valt nog niet mee zie ik. 8-)
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: SleperADR project!

Berichtdoor bas » 26 Nov 2018, 10:25

Gelijk nog maar een update er achteraan.......week 46!

Vandaag verder gegaan met waar we gebleven waren.....het petje staat inmiddels geheel rond het stuurhutdakje. Daar kan iemand zich weer op uit gaan leven voor de nodige meters aflassen.
De kettingbak hebben we op zijn plekje laten zakken en de montageflens ( kettingbak blijft demonteerbaar) is uitgemeten en en vastgelast.
Er is weer een deel van de bouwmal afgebroken en...........

Sinterklaas is langs geweest!!! :D :D :D :D
Met een hoop gebons op de roldeur kwam daar ineens een aanhanger met een grote kist naar binnen rollen.
Keurig verpakt kwam een heel pakketje schroefassen, schroefaskokers, vetflexseals en vetpersen voor het project tevoorschijn!

Dank u sinterklaasje!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor bas » 27 Nov 2018, 18:23

Week 47:

We zijn weer up-to-date. De werkzaamheden van afgelopen weekend!
Doordeweeks wat hulp gekregen van wat lashulptroepen uit de nachtdienst die een uurtje over hadden :D De machinekamer is bij deze nu zo goed als afgerond qua laswerk dus nu begonnen om alles grondig na te lopen. laswerk schoon borstelen, waar nodig slijpen/frezen en merken waar er eventueel nog een stukje is vergeten en.....schoonmaken.
Ook de koelgoten gepast onder het vlak. Die zaten als gegoten dus er weer onderuit en gelijk begonnen met aflassen.....daar gaan nog wel de nodige meters inzitten.
Verder is de pijpenman weer driftig aan het buigen geweest en is er verder gegaan aan losse kleine dingen waaronder de bolders.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: SleperADR project!

Berichtdoor Arthur » 27 Nov 2018, 19:24

Dat zijn mooie lassen, maar hoe controleer je of alles waterdicht is? Bij dat kleine tankje wat ik gelast heb is dat makkelijk, water erin en kijken of hij ergens lekt.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: SleperADR project!

Berichtdoor bas » 27 Nov 2018, 19:35

Die koelgoten zullen we afpersen om te kijken of ze dicht zijn. Voor de romp wordt het kwestie van te water laten en "gokken" dat het allemaal dicht is.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten