Jullie mening over deze boot

Re: Jullie mening over deze boot

Berichtdoor quichot » 25 Nov 2018, 13:04

Popeye schreef:Een of andere Archimedes heeft daar indertijd iets over gepubliceerd! :mrgreen:

Stond op z'n facebookpagina.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Jullie mening over deze boot

Berichtdoor quichot » 25 Nov 2018, 13:21

Maar serieus: als de doosmeting uitkomt op 96m3 bij lengte 17,6 en breedte 4,85 is de grootste diepgang dus 1,12m op de hak. Veilige aanname gemiddelde diepgang 0,85m.
LWL zal zo'n 16,7m zijn, breedte waterlijn 4,8m. Rekening houdend met inhoudsaftrek ingevolge kimafronding, lijnenplan en doorsnede romp op waterlijnoppervlakte is een eigengewicht van rond de 32 a 33 ton niet onlogisch.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Jullie mening over deze boot

Berichtdoor bas » 25 Nov 2018, 13:29

Mooi schip maar sluit me aan bij Quichot...

Bijna verdacht dat het hele woord CVO niet vermeld wordt in de advertenties.
Als het niet nodig is of al geregeld is zet je dat er toch in de advertentie bij lijkt mij?

Ik kom boven de 100 m3 uit als ik ff snel reken op basis van L x B x Dg.

Is het wel CVO plichtig en het is niet geregeld dan is het pech en idd een verklaring voor de halvering van de prijs. En in aanvulling op Quichot, je hebt dan geen maand om het alsnog te regelen voor 1 januari op de oude regeling, de aanvraag had dan al voor 1 november moeten gebeuren dus nu ben je gewoon te laat en moet je aan de nieuwe regeling voldoen.

Ander dingetje wat me opvalt en wat ik niet helemaal snap zijn de draaiuren van de motoren. 700 uur in 15 jaar is erg weinig, 47 uur per jaar. Dat kan maar ik kan dat niet helemaal rijmen met een reis van Engeland naar Scandinavie door de vorige eigenaren.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Jullie mening over deze boot

Berichtdoor MarcelP » 25 Nov 2018, 21:13

Inderdaad, polyester zal niet roesten....de 35 ton is het gewicht van de boot, het aantal m3 is bepaald door een expertise bureau, van de diepgang mag de kiel afgehaald worden, daardoor valt ie nu net binnen de 100m3.
Op het schip staat nu London, omdat de huidige eigenaar dit "leuk" vindt, de thuishaven is in NL er is keurig in NL BTW afgedragen.
Begin December wordt er een aankoopinspectie uitgevoerd en wordt ie uit het water gehaald om onder meer te controleren op osmose.

Wederom bedankt voor de reacties...
MarcelP
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 25 Nov 2018, 10:14
ligplaats:
info:

Re: Jullie mening over deze boot

Berichtdoor quichot » 26 Nov 2018, 10:20

MarcelP schreef:van de diepgang mag de kiel afgehaald worden, daardoor valt ie nu net binnen de 100m3.

Klopt. Zo staat het in de binnenvaartbepalingen, artikel 1, begripsomschrijving:

diepgang: de verticale afstand in meters tussen het laagste punt van de scheepsromp, zonder de kiel of andere uitstekende delen, en het vlak van de grootste inzinking van de scheepsromp in meters;

Mazzel dus. Bij ons in de haven ligt een jacht van vergelijkbare afmetingen, alleen dan 10 cm breder. Die hing dus net wel voor een keuring.

Succes!
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Jullie mening over deze boot

Berichtdoor MarcelP » 10 Feb 2019, 09:01

Nou het is 'm dus niet geworden...er bleken teveel gebreken te zijn naar onze zin.....maar inmiddels wel wat anders gevonden en aangekocht; een Funcraft 1400.

Helaas blijken er maar bar weinig manuals beschikbaar te zijn van alle equipment aan boord.
Ik ben nu op zoek naar manuals van:
Iveco 8065M12 (gebruikers manual en werkplaats manual)
Kabola Type B17
Victron Phoenix Multi plus 12/2000/100

Dus als iemand mij kan helpen, graag....
En nu gaat het grote klussen dus beginnen... :-)
MarcelP
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 25 Nov 2018, 10:14
ligplaats:
info:

Re: Jullie mening over deze boot

Berichtdoor MarcelP » 10 Feb 2019, 09:37

Google doet wonderen...alles van de Victron al gevonden evenals de Kabola...weet iemand wat voor een type thermostaat op de Kabola past? De thermostaat aan boord heeft een kapot LCD display, dus die moet vervangen worden....
MarcelP
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 25 Nov 2018, 10:14
ligplaats:
info:

Re: Jullie mening over deze boot

Berichtdoor Yep » 10 Feb 2019, 12:19

MarcelP schreef:Google doet wonderen...alles van de Victron al gevonden evenals de Kabola...weet iemand wat voor een type thermostaat op de Kabola past? De thermostaat aan boord heeft een kapot LCD display, dus die moet vervangen worden....


Gewoon een aan/uit (niet-modulerende) thermostaat.
Honeywell heeft prima exemplaren (uit ervaring), van simpel tot uitgebreid met programma's.

Maak nog maar wat ruimte vrij op je HD.
Hier inmiddels ruim 200 manuals/documenten van alle (ook huishoudelijke) apparatuur.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Vorige

Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten