Dank voor de complimenten.
Het gaat langzaam en jammer genoeg kan ik aan de boot niet altijd de tijd besteden welke ik graag zou willen.
Eerlijk toegegeven: Een dergelijke refit hadden we niet in gedachten toen we de boot (in slechte conditie) kochten maar naar mate we vorderden met demonteren van het meubilair en betimmering kwamen er steeds meer onverwachte problemen tevoorschijn. Hierdoor hebben we besloten om alles kaal te maken en van scratch weer op te bouwen. Het voordeel is dat we alles in eigen hand hebben en de boot maken zoals we zelf willen.
Hierdoor heb ik de "knop" omgezet en gaan we nu stap voor stap de hele boot kaal halen en aanpakken. Het meubilair wordt opgeknapt en hergebruikt met een aantal wijzigingen.
Bij aankoop was onze verwachting dat we in Mei 2019 klaar zouden zijn en in de zomer weer konden varen. Op dit moment heb ik najaar 2020 in gedachten maar ik zal niet verbaast zijn als het 20121 wordt. Het doel is om komend jaar het gehele "buitenboord schip" gereed kan hebben inclusief aanpassing van de motorkoeling enz.
Ik heb het voordeel dat ik soms iets kan regelen via mijn werk waardoor de kosten enigszins beperkt blijven en krijg soms hulp van sommige goede vrienden, we helpen elkaar...
Hij is enorm goed met elektra (weet ik niks van
), ik help hem met het tercoo"en van zijn boot en regel een goed verf systeem en zo zijn er nog wel een paar voorbeelden.
Onderstaande een bovenaanzicht van onze boot, getekend in paint, (verder kom ik ook niet
) zoals wij deze in gedachten hebben.
Deze plattegrond gebruik ik om alles in te tekenen zoals posities van tanks, leidingwerk, elektra, enz.
De inrichting van het slaapvertrek is een idee, hier ben ik nog niet zeker van.
Hopelijk is het een beetje begrijpelijk.....
Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten