Carterpakking John Deere 6068

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Carterpakking John Deere 6068

Berichtdoor Yep » 02 Nov 2018, 12:57

Hoi,

De carterpakking zweet steeds meer en ik heb er een besteld en ontvangen.
Feitelijk is het niet meer dan wat stevig en dik papier/karton.
Wat is wijsheid: Gewoon alle vlakken schoonmaken en alleen de pakking monteren of ook (een)(de) vlak(ken) insmeren met een temperatuur- en oliebestendige kit?
Alvast dank!
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Carterpakking John Deere 6068

Berichtdoor bas » 02 Nov 2018, 15:15

Nu ken ik de 6068 niet zo maar dat is wel een vrij standaard JD/Cat dingetje. Wij plakken ze er altijd in met ordinaire loctite blue silicon. Nummer heb ik niet bijdehand momenteel maar is gewoon een universele pakking.
Voordeel is ook dat je pakking niet zo snel verschuift bij het monteren en eventueel kun je hem ook nog in 2 of 3 stukken knippen ( of is het al een pakking in stukken?), dan hoef je enkel het carter iets te laten zakken op het schroefdraad van de boutjes en frommel je hem er tussen.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Carterpakking John Deere 6068

Berichtdoor Yep » 02 Nov 2018, 15:23

Thanks Bas, goede tip!!
Het is een pakking uit 1 stuk.
Daarnaast kan ik de pan vanwege dwarsbalken maar een paar cm. laten zakken.
De rond 40 bouten moeten er uiteindelijk stuk voor stuk uit want ze moeten wel door de gaten van de pakking.
Is denk dat het de 5926 is, bv. https://www.xtrack.nl/nl/product/loctit ... 100ml-tube?
Temperatuurbereik is ok en het is oliebestendig.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Carterpakking John Deere 6068

Berichtdoor bas » 02 Nov 2018, 16:22

Die lijkt er verdacht veel op ja.

Wij kunnen 9 van de 10 keer ook maar hooguit een paar cm zakken. Meestal bestaan die pakkingen uit delen met een Soort van puzzelstuk aansluiting, zo niet dan maken we dat zelf. Alle boutjes eruit behalve een paar bij de hoeken, zo dat je voor 1 deel van de pakking ruimte hebt om er tussen te schuiven. Paar boutjes er net een paar gangen in En dan het volgende deel. Lastigste is eigenlijk nog de flens ontvetten zonder je vingers open te halen.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Carterpakking John Deere 6068

Berichtdoor Yep » 03 Nov 2018, 20:43

Top Bas en dank.
Ik ga het uitvoeren conform jouw tips.
En ik hoop dat de oude pakking er vlot af gaat en dat het geen krabben wordt want dat is wat lastig onder een hoekje.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:


Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten