Verbod dieseljachten in Dld

algemene discussies

Re: Verbod dieseljachten in Dld

Berichtdoor Popeye » 28 Okt 2018, 16:11

quichot schreef:Tja. Op het internet moeten wijzelf het kaf van het koren scheiden. En dat heb ik feitelijk veel liever dan dat een of andere redactie bepaalt wat ik wel of niet als waarheid moet beschouwen.

Maar het is toch niet verkeerd dat de overheid haar minder goed geïnformeerde burgers aan de onderkant van de samenleving beschermt tegen nepnieuws? :wink:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Verbod dieseljachten in Dld

Berichtdoor Noordvaarder » 28 Okt 2018, 16:41

quichot schreef:………….. andere redactie bepaalt wat ik wel of niet als waarheid moet beschouwen.

Een redactie van een krant schijft niet of het wel of niet de waarheid is,waar iemand voor wordt aangeklaagd.
De redactie schrijft enkel wat de mensen graag willen lezen,en dat voor een verontwaardiging bij het publiek leid.
Of het een leugen is,dat interesseert ze geen bal.
Want als er vrijspraak komt,zijn ze ook niet bereid het voorgaande te rectificeren wat ze geschreven hebben.Dan krijg je doodleuk te horen,dat zoiets niet interessant is.Als je hun dan vraagt waarom het eerste stukje van beschuldigingen wel? Dat krijg je als antwoord, dat is de "persvrijheid".
Noordvaarder
 

Re: Verbod dieseljachten in Dld

Berichtdoor pascall » 28 Okt 2018, 17:07

Helemaal mee eens.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Verbod dieseljachten in Dld

Berichtdoor R.C.Grootveld » 28 Okt 2018, 17:14

Noordvaarder schreef:Een redactie van een krant schijft niet of het wel of niet de waarheid is,waar iemand voor wordt aangeklaagd.
De redactie schrijft enkel wat de mensen graag willen lezen,en dat voor een verontwaardiging bij het publiek leid.
Of het een leugen is,dat interesseert ze geen bal.
Want als er vrijspraak komt,zijn ze ook niet bereid het voorgaande te rectificeren wat ze geschreven hebben.Dan krijg je doodleuk te horen,dat zoiets niet interessant is.Als je hun dan vraagt waarom het eerste stukje van beschuldigingen wel? Dat krijg je als antwoord, dat is de "persvrijheid".

Dan heb je kennelijk een andere definitie van een krant als ik .....
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Verbod dieseljachten in Dld

Berichtdoor Noordvaarder » 28 Okt 2018, 17:56

R.C.Grootveld schreef:Dan heb je kennelijk een andere definitie van een krant als ik .....

Nee Rob,geen definitie,maar een ervaring met een krant.
Ik wijd daar verder niet over uit,want dat gaat niemand iets aan.

Een krant is een roddelblad.
En krant is er voor,om halve waarheden en leugentjes om bestwil, uit te vergroten als zijnde dat ze de waarheid zijn,om het volk mede te proberen op te hitsen.
Op het moment dat de "echte" waarheid bekend wordt,is dat geen nieuws meer,wanr daarmee wordt de aan de
"galg genagelde" a.h.w. vrijgesproken,en moet "krant" zijn ongelijk bekennen.
Dat doen ze nooit,want zoiets is niet interessant.
Trouwens een reporter komt ook nog zelden buiten de deur.
Ze kijken op GE hoe de boel eruit ziet,en maken daar een printscreen van ,en die drukken ze af.
Bij de LC en het DvhN is dat dagelijkse kost.
Enigste waarheden die in een krant staan,zijn voetbaluitslagen en/of Max weer de rit heeft gewonnen.
Voorbeeld:
In de vrijdag editie van het DvhN staat een stukje van een man die is veroordeeld voor een dodelijk ongeval in Kolham.
Hij is echter alleen veroordeeld voor het afslaan naar links,waar een afslag verbod geld.
Dat is een verkeersovertreding.
Goed nu komt het volgende.
Als je krant leest op internet,dan staat er bij,dat de rechter oordeeld,dat de kruising niet echt meewerkt,want er staat een bord van de ANWB,waar aangegeven staat,waar het industriegebied is.De rechter vind dat dus dat het ook zo is.
Dat lees je dus niet in de krant.Sterker nog,op de i-krant staat het ook niet.
Ik heb daarover contact gezocht met een DvhN,en hun gezegd,dat de krant niet volledig was.
Antwoord was, ze moeten keuzes maken omdat er zogenaamd weinig plaats was op de katernen.
Op het internet was meer ruimte,en daar kan het dus wel.
Toen ik die griet van de redactie erop attendeerde,dat op de i-krant(is een afdruk van de originele) het ook niet stond,terwijl dat ook online was,werd ze pissig,en kwakte ze de hoorn erop.
Dus al met al is de krant een lulverhaal,want ze spijkeren liever iemand aan de galg,en vermelden de verzachtende omstandigheden maar liever niet,want dat is niet interessant.
Rob,als jij geen abo op het DvhN hebt,kun je dat niet verifiëren,want dan kun je ook de i-krant niet lezen.
Noordvaarder
 

Re: Verbod dieseljachten in Dld

Berichtdoor R.C.Grootveld » 28 Okt 2018, 19:03

Noordvaarder schreef:Nee Rob,geen definitie,maar een ervaring met een krant.


Op straat aangehouden: "Leest u een krant" .... antwoord: "Ja" .... "Leest u de ....." .... antwoord "Ik dacht dat u vroeg of ik een krant las" ......
Flauw, ik weet het, maar wellicht begrijp je wat ik bedoel met iets wat een krant is en iets wat zich krant noemt.
En ja, er zijn nog kranten ...... kosten alleen een paar centen
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Verbod dieseljachten in Dld

Berichtdoor Noordvaarder » 28 Okt 2018, 19:44

R.C.Grootveld schreef: ...... kosten alleen een paar centen

Oh dat valt wel mee,en "de laatste reis heeft toch ook geen zakken".
Noordvaarder
 

Re: Verbod dieseljachten in Dld

Berichtdoor Marie Christina » 28 Okt 2018, 20:10

Krant is niet leuk meer zo duur.
En je leest 'smorgens wat je de avond ervoor op het nieuws zag.
Nee.
Krant heb ik weggedaan.
Soms koop ik nog wel eens een los exemplaar op zaterdag.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Verbod dieseljachten in Dld

Berichtdoor R.C.Grootveld » 28 Okt 2018, 23:25

Marie Christina schreef:Krant is niet leuk meer zo duur.
En je leest 'smorgens wat je de avond ervoor op het nieuws zag.
Nee.
Krant heb ik weggedaan.
Soms koop ik nog wel eens een los exemplaar op zaterdag.

Daarom hebben wij een avondkrant ...... en die schrijft niet het zelfde als wat ik al op het nieuws heb gezien, maar gaat er op in.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten