Noordvaarder schreef:Een mooie naam zou kunnen zijn, "Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch" ,vernoemd naar een engels plaatsje.
5313N /00412W
Noordvaarder schreef:Een mooie naam zou kunnen zijn, "Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch" ,vernoemd naar een engels plaatsje.
quichot schreef:Het is geen typisch Nederlands dédain voor de regelgeving als je niet exact doet wat het BPR terzake voorschrijft, maar zet er wél een scheepsnaam op.
En dan is het wel zo prettig voor medevaarweggebruikers en sluispersoneel als die naam goed leesbaar, en, niet onbelangrijk, ook goed uitspreekbaar is.
Soms zie je namen die dan weliswaar buitengewoon origineel zijn, maar die bij uitspreken door derden tot onbegrijpelijke verbasteringen leiden. Maar nog erger vind ik soms de keuze voor het lettertype. Mooi hoor, gotisch of Keltisch, of een sierlijk krullettertje, maar dan kun je net zo goed géén scheepsnaam aanbrengen. Ook zijn de lettertjes soms zó klein, dat je de scheepsnaam pas kunt lezen nadat je het scheepje hebt aangevaren. Lichtblauw op grijs helpt ook al niet.
Als je een naam bedenkt, bedenk dan ook dat je die af en toe moet melden, en dan wil je die niet telkens hoeven spellen.
Kortom, maak van naam en lettertype geen puzzel!
R.C.Grootveld schreef:En als je van plan bent om naar het buitenland te gaan, is het ook handig om daar rekening mee te houden.
En als je veel tussen de beroepsvaart zit, kan het ook handig zijn om de scheepsnaam ook achterop te zetten
Popeye schreef:Er zijn vast nog wel meer zaken te bedenken waar je rekening mee zou kunnen houden!
Er zijn vast nog wel meer zaken te bedenken waar je rekening mee zou kunnen houden!
R.C.Grootveld schreef:Inderdaad, maar het gind hier om de scheepsnaam
Noordvaarder schreef:Een mooie naam zou kunnen zijn, "Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch"
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten