Marie Christina schreef:Dus er zít logica in!
Ja, maar ik moest er wel 'Big Data software' op los laten ..
Marie Christina schreef:Dus er zít logica in!
Deze motor is vervangen door een Yanmar 4TNV88, ook een 2.1 Liter blokje met een vermogen van ongeveer 42 PK bij 2600 toeren. Keerkoppeling is een TMC met reductie van 1:2,5. Schroef is het zelfde gebleven. Volgas (2600 toeren) halen we nu krap aan de 12 km/uur. Daarnaast ervaar ik dat ik bij aanleggen aan hogerwal bij flinke wind meer gas moet geven om de kont bij de wal te krijgen t.o.v. de Indenor.
R.C.Grootveld schreef:Je komt in de buurt:
Deutz Turbo 4 Cyl 2.9 Liter
aadbloem schreef:Ik weet niet of het allemaal zo logisch is de D van Deutz wel maar Turbo: de VETUS DT44 is een 114pk klassieke diesel en volgens mij zonder Turbolader. De Turbo uitvoering van dit blok is de DTA44 en die is dan 140pk turboloader met intercooler. Ik vraag me dan altijd maar af wat die intercooler dan nog kan koelen als het buitenwater al 25+ graden is....
Oeverloos schreef:De Vetus DT44 is afgeleid van de Deutz BF4M2012 en is voorzien van een turbocompressor.
De Vetus DTA44 van de Deutz BF4M2012C en heeft een turbocompressor met nakoeling.
Mvrg. Oeverloos
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten