Koppelingskabel vervangen Suzuki DF15

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Koppelingskabel vervangen Suzuki DF15

Berichtdoor Gruttepier » 22 Sep 2018, 09:49

Amersfow schreef:Het luistert heel nauw met deze. Bij mij is die ook even aan het rommelen voor die achteruit gaat. Kwestie van de kabel zo diep monteren dat hij nog net in zijn vrij en vooruit gaat en de langst mogelijke slag naar achteruit krijgt.


Hij krijgt hem zonder de kabel ook niet in zijn achteruit Amersfow, dan heeft het dus niet met de kabelafstelling te maken.
Gruttepier
 

Re: Koppelingskabel vervangen Suzuki DF15

Berichtdoor henkvd » 22 Sep 2018, 11:22

frankdevries99 schreef:
Zonee, iemand wellicht een idee waar ik het zou moeten zoeken dat hij bijna niet in de achteruit komt?


Draait de motor wel ? een gestopte motor schakelt in achteruit alleen als de tandwielen goed staan.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Koppelingskabel vervangen Suzuki DF15

Berichtdoor frankdevries99 » 22 Sep 2018, 13:08

henkvd schreef:
Zonee, iemand wellicht een idee waar ik het zou moeten zoeken dat hij bijna niet in de achteruit komt?


Draait de motor wel ? een gestopte motor schakelt in achteruit alleen als de tandwielen goed staan.[/quote]

Ja de motor is gewoon goed te starten en blijft ook goed lopen. Na flink doorduwen gaat hij ook wel in de achteruit maar je ziet behoorlijk spanning op het hele blok komen.
frankdevries99
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 12 Mrt 2018, 00:06
ligplaats: Earnewald
info:

Re: Koppelingskabel vervangen Suzuki DF15

Berichtdoor benE » 22 Sep 2018, 15:54

Je moet de schakelstang eens loskoppelen van het staartstuk,en dan kijken of de schakel hendel licht gaat.Vaak zit deze vast in het scharnierstuk.Als deze zonder aansluiting aan de staart nog steeds heel zwaar gaat moet de motor er af gehaald worden en dan het scharnierstuk gangbaar maken.(Al tientallen keren gedaan).Als dit niet zo is,zit het dus onder in de staart,en moet je die open maken,en kijken wat er aan de hand is.Slijtage komt ook vaak voor in de staart.
benE
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 29 Jan 2012, 17:42
ligplaats:
info:

Re: Koppelingskabel vervangen Suzuki DF15

Berichtdoor frankdevries99 » 22 Sep 2018, 16:58

Dank voor alle berichten tot dusver. Ik ga aankomende zaterdag de boel eens open halen en zal hier weer een update geven van wat ik tegenkom.
frankdevries99
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 12 Mrt 2018, 00:06
ligplaats: Earnewald
info:

Re: Koppelingskabel vervangen Suzuki DF15

Berichtdoor frankdevries99 » 06 Okt 2018, 17:31

Gisteren nieuwe onderdelen opgehaald voor het onderhoud van de motor en vanmiddag weer even aan het knutselen geweest.
Het probleem leek opgelost toen ik het staartstuk eraf had gehaald maar na het controleren van de impeller heb ik het staartstuk weer gemonteerd en was hetzelfde probleem weer teruggekomen.
Toen heb ik het staartstuk er weer af gehaald en bleek dat ik de schakelstang ineens niet meer in kon drukken om in zijn achteruit te zetten. Neutraal en vooruit wil wel. Als ik de aandrijfstang wat aandraai wil hij soms wel in zijn achteruit en soms niet. Het probleem zit hem dus in de vertanding. Daar heb ik weinig verstand van dus ben ik ook huiverig om het los te draaien.

Heeft iemand een idee wat voor probleem dit kan zijn?
Slijtage wellicht? En zoja, hoe kan dit opgelost worden?

Dank alvast maar weer!
frankdevries99
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 12 Mrt 2018, 00:06
ligplaats: Earnewald
info:

Re: Koppelingskabel vervangen Suzuki DF15

Berichtdoor henkvd » 06 Okt 2018, 17:54

Bij het in achteruit zetten, moet de aandrijfas draaien, anders valt de clutch er niet in, dit is dus normaal.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Koppelingskabel vervangen Suzuki DF15

Berichtdoor broekerhaven » 06 Okt 2018, 17:55

Probeer eens te schakelen als je met de hand de schroef rond draait.
gaat makkelijker als je de staart er af heb.
broekerhaven
 
Berichten: 792
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 10:11
Woonplaats: bovenkarspel
ligplaats: broekerhaven
info: Placom 410 "old school"

Re: Koppelingskabel vervangen Suzuki DF15

Berichtdoor henkvd » 06 Okt 2018, 18:05

broekerhaven schreef:Probeer eens te schakelen als je met de hand de schroef rond draait.
gaat makkelijker als je de staart er af heb.


Dan niet schrikken dat in vooruit je alleen getik hoort en de aandrijfas niet draait, dit hoort zo en is normaal.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Koppelingskabel vervangen Suzuki DF15

Berichtdoor frankdevries99 » 06 Okt 2018, 19:55

Als ik de schroef draai dan is het probleem over. Misschien niet juist van mij gedacht maar als de motor in neutraal staat dan draait de schroef toch ook niet?
frankdevries99
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 12 Mrt 2018, 00:06
ligplaats: Earnewald
info:

VorigeVolgende

Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten