Containerschip plet plezierjacht

algemene discussies

Re: Containerschip plet plezierjacht

Berichtdoor pascall » 25 Sep 2018, 21:26

Absolute niet, alleen als er gemanoeuvreerd gaat worden.
Als je dat jachtje nu eens weg denkt, dan nog, zit hij wel heel erg dicht onder de wal.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Containerschip plet plezierjacht

Berichtdoor Gruttepier » 25 Sep 2018, 21:46

Schipper is getraceerd en is in Germany, wordt verhoord bij terugkomst.
Wonder boven is het bootje nog te bevaren en naar het schijnt is de reis zelfs voortgezet.

Er is geen aangifte gedaan, waarschijnlijk gewoon een schade afhandelings geval.

Ter info
Gruttepier
 

Re: Containerschip plet plezierjacht

Berichtdoor Popeye » 25 Sep 2018, 21:56

pascall schreef:Als je dat jachtje nu eens weg denkt, dan nog, zit hij wel heel erg dicht onder de wal.

Volgens mij zat hij er tegenaan!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Containerschip plet plezierjacht

Berichtdoor R.C.Grootveld » 25 Sep 2018, 23:06

FIlmpje nog eens bekeken: Schip lijkt brug naar beneden te hebben, wat logisch is, ivm de Breukelerbrug op ca 200-300m achter de filmer.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Containerschip plet plezierjacht

Berichtdoor R.C.Grootveld » 25 Sep 2018, 23:09

Gruttepier schreef:Schipper is getraceerd en is in Germany, wordt verhoord bij terugkomst.
Wonder boven is het bootje nog te bevaren en naar het schijnt is de reis zelfs voortgezet.

Er is geen aangifte gedaan, waarschijnlijk gewoon een schade afhandelings geval.

Ter info

Ik heb zelf een keer een akkefietje gehad met een beroepsschip en dat is uiteindelijk via de rechtsbijstand, die met rechtszaak zijn gaan dreigen, geregeld.
Eerste wat de verzekering bijna dwingend adviseerde: Aangifte doen bij de betreffende "water autoriteit" (was in Belgie)

Dus ik denk dat je dat "gewoon" wel weg kunt laten ....
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Containerschip plet plezierjacht

Berichtdoor Gruttepier » 25 Sep 2018, 23:18

Ligt er aan in welk context je mijn bericht leest.
Tipje.
Mbt evt strafvervolging ;)
Gruttepier
 

Re: Containerschip plet plezierjacht

Berichtdoor Hooveld960 » 26 Sep 2018, 07:59

Ik vond dat het scheepje er behoorlijk gehavend uitzag. De stuurhut met dat zeil (zo te zien) is behoorlijk in elkaar gedrukt en ook lag het scheepje na de aanvaring vrij diep alsof het toch ook wat water had gemaakt. Ik denk zelf niet dat ik na zo'n akkefietje op dat moment nog wel verder zou willen varen pfffff.

Ik hoop zoiets nooit mee te maken.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Containerschip plet plezierjacht

Berichtdoor jkos » 26 Sep 2018, 08:21

Afgaande op de beelden gaat volgens mij hier de bestuurder van het motorbooje vrijuit.
Het scheepje bevind zich netjes aan stuurboordzijde van het vaarwater en is gewoon een vaarweggebruiker, recreant of niet.
Als je wordt opgelopen dien je gewoon je koers en snelheid te behouden, niet meer en niet minder.
De oploper (het schip dat inhaald) is er verantwoordelijk voor dat het oplopen veilig gebeurt.
Gezien de geringe afstand van het achterschip van het containerschip t.o.v de wal had de schipper hier een ander probleem dan het oplopen van het motorbootje.
Volgens mij is dit een gevalletje “op het verkeerde moment op de verkeerde plaats”
jkos
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 02 Jan 2016, 19:07
Woonplaats: Kapelle
ligplaats: Wolphaartsdijk
info: 2x240 pk Yanmar 4LHA-STP
Hydraulische Koppeling

Re: Containerschip plet plezierjacht

Berichtdoor kajoe » 26 Sep 2018, 10:15

wat er precies is ge beurt is gissen maar aan de wind kan het niet liggen met de vaart die het schip loopt ,kopschroef nou die heeft vrijwel geen effect met die snelheid ,ok die dozen vangen wel wind ,maar een ver vermoeden van mij is dat de man aan het,,, roer,,, even met wat anders bezig was ,op het filmpje kon je zien dat de vaart aan de andere kant van het kanaal ver genoeg aan zijn eigen wal zat .
dus in mijn ogen even heeft zitten suffen en had dat jachtje er niet gezeten had hij wel met de kont in de damwand gezeten .
achter het roer wand het kan ook een stuurman ,matroos of een ander zijn geweest .
kajoe
 
Berichten: 1370
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Containerschip plet plezierjacht

Berichtdoor Popeye » 26 Sep 2018, 11:18

Heb het filmpje nog een keer bekijken, en vraag me af of de stuurhut niet voorop zit. De kajuit achter is maar zo kort dat ik denk dat dat het verblijf voor bemanning is. Op Meppel vaart ook zo'n containerschip met de stuurhut voor.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten