Service door Bonsink Aquaservice

Re: Service door Bonsink Aquaservice

Berichtdoor Popeye » 12 Sep 2018, 18:46

Ervaringen, goed of slecht, delen op het forum delen lijkt me een van de nuttige functies van een forum. Dat er dan forumleden dat gelijk afzeiken moet je kennelijk voor lief nemen. Bij de brug bij Elburg weten de zeilers op dit forum nu dat je daar soms soms lang moet wachten. Wanneer ik melding maak van situaties waar je bij op moet passen in mijn favoriete vaarprovincie Groningen krijg ik reacties alsof ik waarschuw om je vooral niet per boot in die provincie te verplaatsen. Ik heb echter ook diverse keren en op diverse fora een webadres gelinkt van een bedrijf waar ik naar volle tevredenheid zaken heb gedaan. Allemaal informatie waar forumleden hun voordeel mee kunnen doen!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Service door Bonsink Aquaservice

Berichtdoor Klaver vier » 12 Sep 2018, 19:53

Jack het is natuurlijk wel iets anders als je verteld dat je heel erg tevreden bent over een bedrijf,daar zou je ook niemand over horen,maar het is iets anders als je iemand alleen maar afzeikt.
In zijn laatste stukje zeikt hij ook Ketting weer af terwijl die het wel opgelost heeft.
Maar waar het allemaal omdraait is dat hij vindt dat hij teveel betaald heeft,maar dan had hij dat beter af moeten spreken
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Service door Bonsink Aquaservice

Berichtdoor Yep » 12 Sep 2018, 20:16

Klaver vier schreef:Jack het is natuurlijk wel iets anders als je verteld dat je heel erg tevreden bent over een bedrijf,daar zou je ook niemand over horen,maar het is iets anders als je iemand alleen maar afzeikt.
In zijn laatste stukje zeikt hij ook Ketting weer af terwijl die het wel opgelost heeft.
Maar waar het allemaal omdraait is dat hij vindt dat hij teveel betaald heeft,maar dan had hij dat beter af moeten spreken
Gr René ( klaver vier)


Een medehavenbewoner vertelt mij (ik was toen nog een nitwit) dat ene Ketting Kabola's serviced.
Ik zeg: "Laat maar komen als hij ook bij jou komt".
Ketting kwam terwijl ik afwezig was (vrouw was wel 'thuis') en 'serviced' de Kabola.
Ketting cashed binnen een uur € 200 (vrouw heeft verzuimd bij mij te verifieren en vice versa).
Je kunt simpel redeneren en zeggen dat de fout bij mij/ons lag.
Ik zeg: "Ketting is een oplichter".

Een uurtarief van ruim € 200 is buitenproportioneel en er is duidelijk gebruik gemaakt van de situatie.
En bovendien is er niet geserviced volgens het boekje.
Ik hoop voor de niet-verstaanders dat de situatie Ketting nu wel uitgebreid en zorgvuldig genoeg beschreven is.
Case Ketting is voor mij vanaf nu closed.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Service door Bonsink Aquaservice

Berichtdoor Gruttepier » 12 Sep 2018, 20:22

@Roelof,

Ik had geen enkele intentie meer om in dit topic nog te reageren, hetgeen wat ik wou bewerkstelligen is gelukt en daarmee was ik vooral benieuwd of er uberhaupt nog enige informatie zou komen. Zo niet, jammer maar toekomstige lezers en mensen die recensies zoeken op deze firma worden dan in iig niet eenzijdig weggeleid bij Bonsink aan de hand van een anonieme Yep.
Anoniem waar je mij nu op aanspreekt terwijl ik hier geen andere partij met naam en toenaam slechte service toedicht, de enige die hier onder een pseudoniem met inside informatie reageert is aantoonbaar de anonieme Yep.

Je beschuldiging dat ik niet neutraal ben of probeer te zijn is onjuist, ik ben neutraal als ik daar de reden toe heb en die is er hier simpelweg niet.
Waarom niet? nou als je dat nu inmiddels nog niet duidelijk is.....

Omdat het zwaar onterecht is dat er zonder wederhoor een firma die afhankelijk is van een specifieke klantenkring negatief wordt benoemd door een anonieme bron zonder enige kans zicht te kunnen verdedigen met als enige bedoeling deze firma bij de specifieke doelgroep te beschadigen


Laat nu 10 mensen nu en in de toekomst naar aanleiding van dit topic besluiten geen zaken te doen met Bonsink, gemiddeld een rekening van 1000- euro, dan is dat mislopen van inkomsten van 10.000 euro. En dat terwijl de anonieme Yep al moord en brand schreeuwde bij de nota van 200 euro van een servicing.

Daarom Roelof

Ik ben geen Bonsink en voor dit topic was ik ook niet met deze firma bekend, dezelfde reactie was gekomen als het Roelof.BV betrof.
Ben ik het dan standaard eens met de werkwijze van een firma?
Neen, er zijn helaas veel gevallen waarbij de consument keihard een oor word aangenaaid door malafide bedrijven en dat mag beschreven worden.
Dit soort bedrijven bouwen zelf een negatieve feedback op en mond op mond gaat snel, daar zijn geen schandpalen voor nodig zoals kinderachtig geopperd wordt door sommigen hier en met Yep voorop.

Ik reageer toch weer omdat jij Klaver Vier aanspreekt op zijn veranderde mening zonder het in het juiste perspectief te zetten, dat is namelijk niet fair van je.
Of ik de opmerking van Klaver Vier nodig vind, nee maar hij staat daar wel vrij in net zoals jij daar weer op reageert etc etc, zo sta jezelf bijna bovenaan in dit keten van reageren en ben je medeverantwoordelijk voor de opwaaiende stof.
Nogmaals, ik heb daar geen moeite mee, dit is wat je zelf beschrijft, Yep mag van mij nog lang door dit topic achtervolgt worden.

Ik begreep van je dat je weinig begrijpt van advocatentaal etc maar kijk toch eens in het Wetboek van Strafrecht art.261 en misschien zelfs art.262.
Want dat is hier gewoon van toepassing, mocht ik Bonsink zijn dan had Yep reeds al een aangetekende waarschuwing gehad met rectificatie eis.

En nu roept Yep dat dhr Ketting een oplichter is met hoofdletters. Wetboek van Strafrecht art.326.
Lees mee en vertel mij op welke grond?
Om een schamele 200 euro die zijn handelsbekwame partner heeft betaald op basis van een geleverde dienst.
Storing later in het verhaal buiten kijf schrijft Yep zelf.
De storing wordt wel opgelost door deze "oplichter" wat natuurlijk lijnrecht staat tegenover deze nieuwe beschuldiging van Oplichting.
Dat de dienst misschien te duur is betaald of dat er afwijkingen zijn mbt de richtlijnen geeft geen enkel recht tot deze beschuldiging.
Yep heeft willend en wetens een zwartwerker het onderhoud laten doen, verschuilen achter "ik wist dat niet en ik ben een Nitwit" houdt geen stand, je hebt namelijk altijd onderzoeksplicht.
Ondanks dat het een beunhaas betreft heeft ook dhr Ketting zijn rechten, en de term oplichter is niet eerlijk evenals het haven collectief tegen hem incl de vuilspuiterij op dit forum anderhalf jaar geleden. Ook hier is art.261 van toepassing, mocht er in 1 van deze gevallen in de toekomst een juridisch staartje uit voortkomen.

Aangezien Yep dit de normale gang van zaken blijft vinden zal ik er niet van opkijken dat dit in de toekomst ooit eens zal gebeuren. (vergeet niet Yep, wat je schrijft op internet blijft bewaard)

@Popeye,
Met een goede recensie beschadig je niemand, daar zal niemand een probleem mee hebben.
Oplichter en malafide praktijken mits goed onderbouwd bespreken, geen enkel probleem mee, evenals dat ik even moet wachten voor de brug als jij langs wil varen.
De op het oog rare constructie van Bonsink benoemen ook niet, maar wel op een juiste en correcte manier met volledige informatie (je kan ook de constructie alleen benoemen zonder direct een firma te benoemen) De intentie van Yep was mij iig overduidelijk en onderstreept hij op pagina 1 met het schandpaal voorstel, wat hij nu vandaag weer heeft verdedigd.
Gruttepier
 

Re: Service door Bonsink Aquaservice

Berichtdoor Roelof » 12 Sep 2018, 21:16

Weer genoeg stof om te beargumenteren maar ik sla deze keer even over. Alleen over het anoniem posten onder een pseudoniem nog even:

Je heet dus echt Gruttepier? Niet alleen hier op het forum maar ik begrijp dat je dus ook dus je staat ook zo ingeschreven bij de burgerlijke stand.
Ik had nog nooit van deze naam gehoord dus vandaar dacht ik dat het een pseudoniem was. :mrgreen:

Ook nog even gegoogled:
- Schijnt fries te zijn en betekend in het NL "Grote Pier".
- Schijnt een friese volksheld te zijn.
- Copy / paste:
Wie was Grutte Pier? - Grutte Pier Famyljedei
http://www.gruttepierdefamylje.nl/index ... te-pier-nl
De tijd waarin Grutte Pier leefde kenmerkte zich door binnenlandse twisten tussen ... In 1515 werd de boerderij van Grutte Pier door deze 'Zwarte Hoop' ...
Gruttepier schijnt zich dus nogal eens te mengen in twisten / meningsverschillen :mrgreen:
- Grutte Pier was van 1480 tot 1520 een Friese vrijheidsstrijder

-Maar het belangrijkste ! Grutte Pier is een BIERBROUWERIJ

Mijn ouders hadden aanzienlijk minder fantasie tijd ze mij in lieten schrijven bij de burgerlijke stand. Ze noemden mij gewoon Roelof :idea:
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Service door Bonsink Aquaservice

Berichtdoor Gruttepier » 12 Sep 2018, 21:39

Roelof schreef:Weer genoeg stof om te beargumenteren maar ik sla deze keer even over. Alleen over het anoniem posten onder een pseudoniem nog even:

Je heet dus echt Gruttepier? Niet alleen hier op het forum maar ik begrijp dat je dus ook dus je staat ook zo ingeschreven bij de burgerlijke stand.
Ik had nog nooit van deze naam gehoord dus vandaar dacht ik dat het een pseudoniem was. :mrgreen:

Ook nog even gegoogled:
- Schijnt fries te zijn en betekend in het NL "Grote Pier".
- Schijnt een friese volksheld te zijn.
- Copy / paste:
Wie was Grutte Pier? - Grutte Pier Famyljedei
http://www.gruttepierdefamylje.nl/index ... te-pier-nl
De tijd waarin Grutte Pier leefde kenmerkte zich door binnenlandse twisten tussen ... In 1515 werd de boerderij van Grutte Pier door deze 'Zwarte Hoop' ...
Gruttepier schijnt zich dus nogal eens te mengen in twisten / meningsverschillen :mrgreen:
- Grutte Pier was van 1480 tot 1520 een Friese vrijheidsstrijder

-Maar het belangrijkste ! Grutte Pier is een BIERBROUWERIJ

Mijn ouders hadden aanzienlijk minder fantasie tijd ze mij in lieten schrijven bij de burgerlijke stand. Ze noemden mij gewoon Roelof :idea:



Grutte Pier is mooie folklore en vooral geromantiseerd, ofwel Pier Gerlofs Donia uit Kimswerd die met zijn 2 meter lange zwaard 3 koppen kon afhakken.
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin, is gjin oprjochte Frysk is wat elke Fries nog steeds vol trots uitspreekt.

Maar om aan je vraag te voldoen, nee ik heet geen Grutte Pier en gelukkig waren mijn anders ook niet zo creatief.
Of ik een stukje anonimiteit ambieer op een forum, jazeker en daarin ben ik hier absoluut niet de enige :lol:

Maar ik ben niet anoniem hier om daarmee anderen te willen beschadigen, dat is het verschil wat ik opmerkte.
Geheel anoniem ben ik ook niet, ik heb al vaker forumleden op de koffie gehad en heb meerdere geholpen in real life.
Alleen wat ik ook nu als vervelend ervaar in mijn woonplaats is dat mensen te pas en te onpas bij me aanbellen met problemen op klein watersportgebied, ik help altijd maar dit hoeft van mij absoluut niet groter. Bij mij is deze tak maar een klein deel van de dagelijkse dingen.
Gruttepier
 

Re: Service door Bonsink Aquaservice

Berichtdoor Arthur » 13 Sep 2018, 07:53

Op alle forums hebben de meeste leden een nickname, sommige omdat hun echte naam al vergeven is, de meeste omdat ze in de broek schijten van de angst dat als op hun werk, bij de familie, buren zelfs eigen vrouw/man er achterkomt wat ze allemaal voor zin en onzin op het web schrijven.
Wat is nou ze geheimzinnig aan een boot hebben, belasting, zwart geld of wat voor kleur dan ook.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Service door Bonsink Aquaservice

Berichtdoor Marie Christina » 13 Sep 2018, 08:45

Menno is mijn schuilnaam.
eigenlijk heet ik Marie Christina.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Service door Bonsink Aquaservice

Berichtdoor Roelof » 13 Sep 2018, 09:20

Marie Christina schreef:Menno is mijn schuilnaam.
eigenlijk heet ik Marie Christina.


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Service door Bonsink Aquaservice

Berichtdoor aquanaut » 13 Sep 2018, 12:40

Tjonge jonge wat een kouwe drukte allemaal.
Er geeft iemand weer wat zijn ervaringen zijn met een bedrijf.
Als je daar niet tegen kunt moet je onmiddellijk je internet abonnement opzeggen en niet meer online komen.
Beoordelingen zijn in de huidige digitale wereld de dagelijkse gang van zake.
Beoordelingssites vliegen als paddenstoelen uit de grond.
Als TS zijn verhaal hier niet kan doen kan hij dat nog op een honderdtal andere plaatsen op het www.
Tegenwoordig kun je alles en iedereen waarmee je in contact komt op zijn functioneren beoordelen.
Of het nu een (web)winkel is, de dokter, de tandarts, de zuster aan je ziekenhuisbed, degene die je van een bedrijf aan de telefoon krijgt of de pizzakoerier.
Vaak wordt er door de bedrijven zelf om gevraagd, omdat, hoe klanten ERVAREN hoe ze behandeld zijn zeer waardevolle informatie voor deze bedrijven is.
Elk bedrijf krijgt hier een keer mee te maken en daar liggen ze echt niet wakker van.
Ook niet van wat meer kritische of negatieve feedback.
Juist deze feedback geeft aan dat we hier met een "echt" bedrijf hebben te maken en dat er echte mensen werken aangezien je nu eenmaal niet de hele wereld kunnen plezieren.
Hoe goed je het ook doet, eerlijke reviews bevatten altijd neutrale, positieve maar ook negatieve reacties.

En nogmaals, al deze sites geven weer wat de ervaring is van de klant, dat staat los van of het waar is of niet.
Voor degene die het plaatst is het de waarheid.

Wij als buitenstaander hebben hier geen enkel oordeel in, je kunt hooguit aangeven dat jouw ervaring met het desbetreffende bedrijf anders is.
Het enige wat wel op zijn plaats is, is dat de beoordeler ook aan het bedrijf te kennen geeft dat hij een beoordeling heeft geschreven.
Als dat wordt verzuimd zou de moderator hierin een rol kunnen spelen.
Het feit dat het bewuste bedrijf hier ook gereageerd heeft was men kennelijk op de hoogte, of is men dit verteld.
Hoe klanten je bedrijf ervaren is namelijk de belangrijkste graadmeter voor succesvolle verkoop/promotie.
Er zijn bedrijven die deze "klantbeleving" belangrijker vinden als omzet, Coolblue is hier een goed voorbeeld van.

Aquanaut
En ja dit is mijn forumnaam, ik ben niet zo geboren.
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

VorigeVolgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten