Rusland

Re: Rusland

Berichtdoor redmiller » 10 Sep 2018, 22:18

Toevallig gisteren met een vriend gemijmerd om van Moskou tot de Zwarte Zee over de Volga te varen. Ik volg je reisverhalen graag!
redmiller
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 08 Mrt 2017, 23:58
ligplaats: Schoonhoven
info:

Re: Rusland

Berichtdoor pascall » 11 Sep 2018, 19:25

redmiller schreef:Toevallig gisteren met een vriend gemijmerd om van Moskou tot de Zwarte Zee over de Volga te varen. Ik volg je reisverhalen graag!


Zover had ik nog niet gekeken, dat moet ook een schitterende route zijn!
Klein nadeel, je moet de zelfde weg terug, althans, zover ik het kan beoordelen op het kaartje wat ik tot mijn beschikking heb.
Als ik de verschillende reacties lees die hier zijn neergeschreven kom ik tot de volgende besluit,
De de route plannen inclusief Rusland/Sint-Petersburg.
Visum aanvragen en overige documenten.
De maximale/ toelaatbare hoeveelheid drank meenemen :D
Als het zover is, en we naderen de grens, dan kunnen we nog altijd besluiten wat te doen, desnoods varen we door naar Finland.
Hopelijk komen we tijdens de rijs, er naar toe, nog mede watersporters tegen die ervaring hebben met het varen in Rusland.

Leuk om te horen Redmiller, dat je onze reisverslagen leest.
ook dit jaar weer een mooi tochtje gemaakt, op 40 kilometer na 3000 kilometer afgelegd, richting Noorwegen.
Wie weet spendeer ik er wat tijd aan deze winter, om hier wat neer te krabbelen. :)

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Rusland

Berichtdoor Arthur » 11 Sep 2018, 20:34

redmiller schreef:Toevallig gisteren met een vriend gemijmerd om van Moskou tot de Zwarte Zee over de Volga te varen. Ik volg je reisverhalen graag!

Dan moet je wel via de Don, anders kom je in Kaspische zee uit, en daar wil je echt niet heen, het voordeel als je in de zwarte zee uitkomt als je al zover komt is dat je via de Bosporus mooi naar Griekenland kan,verder door naar zuid Frankrijk en terug naar huis of via de de Donau terug, trek je wel even een jaar uit voor deze trip.
maar hoe kom je in Moskou?
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Rusland

Berichtdoor Popeye » 11 Sep 2018, 20:37

pascall schreef:
Zover had ik nog niet gekeken, dat moet ook een schitterende route zijn!
Klein nadeel, je moet de zelfde weg terug, althans, zover ik het kan beoordelen op het kaartje wat ik tot mijn beschikking heb.

Nee hoor. Je kunt zo door de Bosporus naar de Middellandse zee. Donau lijkt me trouwens wat handiger vanuit Nederland!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Rusland

Berichtdoor Arthur » 11 Sep 2018, 20:40

Zaten we even synchroon Jack. :)
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Rusland

Berichtdoor Roelof » 11 Sep 2018, 21:43

Ook hier alleen maar beroepsmatige ervaring.
Denk dat in de Baltische staten wel eaa veranderd is, kan hierin alleen een vergelijk maken mbt douane formaliteiten als je per vliegtuig binnen komt en via aanmelding door een een agent (met een taxi) het haven terrein op komt.
Heb van de kapiteins begrepen dat het beter is dan in Rusland waar corruptie meer gewoonte dan uitzondering is.

Heb geen ervaring om met een plezierboot vanaf het water te komen. Corruptie bestaat in de Baltische staten nog steeds maar schijnt aanzienlijk minder te zijn dan in Rusland.

Ik zou proberen vooraf contact op te nemen met jachthavens /- clubs in de plaatsen welke je wilt bezoeken om meer informatie te krijgen. Ik heb de bevolkingen in Estland, Letland en Litouwen als zeer gastvrij ervaren dus ik ga er van uit dat je goede informatie kunt krijgen bij de lokale verenigingen.

Ben nieuwsgierig naar de voorbereidingen en de reis op zich als jullie besluiten de reis te gaan maken. Ik hoop dat deze (toch enigszins afwijkende route) een ongekend succesvolle vakantie gaat worden.
Indien mogelijk mbt tijd en reisdoel: Ga via het Saimaakanaal de Finse meren op. Het eerste stuk gaat wel via Rusland. Via ongeveer 7 sluizen kom je op de Finse meren waar de ongerepte natuur en waterwegen van Finland onovertrefbaar zijn.
Finland heeft niet voor niks de bijnaam "het land van de 1000 meren" :D

Suc6,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Rusland

Berichtdoor Popeye » 11 Sep 2018, 22:01

Popeye schreef:
Nee hoor. Je kunt zo door de Bosporus naar de Middellandse zee. Donau lijkt me trouwens wat handiger vanuit Nederland!

Groet, Jack.

Ja, heb een keer een (boeiend)reisverslag gelezen van een man die die reis in zijn eentje gemaakt had. Onderweg deed hij nog een tijdelijke vriendin op in Roemenië of Bulgarije, die een beter leven in Nederland kennelijk wel zag zitten. Zo ver is het wat haar betreft niet gekomen. De Donau is volgens mij trouwens een rivier die je beter niet stroomopwaarts kunt varen!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Rusland

Berichtdoor Roelof » 11 Sep 2018, 22:26

Popeye schreef:--/--
De Donau is volgens mij trouwens een rivier die je beter niet stroomopwaarts kunt varen!

Groet, Jack.


Klopt bij "decebalus", het rots sculptuur tegen de oevers van de Donau https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 043%29.jpg is het smalste stuk van de rivier. Hier kan een enorm sterke stroming staan met aanzienlijke draaikolken, afhankelijk van het jaargetijde.
De Donau is een smelt rivier, waterstanden zijn voornamelijk afhankelijk van het smeltwater uit midden Europa. Ondanks de sluizen in de rivier kan het enorm snel stromen om smeltwater af te voeren maar ook bijna droog liggen door gebrek aan water uit de Alpen. Ik heb in Roemenië enorme overstromingen meegemaakt maar de rivier ook bijna uitgedroogd gezien, afhankelijk van het jaargetijde.

Bij mij is die Roemeense vriendin trouwens wel succesvol geweest, ze is er na 15 jaar nog steeds :mrgreen:

Groet,
Roelof
Laatst gewijzigd door Roelof op 11 Sep 2018, 22:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Rusland

Berichtdoor Popeye » 11 Sep 2018, 22:29

Wegens reactie per telefoon is het bovenstaande niet zoals ik bedoeld had.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Rusland

Berichtdoor Roelof » 11 Sep 2018, 22:33

Popeye schreef:Wegens reactie per telefoon is het bovenstaande niet zoals ik bedoeld had.


Bedoel je die rivier of de vriendin?

Heb over allebei zo af en toe mijn twijfels... :D ;) :lol:
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

VorigeVolgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten