Goede avond,
Nog mensen die deze oude beesies van binnen en van buiten kennen?
Het gaat om een blauw witte BF75 met contactpunten, rood vliegwiel.
Goede herinneringen aan van vroeger. Ik heb er recent 1 gekocht om wat mee te hobbyen. Hij liep niet toen ik hem kocht.
Ontsteking deed niks. De condensator was doorgeslagen en deze heb ik vernieuwd. Daarnaast was 1 van de bougiekappen kapot, gaf een oneindige weerstand. Ik heb ze allebij vervangen voor 2 nieuwd 2 Kohm exemplaren en ik had weer een vonk.
Ontsteking afgesteld, carburateur schoongemaakt, bezinepomp schoongemaakt, kleppen gesteld, benzineslagen vernieuwd en olie vernieuwd.
Na een paar keer trekken sloeg het oude beestje aan.
Maar sindsdien ben ik aan het klooien.
Hij blijft moeilijk starten en ik moet hem aardig op toeren houden om hem aan de praat te houden. Stellen met de stelschroeven schijnt weinig effect te hebben.
Ondertussen de carb al een keer of 5 schoongemaakt maar weinig verschil. Opvallend is wel dat als ik de choke (even) gebruik dat als ik de choke eraf gooi het toerental 5 seconden even flink oploopt, alsof er zich een berg bezine opgehoopt heeft in de carburateur wat eruit gezogen wordt als de choke weer "open" gaat.
Waar ik ook niet van weet of dat klopt is dat als ik de vlotterkamer volpomp met de knijpbal, de carburateur via het overloopgaatje gewoon doorloopt als ik blijf pompen. Ik zou half verwachten dat de vlotternaald de bezinetoevoer zou afsluiten en dat ik daar niet zomaar doorheen pomp.
Heeft er iemand wat tips of ideeen wat ik nog kan proberen? D'r valt weinig te stellen , vonk en benzine en lopen zou ik zeggen maar dat valt tegen.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Bij voorbaat dank
Delta