Rvs railing

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Rvs railing

Berichtdoor helenakruiser » 30 Aug 2018, 19:26

Hallo , wij zijn voornemens om een rvs railing te gaan monteren op ons schip . Nu had ik mij bedacht om deze aan de buitenkant van de stootlijst te monteren ipv op de bovenkant , dit omdat het lopen op de smallere gedeeltes van het gangboord dan net iets breder dus comfortabeler gaat worden . Zijn hier forumleden die dit ook zo gemaakt hebben ?

Vriendelijke groet
helenakruiser
 
Berichten: 218
Geregistreerd: 31 Dec 2013, 12:35
Woonplaats: Amstenrade
ligplaats: Jutryp
info: Helenakruiser , Daf 575

Re: Rvs railing

Berichtdoor Ivoisrood » 30 Aug 2018, 19:48

Zou het toch zoveel mogelijk binnenboord zien te houden, bij mij zit mn railing vrij ver naar buiten, net zo ver als, of op sommige plekken net iets buiten de stootlijst, waardoor ik in de sluis wel eens met mn railing tegen de wand schuur.
Zat er al op toen ik m aanschafte maar had anders mn railing wat verder naar binnen geplaatst.
Gr.
"Always sink in shallow water"
Ivoisrood
 
Berichten: 115
Geregistreerd: 15 Nov 2017, 05:10
ligplaats: Plasmolen
info:

Re: Rvs railing

Berichtdoor Roelof » 30 Aug 2018, 21:12

Hierbij een link uit een topic van een ander forumlid mbt de reling. viewtopic.php?f=18&t=1380&hilit=tent&start=100#p43275. (pagina 11 mbt de reling)
Het is erg mooi en professioneel gemaakt maar je moet natuurlijk wel de mogelijkheden hebben.
Edit:
Zoals JerryR de reling monteert scheelt een paar centimeters, het lijkt niet veel maar kan een groot verschil betekenen in de "doorloop".

Gebaseerd op mijn ervaring met onze kruiser kan ik alleen adviseren om de reling "binnen boord" te houden. Dwz dat de reling niet buiten de romp uitkomt.
Op onze kruiser volgde de reling de lijn van de romp en was op de boeg het verst uitstaande deel. Dit was soms lastig met aanmeren tegen hoge kade muren en in sluizen.

Groet,
Roerlof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:


Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten