Service door Bonsink Aquaservice

Re: Service door Bonsink Aquaservice

Berichtdoor Popeye » 29 Aug 2018, 09:18

Klaver vier schreef:Lijkt mij een heel mooi aanbod,hopelijk gaan hiermee de verhalen de wereld uit
Gr René ( klaver vier)

En een nieuw forumlid! :mrgreen:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Service door Bonsink Aquaservice

Berichtdoor Marie Christina » 29 Aug 2018, 09:18

Zo, zo. Dat is keurig!
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Service door Bonsink Aquaservice

Berichtdoor Roelof » 29 Aug 2018, 09:39

Idd, denk dat Yep hier een handreiking krijgt.
Hopelijk kan dit topic uiteindelijk positief worden afgesloten door Yep en de firma Bonsink.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Service door Bonsink Aquaservice

Berichtdoor redmiller » 29 Aug 2018, 10:13

bonsink_aquaservice schreef:Beste 'Yep',

Wij vinden het zeer spijtig dat u niet tevreden bent. En wij vinden het jammer dat u hier dit verhaal doet. Een verhaal dat in onze ogen onvolledig is en daarmee geen goed beeld geeft van de situatie.

Graag willen wij deze kwestie persoonlijk met u bespreken. Wij gaan op dit forum niet in op details die mogelijk verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden of gaan resulteren in een welles-niets waar talloze derden zich in kunnen en gaan mengen.

U bent vanzelfsprekend welkom bij ons in Zwartsluis om dit met elkaar uit te spreken en ervoor te zorgen dat u wel tevreden bent.

Met vriendelijke groet,

Bonsink Aquaservice



Welkom Bonsink! Misschien leuk om jezelf even voor te stellen. Heb je een foto van jouw boot.? :lol: :lol:
redmiller
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 08 Mrt 2017, 23:58
ligplaats: Schoonhoven
info:

Re: Service door Bonsink Aquaservice

Berichtdoor Yep » 29 Aug 2018, 10:24

Roelof schreef:'t Ja, dan toch weer even on topic proberen, zonder emotie :idea:

Yep laat een goed werkende kachel een onderhouds- / service beurt geven. Dit is preventief onderhoud om zeker te zijn dat de kachel het goed blijft doen en niet op een onverwacht moment in storing valt. Het resultaat van de service beurt is dat de kachel regelmatig in storing valt wat voorheen niet het geval was.
Om dit op te lossen moet opeens vooraf betaald worden !!!

Persoonlijk vindt ik dit belachelijk. Ieder bedrijf welke onderhoudt tegen betaling verleent behoord zich verantwoordelijk te voelen voor de kwaliteit van het door hun geleverde werk.
In deze zouden ze terug moeten komen en laten zien dat de storing niet door hun wzh is veroorzaakt waarna Yep een 2e rekening moet gaan betalen.

Om de vooruitbetaling voor een (vermeende?) garantieklus terug te ontvangen door goed mee te kijken en het werk van de monteur te controleren zal vaak niet kunnen. Vaak is er te weinig ruimte voor 2 personen. Ook zul je dan dezelfde kennis moeten hebben als de monteur. Zonder ter zake kundig te zijn kun je zijn werk niet correct beoordelen.
Indien Yep deze kennis zou hebben, had hij het onderhoudt ook zelf zou kunnen uitvoeren.

Ik heb wel eens meegekeken tijdens bij het jaarlijkse onderhoud van onze CV ketel. Een hoop dingen welke uitgelegd werden snapte ik, er werd preventief iets vervangen (terwijl er geen storing was) maar kennis van het systeem heb ik niet dus ik kan de service beurt uiteindelijk niet op waarde inschatten. De ketel deed het aansluitend gewoon (nog steeds) goed zonder storingen het aansluitende jaar dus in mijn ogen was het onderhoudt correct uitgevoerd en de rekening correct.

Mijn mening in Yep z'n geval:
Het bedrijf welke het onderhoud heeft gepleegd zou zich moeten schamen om in geval van klachten opeens betaling vooraf te vragen nadat (waarschijnlijk) door hun toedoen de kachel slechter werkt dan voor hun werkzaamheden. Indien Yep nu moet gaan aantonen dat de service beurt slecht is uitgevoerd om z'n (vooraf betaalde rekening) terug te krijgen vraagt het bedrijf om omgekeerde bewijslast waarbij een amateur (op kachel gebied :mrgreen: ) een professional moet controleren.

Ik ben van mening dat dit soort scheefstanden met naam en toenaam vermeld mogen worden. Het slaat toch nergens op !?
Een klacht (en sevrice) via importeur zou misschien een oplossing bieden.

Groet
Roelof


Exacte weergave van de situatie!
Ik ben er niet op uit een bedrijf te bashen, noch vind ik het een probleem als er een fout gemaakt wordt die daarna wordt hersteld.
Mijn grootste frustratie is ingegeven door de vooruitbetaling en dat heeft geleid tot posten van die frustratie.

Dat er mensen zijn die het niet mij mij eens zijn is prima en dat een topic dan leidt tot discussie is helemaal ok.
Dat er volk is dat dan loopt te bashen is jammer maar zulk volk zul je aantreffen op welk forum dan ook.
Ik heb ervan geleerd en ga de dialoog met dit soort simpelen der aarde (het bash-volk dus) niet meer aan.

Ik wacht op een e-mailtje van (vermoedelijk) Johan, daar ik aanneem(!) dat hij de poster is.
Mocht dat inderdaad zo zijn, dan ben ik zeker bereid tot een gesprek ten huize Bonsink.
En mocht dat leiden tot een oplossing, dan ben ik de eerste om loftuitingen hier te vermelden.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Service door Bonsink Aquaservice

Berichtdoor Klaver vier » 29 Aug 2018, 10:48

Moet de firma nu ook nog een mailtje sturen terwijl je hier op het forum al uitgenodigt wordt,je zoekt ook echt overal iets achter.
Zo,n mooi aanbod ten overstaan van iedereen en het dan het nog niet vertrouwen.
Naam en toenaam staan erbij,maar meneer Yep vertrouwd het niet.
Hulde aan bonsink die het wel op een frisse manier wil oplossen
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Service door Bonsink Aquaservice

Berichtdoor Popeye » 29 Aug 2018, 10:54

Dit soort discussies heeft op fora vaak twee kanten. Helaas ontaardt het misschien gauw in een schandpaal met wat mensen/klanten als onterechte behandeling hebben ervaren, van de andere kant vind ik het terecht wanneer forumleden worden gewaarschuwd voor een bedrijf dat niet bepaald klantvriendelijk is. Bonsink is op dit forum diverse keren positief langs gekomen als een betrouwbaar bedrijf. Een slechte ervaring die niet naar tevredenheid opgelost wordt mag naar mijn mening dan ook best gemeld worden. De reacties hierop waren soms positief, soms negatief, maar een schandpaal is het volgens mij niet geworden. Uitkomst; yep en Bonsink zijn weer in gesprek.
Dit soort discussies op het WWW hebben misschien ook wel invloed op de klantvriendelijkheid van bedrijven! :D

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Service door Bonsink Aquaservice

Berichtdoor Roelof » 29 Aug 2018, 19:42

Klaver vier schreef:Moet de firma nu ook nog een mailtje sturen terwijl je hier op het forum al uitgenodigt wordt,je zoekt ook echt overal iets achter.
Zo,n mooi aanbod ten overstaan van iedereen en het dan het nog niet vertrouwen.
Naam en toenaam staan erbij,maar meneer Yep vertrouwd het niet.
Hulde aan bonsink die het wel op een frisse manier wil oplossen
Gr René ( klaver vier)


Ik kan de reactie van Yep goed begrijpen. Het eerste aanbod van de Firma Bonsink aan Yep was niet netjes. Yep heeft hierover op het forum zijn frustraties geuit.
Zoals ik Yep op het forum beoordeel zal hij beslist voorafgaand aan dit topic contact gehad hebben met Bonsink over de vreemde en in zijn ogen onterechte benadering van dit bedrijf.

Nu er op het forum nav zijn topic een kleine rel uitbreekt meld het bedrijf zich op een geheel andere manier als voorheen tegenover Yeb toen hij de problemen in een persoonlijk contact aangaf.

Netjes van de firma Bonsink dat ze schijnbaar toch op hun eerdere besluit terug willen komen, ook netjes dat ze overtuigt zijn van de kwaliteit van medewerker en acheter zijn wzh staan en er in eerste instantie niet van uitgaan dat deze iets verkeerd zou hebben gedaan.

Echter:
Na een keurige mededeling op het forum over misverstanden en een handreiking van Bonsink naar Yeb moet in mijn ogen het initiatief om in persoonlijk contact met Yep te komen en de ontstane situatie te herstellen vanuit Bonsink komen, niet andersom nav een bericht op een forum.
Edit:
Het zou de firma Bonsink strelen als ze het bericht hadden kunnen afsluiten met:
We hebben inmiddels contact met "Yep" opgenomen.

Uiteindelijk zijn de vreemde eisen mbt betaling vooraf de aanleiding voor dit topic.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Service door Bonsink Aquaservice

Berichtdoor Roelof » 29 Aug 2018, 21:40

Een opmerking terzijde.

Onze boot heeft ook een Kabola kachel en deze werkt niet. Heb er naar gekeken en kreeg hem niet aan de praat.

Het gaat om een refit maar ik wil alle bruikbare delen wil servicen / repareren zolang dit economisch is. Nav dit topic zit ik er nu zwaar over te denken om de hele installatie met thermostaat, kabels, ect nav dit topic juist naar Bonsink te sturen.

Mijn vraag zal zijn: Lever alles correct werkend en getest terug als "plug and play". Na inspectie / voorafgaande van de reparatie een offerte.
Indien de reparatie volgens deze vaste prijsopgave mijn idee van economie voorbij gaat, gaat de reparatie niet door.
Indien wel economisch: Ik bouw alles zelf in. Voor het geval het niet gaat werken wil ik vooraf een afspraak mbt prijs voor inbedrijfstelling en testen na montage.

Ik wil hiermee zeggen dat negatieve aandacht ook uit kan monden in een opdracht maar dat er vooraf "klip en klaar" afspraken moeten worden gemaakt.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Service door Bonsink Aquaservice

Berichtdoor Gruttepier » 29 Aug 2018, 22:10

Ik heb de reacties even afgewacht in de loop der dag.

Wat is de reden dat sommige mensen niet schromen om een bedrijf met naam en al negatief op het WWW te zetten.
Frustratie kan een drijfveer zijn, vooral als je er echt niet uitkomt en het bedrijf de poten in het zand zet, er zijn genoeg situaties denkbaar met malafide bedrijven waar je geen andere uitwegen meer hebt.
Maar ook om je zin te krijgen, ook al heb je misschien helemaal geen gelijk of recht en zit je er zelf helemaal of deels naast.
In alle gevallen is het onmiskenbaar bedoeld om het bedrijf of tegenpartij in een kwaad daglicht te stellen.

Maar bedenk voor je geloofd dat er 2 kanten aan een verhaal zitten en dat er vaak dingen verzwegen worden die in het nadeel werken.

Omdat iemand al lang op een forum zit hoeft niet te betekenen dat alles wat hij schrijft volledige waarheid is, de twijfel slaat bij mij al toe als er tweemaal met eenzelfde probleem bij verschillende tegenpartijen de zwarte vlag wordt gehezen.
In eerste instantie las ik ook hoe de meesten het lezen, een rare constructie van die Firma, ik had nog nooit van ze gehoord en aan de hand van de info is in mijn hoofd in een achterkamertje deze naam al op de negatieve stapel beland.
Echter aan de hand van reacties van enkele andere leden dat ze het wel een goed bedrijf vinden ben op google reviews gaan bekijken, allemaal prima zonder ook maar 1 negatieve.
En toen schoot mij een soortgelijk verhaal binnen hier op het forum, en na zoeken was ik verrast dat het hier om dezelfde persoon ging met eenzelfde euvel.
In eerste instantie ging het om 200 euro waarbij een kennelijk goed aangeschreven beun met de grond gelijk gemaakt werd, een compleet havencollectief werd tegen deze man opgezet. En toen begon de Kabola ook nog eens in storing te springen en was de persoon in kwestie ook nog eens verbaasd dat deze beun niks meer met hem te maken wou hebben. In dit geval was dhr Ketting ondeugdelijk, had Mevr Yep foutief gehandeld door de man te betalen en was de tipgever een simpele goedgelovige ziel, uiteraard dhr in kwestie zelf niet.
En nu een zelfde tactiek, een Kabola in storing na een servicebeurt en een firma die er een vreemde constructie (en let op) op na lijkt te houden.
In dit geval een firma die hoog staat aangeschreven en die kennelijk een tevreden klantenkring heeft, en dan deze rare constructie.
Ik vraag mij af waarom, kennelijk de meesten hier niet, ik zie reacties voorbij komen die kennelijk er al vanuit gaan dat dit standaard is bij firma Bonsink.
Maar is dit zo??
Er is slechts 1 voorbeeld voorhanden en dat is van dhr die dit topic heeft gestart, eenzijdige informatie die nergens te staven is behalve bij de firma zelf.

Heeft iemand dat gedaan???


Dan kom ik terug op de wijsheid:
Waar laster predikt is snel een goedgelovige gemeente bijeen.

Is er niemand die gedacht heeft dat deze regeling misschien persoonsgebonden is, en dat deze persoon niet alles verteld. Net zoals er niet de moeite werd gedaan dat dhr Ketting achteraf na te zijn afgebrand incl havencollectief de Kabola storingsvrij heeft gemaakt.

Ik hoor nu bij de simpelen van het volk, alleen maar omdat ik niet meega in het huilverhaal van dhr in kwestie.
Maar laat mij maar simpel zijn, in al mijn simpelheid los ik dit soort zaken netjes op en ga ik niet achterbaks de helft van een verhaal op het WWW klappen.
Dat Bonsink reageert heeft niks te maken met de opmerking dat ze geschrokken zijn van de consternatie, ze zijn gewoon gewezen op deze laster en ze reageren netjes en correct, precies het beeld wat ik van dit bedrijf heb gekregen na mij te hebben ingelezen.
Gruttepier
 

VorigeVolgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten