Klaver vier schreef:Lijkt mij een heel mooi aanbod,hopelijk gaan hiermee de verhalen de wereld uit
Gr René ( klaver vier)
En een nieuw forumlid!
Groet, Jack.
Klaver vier schreef:Lijkt mij een heel mooi aanbod,hopelijk gaan hiermee de verhalen de wereld uit
Gr René ( klaver vier)
bonsink_aquaservice schreef:Beste 'Yep',
Wij vinden het zeer spijtig dat u niet tevreden bent. En wij vinden het jammer dat u hier dit verhaal doet. Een verhaal dat in onze ogen onvolledig is en daarmee geen goed beeld geeft van de situatie.
Graag willen wij deze kwestie persoonlijk met u bespreken. Wij gaan op dit forum niet in op details die mogelijk verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden of gaan resulteren in een welles-niets waar talloze derden zich in kunnen en gaan mengen.
U bent vanzelfsprekend welkom bij ons in Zwartsluis om dit met elkaar uit te spreken en ervoor te zorgen dat u wel tevreden bent.
Met vriendelijke groet,
Bonsink Aquaservice
Roelof schreef:'t Ja, dan toch weer even on topic proberen, zonder emotie
Yep laat een goed werkende kachel een onderhouds- / service beurt geven. Dit is preventief onderhoud om zeker te zijn dat de kachel het goed blijft doen en niet op een onverwacht moment in storing valt. Het resultaat van de service beurt is dat de kachel regelmatig in storing valt wat voorheen niet het geval was.
Om dit op te lossen moet opeens vooraf betaald worden !!!
Persoonlijk vindt ik dit belachelijk. Ieder bedrijf welke onderhoudt tegen betaling verleent behoord zich verantwoordelijk te voelen voor de kwaliteit van het door hun geleverde werk.
In deze zouden ze terug moeten komen en laten zien dat de storing niet door hun wzh is veroorzaakt waarna Yep een 2e rekening moet gaan betalen.
Om de vooruitbetaling voor een (vermeende?) garantieklus terug te ontvangen door goed mee te kijken en het werk van de monteur te controleren zal vaak niet kunnen. Vaak is er te weinig ruimte voor 2 personen. Ook zul je dan dezelfde kennis moeten hebben als de monteur. Zonder ter zake kundig te zijn kun je zijn werk niet correct beoordelen.
Indien Yep deze kennis zou hebben, had hij het onderhoudt ook zelf zou kunnen uitvoeren.
Ik heb wel eens meegekeken tijdens bij het jaarlijkse onderhoud van onze CV ketel. Een hoop dingen welke uitgelegd werden snapte ik, er werd preventief iets vervangen (terwijl er geen storing was) maar kennis van het systeem heb ik niet dus ik kan de service beurt uiteindelijk niet op waarde inschatten. De ketel deed het aansluitend gewoon (nog steeds) goed zonder storingen het aansluitende jaar dus in mijn ogen was het onderhoudt correct uitgevoerd en de rekening correct.
Mijn mening in Yep z'n geval:
Het bedrijf welke het onderhoud heeft gepleegd zou zich moeten schamen om in geval van klachten opeens betaling vooraf te vragen nadat (waarschijnlijk) door hun toedoen de kachel slechter werkt dan voor hun werkzaamheden. Indien Yep nu moet gaan aantonen dat de service beurt slecht is uitgevoerd om z'n (vooraf betaalde rekening) terug te krijgen vraagt het bedrijf om omgekeerde bewijslast waarbij een amateur (op kachel gebied ) een professional moet controleren.
Ik ben van mening dat dit soort scheefstanden met naam en toenaam vermeld mogen worden. Het slaat toch nergens op !?
Een klacht (en sevrice) via importeur zou misschien een oplossing bieden.
Groet
Roelof
Klaver vier schreef:Moet de firma nu ook nog een mailtje sturen terwijl je hier op het forum al uitgenodigt wordt,je zoekt ook echt overal iets achter.
Zo,n mooi aanbod ten overstaan van iedereen en het dan het nog niet vertrouwen.
Naam en toenaam staan erbij,maar meneer Yep vertrouwd het niet.
Hulde aan bonsink die het wel op een frisse manier wil oplossen
Gr René ( klaver vier)
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten