Registratie project Vivian

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Registratie project Vivian

Berichtdoor Vivian project » 20 Aug 2018, 16:03

Hallo allemaal,

Ik weet niet of dit de juiste plaats is voor mijn vraag maar probeer het toch maar.

Ik heb circa anderhalf jaar geleden een Vivian Industrial Plastics v19i (amerikaanse) speedboot gekocht van 30-40 jaar oud. Na een hoop werk is de boot inmiddels af en ben ik naar het RDW geweest voor een registratie snelle motorboot. Dit leek allemaal goed te gaan tot dat ik vorige week een brief kreeg met de vraag wat het rompnummer is (zonder willen ze hem niet registreren).

Dit nummer kan ik echter nergens vinden..

Kan iemand mij vertellen waar dit nummer bij dit type boot te vinden is?
Ik heb heel de spiegel al bekeken maar zie echt nergens een nummer staan..

Zijn er andere oplossingen om alsnog deze boot te kunnen registreren?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Tim
Vivian project
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 20 Aug 2018, 15:51
ligplaats:
info:

Re: Registratie project Vivian

Berichtdoor henkvd » 20 Aug 2018, 16:38

OH OH, RDW, de boot is van een dus danige leeftijd dat er totaal nog geen sprake was van een HIN, CIN nummer.

Je kunt de nogmaals aangeven dat de leeftijd, bv 1978 is, wees hierin stellig en maak ze duidelijk dat er geen bovenstaand nummer is, vind je toevallig een plaatje in de boot van een fabrikant maak er een foto van en stuur die mee, met bouwjaar.

Geef nog even aan dat een (HIN) of CIN nummer in juni 1998 is ingevoerd.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Registratie project Vivian

Berichtdoor Vivian project » 20 Aug 2018, 17:19

Hoi Henk,

Bedankt voor je reactie! Dit heb ik aangegeven, zie hieronder de reactie van het RDW:

“Geachte heer, mevrouw,
Bedankt voor uw reactie.
Uit onze gegevens blijkt dat de vaartuigen van het merk Vivian Industrial Plastics ook in de jaren 70 al over een rompnummer beschikten. Dit betekent dat ook uw boot een rompnummer moet hebben. Zou u de onderstaande gegevens willen invullen en daarbij een foto van het rompnummer naar ons willen sturen?
Rompnummer
Bij de aanvraag is een foutief rompnummer of geen rompnummer ingevuld.
Graag ontvang ik het juiste nummer van u. U vindt het rompnummer meestal aan de rechterkant van de spiegel (platte achterkant) van uw vaartuig.
Bij een jetski of een waterscooter staat het rompnummer onder de stootrand.
Een rompnummer bestaat uit 12 of 14 tekens en wordt ook wel WIN (Watercraft Identification Number) genoemd.”

Op de rechter kant van de spiegel staat echt geen nummer. Ook dit er in de boot sowieso nergens een plaatje behalve een plaat van de US coast guard met daarop de fabrikant, het type en het maximum aantal personen/ gewicht van de boot.

Het RDW houdt vol dat dit nummer ergens moet staan en dat ik de exacte locatie bij de fabrikant of importeur moet navragen. De fabrikant is echter failliet en de importeur van zo’n oude boot niet meer te achterhalen..

Verder kunnen ze bij de RDW niets anders doen dan mijn aanvraag afwijzen..

Towvallig nog suggesties wat ik verder kan proberen?

Mvg Tim
Vivian project
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 20 Aug 2018, 15:51
ligplaats:
info:

Re: Registratie project Vivian

Berichtdoor henkvd » 20 Aug 2018, 18:15

Plaatje maken, foto van nemen en klaar.
bv:
VVN11054K678
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Registratie project Vivian

Berichtdoor Vivian project » 20 Aug 2018, 18:36

Ik weet alleen het nummer niet dat ik op het plaatje moet zetten..
Vivian project
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 20 Aug 2018, 15:51
ligplaats:
info:

Re: Registratie project Vivian

Berichtdoor henkvd » 20 Aug 2018, 18:52

Geef ik net een voorbeeld van
VVN11054K678
VVN staat voor Vivian Industrial Plastics
serie nummer 11054
laatste stuk staat voor maand en bouwjaar K ( 11 e letter) staat voor November, 6 voor de dag en 78 voor jaartal.
Net echt, alleen VVN klopt als een bus en de rest is pure fantasie, maar wel een geldige code.

Plaatje laten maken bij de plaatselijke naambordjes maker en er op plakken, een beetje knoeien met verf en foto nemen.



Had het nummer er nml wel op gestaan dan had je die rechts achter bovenaan op de romp wel gevonden, dat is nml de plaats waar het plaatje of tegenwoordig in geslagen het nummer aanwezig is.
Je hebt het niet, dan zit er niets anders op creatief hiermee om te gaan anders kom je er nooit uit.


P.S zou iets wijzigen in het gegeven voorbeeld, voor die handige harry googled, dan kom hij zo op dit topic uit.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Registratie project Vivian

Berichtdoor Popeye » 20 Aug 2018, 21:44

Misschien een stukje messing strip oud maken en dan met slagletters?

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Registratie project Vivian

Berichtdoor Klaver vier » 20 Aug 2018, 22:04

Een ander loket wil ook wel eens helpen ik had met mijn zoon de motorfiets geruild allebei stonden deze dus op eigen naam,toen zegt dat mens de tennaamstelling klopt niet terwijl wij er een hele tijd op reden.
Wij naar een andere bruna en niks geen probleem in 2 tellen klaar.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 


Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten