Amersfow schreef:Ja dat weet ik, hij staat niet in lijn met de schroefas. Ik bedoel, hoe zorg je dat alle steunen juist ingesteld staan. Zelfde gewicht dragen?
Door de invering te meten met een schuifmaat, dit gaat het makkelijkst door de schuifmaat tussen de onderkant van de motorsteun en de montageplaat van de trillingsdemper te plaatsen.
Als je dit aan de voorkant en de achterkant van de motorsteun doet weet je gelijk of de steun voorover of achterover wordt getrokken.
Ik gebruik dan ook nog een klein blokhaakje om de afstand van de voorzijde van de trillingsdemper (voetplaat) en de achterzijde te meten t.o.v. de bevestigingsbout door de motorsteun.
Zo controleer je dat de steun niet "vertrokken" staat (de voetplaat staat dan niet symmetrisch onder de steun en moet in lengterichting verschoven worden)
Hetzelfde kun je doet in de dwarsrichting al kom je meestal daar niet lekker bij met een blokhaakje aan de binnenkant van de motorsteun.
En zoals Jkos al aangeeft de invering hoeft aan de voorzijde en de achterzijde van het blok niet gelijk te zijn als SB en BB maar gelijk zijn.
Aquanaut