Hallo Roelof,
Ik denk dat rondingen met een mal gekopieerd zijn van de raampjes, daarna uit het triplex gezaagd met een decoupeerzaag, Ik heb op de boot verschillende dunne strippen zien liggen , maar heb ze nog niet in mijn handen gehad maar ik vermoed dat deze strippen iets langer op lengte zijn gezaagd, en in de uitsparing van het raam gelegd zijn.
alles wat te lang is komt dan over elkaar heen te liggen en kan je dan aftekenen zodat het mooi aansluit.
Te minste zo had ik het gedaan, maar als je van dichtbij kijkt, had dat veel netter gekund, ook het uitzagen van het triplex is hier en daar te ruim uitgezaagd.
Natuurlijk kun je het dicht plamuren, maar als instrumentmaker vind ik dit knoeiwerk, mooi aansluiten is vakwerk, plamuren is in mijn ogen (buiten waterdicht maken) puur camouflage
De verkoper had me verteld dat er in de koelwater leiding een gaatje zat wat dicht gelast diende te worden.
Zelf zat ik ook al te kijken hoe ik erbij kon komen, het idee van de ketting vind ik super, maar gezien de staat van de koelwater leiding heb ik er ook over nagedacht deze gewoon weg te halen, en een nieuwe van rvs te maken.
Het enige waar ik voor op moet passen dat ik bij elk stukje wat ik minder vind ga vervangen, want dan word het een bodemloze put,
Optie 2 is: voorzichtig doorslijpen zodat ik overal goed bij kan, en als de koelwater leiding los ligt deze op zich goed inspecteren op dikte en rotte plekken, en eventueel vullen met water om eventuele lekkages op te sporen.
Mocht het zeer slecht gesteld zijn dan heb ik in ieder geval een goed voorbeeld/ mal.
ik heb nog wel wat vragen over de Mercedes diesel motor die in mijn boot ligt, welk model / type is dit ?
Hier wat afbeeldingen van de motor
thx,
Ton