varg schreef:Van Koorevaar in Hardinxveld geleerd dat je onder het rechthoekige deksel (4 boutjes) moet kijken naar de rubber pakkingring die om de uitgaande as zit. In het kk-gedeelte dus, niet in de reductiebak die daar achter zit. De olie moet tot aan de onderkant van de rubberring komen, dat is ongeveer een luciferdoosje (1,5 cm?) onder de as. Doe je er meer in dan verdwijnt alles met spoed richting reductie die het dan weer in je bilge dumpt. Dikte 90 moest er in, net stroop. Rotella van Shell gebruikten wij dacht ik en later Kendall. Koppeling is redelijk onverslijtbaar als je hem niet (continu) laat slippen. De koppeling wordt flink warm, maar daar kan die tegen. groet Arnold
Hallo Arnold, heel erg bedankt voor deze info,
maaaaaar misschien wel een domme vraag, welke rubberring ?
Heb deze vraag over olie ook gesteld aan de dieseldokter, en die kwam met een antwoord over olie van, Er gaat SAE50 in de koppeling en zn 5 liter,
dit gaat er toch nooit in 5 liter.
Gr Frans en in afwachting van,